De collectie van MCD

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
MCD
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

De collectie van MCD

18 aug 2010, 18:15

Nu vandaag de Peugeot 206 ruimte gaat maken voor de Cooper D blijven de anderen nog over.

Naast de hobby auto's staat er nog een daily tractor voor de deur die nu wss ook wat minder km's gaat maken.
De Cooper is voor mijn vriendin maar met de weekenden zal ik die ook regelmatig meenemen. :()

Mijn daily driver, Alfa 156 1.9 Jtd 16v facelift met standaard 140 pk en inmiddels 265dkm op de klok.

Afbeelding

De hobby Alfa's.
Een 1e serie Gtv 2.0
Afbeelding

Een Alfetta sedan 2.0 uit '83 op LPG
Afbeelding

En laatst gekocht een Giulietta 1.8 uit 12-82. (stond vanaf 1994 droog en stil en is daarom wss nog niet helemaal vergaan) :lol:
Afbeelding

Afbeelding

Dus mijn alfa 116 serie is compleet. :oops:
En 18/8 een Cooper D gekocht
mini cabrio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 aug 2010, 18:19

leuk wagenpark zo :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 aug 2010, 20:45

te gek man. Ik heb voor de MINI's ook altijd Alfa gereden. Helemaal te whoopie die collectie van je, zou ik wel eens in het echt wil zien.

M'n beste maatje had vroeger ook een Guilleta 2.0. Zo'n te gekke bak was dat.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

18 aug 2010, 20:54

Mooi hoor die Alfa's. Zelf ook een 156 SW JTD (zwart en laag( gehad. Het blijft een eindeloos mooie auto. Met mijn 916 spider ook veel plezier (en kosten :( ) gehad. Maar wel leuk rijden.
MCD
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

18 aug 2010, 21:25

Tja Alfa's blijven leuk ............................................en blijven aandacht vragen. :roll:
De 156 is mijn 3e 156, begonnen met een 2.0 sedan 1e serie daarna een sedan 2.0 selespeed 1e serie en nu al meer dan 3 jaar de diesel. Vraagt best wat onderhoud maar aan de andere kant valt het best wel mee gezien de km stand.
De Jtd is een heerlijke motor en zeker de 16v, daar dus ook nul problemen mee. ( het is meestal de rest wat er omheen hangt wat aandacht vraagt)
Maar vandaag bij de BMW dealer ook wel wat leuke wagens gezien die goede vervangers zijn voor de daily Jtd. :|

De hobby transaxle modellen loopt een beetje uit de hand. :oops:
Ze zijn leuk vooral om de transaxle techniek, versnellingsbak ligt samen met cardan bij de achterwielen waardoor je een perfecte gewichtsverdeling hebt. Op circuit dagen zijn er maar weinige moderne alfa's die een transaxle bijhouden in de bocht.

Over 1,5 week gaat de Giulietta mee naar het SS in Zandvoort.
De hobby alfa's zullen wss ook nooit meer verkocht worden. (alleen de alfetta sedan is een rijdende donor auto die ik wss volgend jaar ga slopen)

Op dit moment ben ik druk met de opbouw van een nieuwe motor voor de Gtv.
Deze krijgt iets wildere nokkenassen en iets verhogende compressie zuigers.

Afbeelding

Afbeelding

Met de mini heb ik niet echt plannen, we willen in ieder geval 1 betrouwbare auto die wat minder aandacht nodig heeft. :lol:
En 18/8 een Cooper D gekocht
GreyCooperS
Forum Junky

19 aug 2010, 07:31

Mooi park :lol:

Heb zelf een tijdje een 156 1.8 TS gereden...mooie auto en zowaar bijna drie jaar probleemloos gereden (op de kapotte lampjes elke week na.. :mrgreen: )
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”