Bas' Renault Clio RS Cup

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Bashy
4 op een rij!
4 op een rij!

Bas' Renault Clio RS Cup

23 nov 2010, 23:40

Het is alweer even geleden dat ik me op het forum heb gemeld. Na 2 jaar met veel plezier MINI gereden te hebben ben ik overgestapt naar Renault. Om precies te zijn een Renault Clio RS Cup.

Had geen tijd om eerder wat te posten omdat ik een maandje met vakantie was. Ik heb voor mijn vakantie maar een weekje kunnen genieten van m'n nieuwe aanwinst :( Anyways,.. ik ben weer in NL!

Na een proefritje was ik eigenlijk gelijk al verkocht en moest ik deze wagen gewoon hebben. De fun-factor van de Clio is huge. Ik stap elke dag met een enorme grijns op mijn gezicht in die wagen en kan het eigenlijk niet laten om 'm aan de tand te voelen.

Het onderstel is indrukwekkend en wekt bizar veel vertrouwen. De geavanceerde ophanging van de wagen zorgt er voor dat je haast geen aandrijfreacties voelt in je stuur. De Brembo remmen zijn waanzinnig en vertragen als een gek (oppassen voor achterliggers!). Het 2-literblok heeft enorm veel potentie en schreeuwt het uit boven de 6.000 toeren.
Voorgaande combi maakt het gewoon waanzinnig deze auto te rijden. De MINI had veel stuurbeleving maar de Clio doet daar zeker niet voor onder.

Nog maar weinig modificaties kunnen uitvoeren maar toch al wat gedaan:
- Korte antenne gekocht, de standaard antenne raakte de cup spoiler
- De auto professioneel laten poetsen

Maar we willen natuurlijk plaatjes, bij deze:

Keep you posted!
Laatst gewijzigd door Bashy op 31 jan 2014, 23:36, 3 keer totaal gewijzigd.
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 nov 2010, 23:54

Gaaf ding, waarschijnlijk een van de leukste hot hatches die er te koop zijn :rijden! Lekkere mods zijn er ook op komst, veel plezier ermee 8)!
Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2010, 00:13

Top keuze! Ik weet dat ik me hier niet populair mee maak maar ik zou deze clio boven elke mini verkiezen.
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2010, 08:34

8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

supervette bak en vette velgen

vind die nieuwe diffuser met uitlaten erin echt mooi geworden, moet ik ook nog hebbe :|
Bashy
4 op een rij!
4 op een rij!

24 nov 2010, 16:50

ricktolboom schreef:8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)

supervette bak en vette velgen

vind die nieuwe diffuser met uitlaten erin echt mooi geworden, moet ik ook nog hebbe :|
Zag ik in jouw gallery een witte Cup?
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 nov 2010, 17:53

Clio RS is absoluut cool. 8) Mooie trackwheels ook man!
biermagnaat schreef:Top keuze! Ik weet dat ik me hier niet populair mee maak maar ik zou deze clio boven elke mini verkiezen.
...maar dat gaat me net te ver..... :wink:
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

24 nov 2010, 21:41

Als Renault liefhebber helemaal mijn smaak 8) 8) 8)
Ik wacht nog even tot 2011-2013 tot/of ze nou eindelijk weer eens met een turbogeblazen topversie komen :wink:

Heel veel fun met die mooie bak
Regards
Adriaan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2010, 11:23

Gaaf ding! 8)
Afbeelding
biermagnaat
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2010, 12:04

smartie schreef:Als Renault liefhebber helemaal mijn smaak 8) 8) 8)
Ik wacht nog even tot 2011-2013 tot/of ze nou eindelijk weer eens met een turbogeblazen topversie komen :wink:

Waarom zou je in godsnaam een turbo willen? Ik durf wel te stellen dat dit een van de aller mooiste motoren is die een mens op dit moment in een auto kan krijgen. Het wordt alleen nog mooier als je voor een Ferrari 458 of een Porsche of iets dergelijks gaat. Wat Renault hier doet met deze Clio mag geprezen worden. Een ongeblazen motor veel vermogen geven is zoveel moeilijker en duurder dan, bijvoorbeeld dat geblazen torretje uit de Mini. Niks te nadele van een Mini die hebben een leuk blok maar als je als autoliefhebber kijkt, dan moet je gewoon dik respect hebben voor een merk dat een auto met deze specificaties voor deze prijs in de markt kan zetten.
Rickster
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2010, 12:27

Bashy schreef:Zag ik in jouw gallery een witte Cup?
klopt, helaas zonder kenteken.. hier staan wat foto's
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2010, 15:27

biermagnaat schreef:

Waarom zou je in godsnaam een turbo willen? Ik durf wel te stellen dat dit een van de aller mooiste motoren is die een mens op dit moment in een auto kan krijgen. Het wordt alleen nog mooier als je voor een Ferrari 458 of een Porsche of iets dergelijks gaat. Wat Renault hier doet met deze Clio mag geprezen worden. Een ongeblazen motor veel vermogen geven is zoveel moeilijker en duurder dan, bijvoorbeeld dat geblazen torretje uit de Mini. Niks te nadele van een Mini die hebben een leuk blok maar als je als autoliefhebber kijkt, dan moet je gewoon dik respect hebben voor een merk dat een auto met deze specificaties voor deze prijs in de markt kan zetten.
tuurlijk is het knap dat ze die motor zo ver hebben kunnen tunen. Het is idd een erg lekker motortje, maar met een turboblok kun je gewoon veel meer vermogen halen en ze zijn ook veel efficiënter. Zou echt niet weten waarom je geen turbo zou moeten willen....

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2010, 18:03

mushrop schreef:
biermagnaat schreef:

Zou echt niet weten waarom je geen turbo zou moeten willen....
Turbolag als je 1 turbo hebt iig.. maar ze zijn idd beter te tunen :)
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 nov 2010, 18:06

ja, dat hoor je vaker, dat turbogat. Maar zelfs mijn getunede JCW heeft geen turbogat. Vorger had je dat wel, maar tegenwoordig met de compactere turbo's of, zoals op de JCW, een twin scroll turbo, heb je echt geen last meer van een turbogat.

Maar back on-topic: hele dikke Clio RS!

Mooie mod's ook trouwens, vind die nieuwe trackwielen echt dik! 8)

Afbeelding
Ri
Rini

25 nov 2010, 20:16

:shock: Dat is een gaaf bakkie zeg :shock:
Veel scheurplezier, want hier kan je volgens mij onmogelijk rustig mee rijden :lol:
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

25 nov 2010, 21:55

biermagnaat schreef:

Ben het met je eens biermagnaat dat het een nette prestatie is en dat er helemaal niets op aan te merken is....voor wie van standaard houdt. Maar als je meer wilt zul je echt aan een turbo moeten om er echt resultaat uit te krijgen zonder dat je daarbij grote investeringen en aanpassingen dient te doen zoals bij een atmosferische motor die de clio nu heeft. Ik heb zowel een RS als een echte Clio maxi kit car gehad en beide voorzien van turbo. Die 280 pk halen ze nooit zonder turbo.
Regards

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”