Motor Topic Bmw S1000rr

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
NapO
Enthousiast
Enthousiast

Motor Topic Bmw S1000rr

23 jan 2011, 19:00

ik dacht laat ik hier ook maar is een topic openen voor mijn andere hobby,...kan beter zeggen passie, liefde,...

Sinds een jaar rij ik nu op een Bmw S1000rr en heb een motorscooter burgman 650 bijgekocht om af en toe de files te ontwijken.

Rij motor sinds 2001, en heb een leuk aantal dingen gedaan waarbij ik nu nog alleen les geef met circuitrijden bij Motorsportlifestyle. Hiervoor 2 jaar bij Race Academy instructie gegeven. Af en toe invallen voor Trial les en jaren voor Freebike gereden als instructeur.

In die periode schreef ik ook zeer actief als motor journalist bij Motorfreaks.nl en heb 2 artikelen gedaan voor Motor Magazine.
(helaas voor het betere test werk geen tijd meer ivm eigen bedrijf)

Evengoed, t gaat om je andere rides, dus hier even wat beeld materiaal en een paar filmpjes,...:

Afbeelding

een klassieker van mezelf uit 2006...
GsxR1000K6 Yoshimura 206pk op Almeria Spanje

ik heb nog wel 10.000 foto's maar hou het hier even bij,...doe elke keer wel even wat uit de picture box halen...

Rijden jullie ook motor? en zo ja, welke?
rij je ook circuit? en zo ja,...welke?
Mini Cooper S Clubman
NapO
Enthousiast
Enthousiast

23 jan 2011, 19:51

20 views, en geen motorrijders? 8)
Mini Cooper S Clubman
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jan 2011, 20:13

Gishbert raced in de Duitse competitie op een door BMW gesponserde S1000RR.

Heftige machine!

"gelukkig" kan ik geen motorrijden. Anders had ik hier nu waarschijnlijk niet meer gezeten....

Gave hobby!
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jan 2011, 20:15

Oh ja en misschien ken je Bach Lamboo wel die filmt altijd op het circuit. Ook in almeria met wilco zeelenberg en zo.
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jan 2011, 21:16

Die motorfiets is nu bij Topgear op bbc2 8)

Wat een machine :shock:
NapO
Enthousiast
Enthousiast

24 jan 2011, 11:53

peter schreef:Oh ja en misschien ken je Bach Lamboo wel die filmt altijd op het circuit. Ook in almeria met wilco zeelenberg en zo.
jeps, ik ken bach zeker!! :) leuke vent, altijd in voor een geintje!
Mini Cooper S Clubman
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jan 2011, 12:12

Ja! Hier nog een motorrijder. Jaren in de motorbranche gewerkt. Nu ivm de kinderen al zeker 5 jaar niet geren. We zijn nu aan het kijken voor motorscooters voor hier on en rond Amsterdam en om naar het strand te kunnen gaan. ( yamaha t-max) misschien dat ik binnenkort nog voor weinig een r1150gs kan overnemen van m'n pa.

Hoe bevalt jou BMW? sinds ik niet meer rij, volg ik alle ontwikkelingen niet meer....
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

24 jan 2011, 12:21

Ook jarenlang motor gereden. Sinds de kinderen ben ik gestopt. Mijn laatste Motor was een Motorscooter. De BMW C1, een idioot ding om te zien, maar wel relaxed zonder helm rijden op de snelweg :mrgreen:
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jan 2011, 19:21

Ha, welkom hier, ik ken jouw nog wel van motor-forum (kom ik overigens bijna nooit meer). Ook aan de MINI?

Wat een dikzak zeg die BMW, echt MIJN droommotor op het moment... nice!! Hou em heel 8) 8) 8) 8) 8)
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
NapO
Enthousiast
Enthousiast

24 jan 2011, 23:21

mushrop schreef:Ja! Hier nog een motorrijder. Jaren in de motorbranche gewerkt. Nu ivm de kinderen al zeker 5 jaar niet geren. We zijn nu aan het kijken voor motorscooters voor hier on en rond Amsterdam en om naar het strand te kunnen gaan. ( yamaha t-max) misschien dat ik binnenkort nog voor weinig een r1150gs kan overnemen van m'n pa.

Hoe bevalt jou BMW? sinds ik niet meer rij, volg ik alle ontwikkelingen niet meer....
ik heb zelf ook nog een motorscooter, (burgman 650 uit 2008) voor file ellende en af en toe een fun ritje naar strand.
maar een Tmax 500 (nieuwe generatie) is echt een top ding, stuurt voor een motorscooter snaarstrak en met een top van 180 per uur (op de teller) kan je ook overal meekomen.

je kan er ook mooie pimp spullen voor krijgen dus ik zeg gewoon een keer proberen (eigenlijk misschien niet, want dan koop je m :D

Sja, de bmw s1000rr is een top ding, ik heb in mijn journaille tijd echt op alle supersport gereden die je maar kan bedenken, dikke mv augusta's, ducati 1098s, alle 1000's en 600 uit japan, maar de Bmw was wel een hoogte punt.

1; ze heeft bakken vermogen dus als je wat laat liggen in je bochtensnelheid kan je makkelijker compenseren met de extra pk's op het rechte stukken. 2 heeft goede electronica aan boord, race abs (wat anders is als traditionele abs).

Normale abs is met circuitrijden klote simpel gezegd, als je hard remt voor een bocht heb je altijd "slidende" achterkant met als gevolg dat je remmen voor stoppen met remmen omdat je abs in werking gaat. De BMW race abs kan je onafhankelijk van elkaar laten werken wat als voordeel heeft dat als je achterkant heftig beweegt met remmen de voorkant blijft vertragen zodat je je instuurpunt altijd haalt.

Gezien ik bijna alleen nog maar circuit kilometers maak en af en toe nog op de weg rij is goed werkende remmen essentieel.

De Bmw heeft ook een tractioncontrol systeem die in verschillende standen instelbaar is en goed werkt als extra verzekeringsmechanisme die een highsider in grote maten voorkomt bij hard de bocht uit accelereren. (voor racen in het ONK zoals onze huistuner Ghisbert van Ginhoven doet is de TCS te goed, hun willen meer wielslip wat weer waardevolle tienden van secondes oplevert. ze gaan bij Beek Racing ook hun bank aanpassen voor Bmw s1000RR tuning/electronica aanpassingen.

conclusie, Fiets is niet goedkoop maar wel een zeer goede value for money, 206pk op 185kg is vlot zat. (wat cijfers voor de wiskundige; 0 naar 100; 3 sec, van 0 naar 200 is 7 sec en van 0 naar 300 onder de 25 sec.
Mini Cooper S Clubman
NapO
Enthousiast
Enthousiast

24 jan 2011, 23:23

Adrenalin Junkie schreef:Ha, welkom hier, ik ken jouw nog wel van motor-forum (kom ik overigens bijna nooit meer). Ook aan de MINI?

Wat een dikzak zeg die BMW, echt MIJN droommotor op het moment... nice!! Hou em heel 8) 8) 8) 8) 8)
leuk man hier ook een MF'er :D goed hoor!
ook aan de mini inderdaad,...ben echt nog een noob als ik lees wat sommige hier allemaal uithalen/tweaken aan hun auto maar wel leerzaam om je auto te begrijpen en wat er te koop is, dus dat is echt top!

rij jij nog?
Mini Cooper S Clubman
NapO
Enthousiast
Enthousiast

26 jan 2011, 01:11

beetje topgear,....beetje vanmezelf...uh s1000rr.. :)

Mini Cooper S Clubman
Adrenalin Junkie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2011, 09:44

NapO schreef:
Adrenalin Junkie schreef:Ha, welkom hier, ik ken jouw nog wel van motor-forum (kom ik overigens bijna nooit meer). Ook aan de MINI?

leuk man hier ook een MF'er :D goed hoor!
ook aan de mini inderdaad,...ben echt nog een noob als ik lees wat sommige hier allemaal uithalen/tweaken aan hun auto maar wel leerzaam om je auto te begrijpen en wat er te koop is, dus dat is echt top!

rij jij nog?
Ja al rij ik niet zo heel vaak meer... heb nog steeds een GSX-R 600K4, maar ben er nog steeds erg tevreden mee!!
Misschien over een aantal jaar over naar zo'n BMW S1000RR ;)

Ik zag dat je BEEK al hebt ontdekt, gaat de goede kant op... je eindeloos veel modden op de MINI's ;)
MINI COOPER S R53 pre-facelift
Afbeelding
Minichael
Be Mini
Be Mini

26 jan 2011, 22:35

Heel vette motor ! :shock:
KEEP IT MINI

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”