Mush's 130i...is weer verkocht!

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Mush's 130i...is weer verkocht!

28 mei 2011, 18:23

Vandaag na een korte maar intensieve zoektocht dan toch een opvolger gevonden voor de Clubman. Zoals jullie weten is de Clubman onze familiebak en op zich kunnen we er ons prima mee redden. Het feit dat het zo'n dikke ride is/was compenseerde natuurlijk ook een hoop. Maar toch begon het met name Rosalie de laatste tijd steeds meer te irriteren dat ze helemaal zichzelf achterin moest wurmen om de boys in de gordels te zetten. Het feit dat er een driezitsbank inzit ipv een tweezits is daar ook deels debet aan. In elke andere auot kunnen de jongens zelf hun gordel omdoen, maar in de Clubman staan de zitverhogers nagenoeg op de gordelgespklikdingen en is het voor hun dus onmogelijk om zelf de gordel om te doen. Verder moest Rosalie een gedeelte van de wekelijkse boodschappen op de achterbank en voorstoel meenemen en dat was ze ook wel een beetje beu.

Kortom; er moest uitgekeken worden naar wat anders. Zoals jullie ook weten willen we ook graag wat geld uit de auto's halen dus moest de vervanger van de Clubman wel gelijk een dikke bak zijn. Want zoals het er momenteel uitzit gaat de JCW vervangen worden door een........scooter.... :lol: (Hoe en waarom komt later wel...het heeft iig iets te maken met dichter bij huis werken...)

We hadden nogal wat eisen. Het moest een snel ding zijn en graag zo vol mogelijk aangezien beide MINI's dat nu ook zijn. En aangezien we ontzettend tevreden zijn over de service van Van Poelgeest moest het eigenlijk ook een BMW zijn. Dat was best een probleem want en vol en veel pk's betekend bij BMW toch vaak dikke prijzen.. en dat wilde we dus niet..

Ik heb het e.e.a. bekeken. O.a. een 118i met M-pakket en redelijk compleet bij Maaral in Hoorn. Maar wat een stel ididoten werken daar zeg. Echt niet normaal. Ik zal jullie de details besparen, maar 1 ding staat voor mij als een paal boven water: NOOIT MEER NAAR MAARAL! :s

Verder bij Ekris in Utrecht wat leuke dingen gezien. Ik heb me zelfs door Mats laten overtuigen naar een Golf GTI te kijken, maar ik kreeg er geen petje bij en Rosalie kwam echt niet meer bij van het lachen toen ze de standaard ruitjesbekleding zag van de GTI. Dus dat werd het godzijdank niet... we zijn allebei echt geen VW fan... :lol:

Bij Hans Severs een redelijk mooie 130i gezien, Le Mans blauw met alle opties maar giga steenslag en een kras op de motorkap (ja meneertje, het is geen nieuwe.... Nee, maar wel een gebruikte bak voor dik 25K...ik zal het wel niet begrijpen) en bijna een ton op de klok. En natuurlijk net geen Premium Selection auto dus maar 6 maanden BOVAG ipv 2 jaar dealer garantie. Ook nog even stiekum naar een gebruikte Clio RS gekeken, maar te klein, te gewoon en stond te koop bij een stel cowboys die me eerst 750 euro gaven en toen ineens 400 euro en toen weer 430 euro en toen en toen....dus dat werd ook niks....

Bij Renova nog heel even bezig geweest met een 130i maar dat kwam inruiltechnisch niet goed, wel perfecte service daar en erg goed telefonisch te woord gestaan en geholpen.

Uiteindelijk terecht gekomen bij Bert Story in Nijmegen. In eerste instantie werd de betreffende BMW daar aangeboden met 6 maanden BOVAG, maar hij voldeed toch echt aan de voorwaarden voor Premuim Selectie (voor mij een absolute voorwaarde). Helemaal vol, bj 2006 en met 70K op de teller nog behoorlijk fris. Een enkel seenslagpitje op de motorkap en een velg behoorlijk beschadigd rechtsvoor, maar dat was het wel. De achterbank was nog ongebruikt en de auto maakte een hele frisse indruk.

Dus gaan onderhandelen. op zich een redelijk goed voortsel van ze gekregen, maar ik heb een erg goede relatie met Van Poelgeest en hun bod was ruim 2k hoger. gevraagd of zij de auto mochten overnemen en dat kon. Sterker, dat hebben ze naar Van Poelgeest zelfs heel netjes gedaan, zodat zij er ook nog iets aan konden verdienen (voor niets gaat de zon op).

Korotm; we hebben een deal! En wat voor eentje! Ik ben als een kind zo gelukkig want de opvolger is een auto die ik stiekum heeeeeel erg graag wilde maar ik had niet gedacht dat het zou gaan lukken op de manier die wij in ons hoofd hadden. Maar zo zie je maar weer, als je iets wilt moet je net zoalng doorgang tot je het hebt...

Maar genoeg gel*ld; het is een 130i High Executive met M-pakket en 18"M wielen uit 2006. Zoals gezegd met net 70k op de teller en helemaal vol. Leer, navi, bluetooth, PDC, Xenon, klasse III alarm en ga maar door. Echt ge-wel-dig!!!

Had ik al gezegd dat ik zo blij ben als een kind? :mrgreen:

Komt íe!:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik verwacht 'm over 2 weken wel voor de deur te hebben en dan gaat de FUN beginnen! Mijn god wat heb ik zin in die bak! :mrgreen:
Laatst gewijzigd door mushrop op 19 mei 2012, 17:14, 7 keer totaal gewijzigd.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
Martiio
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2011, 18:29

Dikke bak kerel!!

Nu je een snelle family bak hebt kan je dus mijn R50 straks overkopen :P
Ossie
The Calendar Guy

28 mei 2011, 18:30

Gefeliciteerd! Dit is zeker een waardige opvolger. Als hij voor de deur staat, kom ik hem hoogst persoonlijk even inspecteren. 8)
Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2011, 18:33

Mooi ding 8) en die zes in lijn is natuurlijk fabelhaft!, maar hoeveel groter is dat nu echt dan een Clubman? Wel aan allebei de kanten een achterportier natuurlijk, dus dat scheelt.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2011, 18:37

kofferbak is een stuk groter en ik kan ruim achter mezelf zitten (ik ben 1.92mtr) dus hij is echt een stuk groter. Uiteindelijk hoefde het ook niet een megagrote bak te worden, alleen iets ruimer zou al beter zijn.

Een 3 serie met pk's was een stuk duurder en niet eens zo heel veel groter. De komende 2 jaar zitten we hier weer goed mee. heel veel langer doe ik toch niet met een auto....

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
JorisD
Be Mini
Be Mini

28 mei 2011, 18:38

Mooie bak en erg leuk om je verhaal te lezen. Heel veel plezier ermee!!!
Afbeelding
speedy
NMC Legend
NMC Legend

28 mei 2011, 18:39

mooie wagen ;) ben benieuwd hoe dat rijd .
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2011, 18:42

wauw.. (je bent ons voor, lol)

mega dik, mega mooi…. stinkend jaloers!!!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2011, 18:46

thnx dudes!

@Daiel: dat gaan we binnenkort proberen vriend! :mrgreen:

@JunkyXL: waar kijk je naar? :D

Afbeelding
JunkyXL
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2011, 18:46

zelfde…:)
GeoBem007
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2011, 19:13

Schroefset, dikke wielen, lekkere uitlaat erop en klaar!

Dikke bak, man. Lang ook naar gekeken maar in België niet voordelig rijden zoiets!
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2011, 19:22

Goeie mod's Geo, maar ik mag voorlopig niet aan de dikke mod's. Ik wil wel een een zwarte performance gril en performance uitlaat.

Maar deze ligt klaar en heb al weer leuke dingen gezien... :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2011, 19:23

Gefeliciteerd rob maar jammer dat je de mini scène gaat verlaten....

Heel veel plezier ermee. Ik denk dat Geo de goede opties noemt. In ieder geval een schroefset en een geil klinkende uitlaat eronder! Dan gaat ie tenminste echt zuipen omdat je iedere keer die zescilinder wilt horen brullen!
WimS
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 mei 2011, 19:59

Zo dan congrats Rob dat is een lekkere bak man :D
Toch een beetje dubbel gevoel :? ik vind het ook heel jammer dat je dalijk geen mini meer hebt.
Maar ik ga er maar vanuit dat je hier lekker rond blijf hangen :lol:

Heel veel plezier met de bmw en uiteraard straks de scooter 8)
Heb je al enig idee wat voor 1 het gaat worden ?
Ik heb er ook weleens aan gedacht om zo'n ding aan te schaffen , kunnen we misschien een scooterclub oprichten :mrgreen:
MCS 2004
thavipah
Mod virus alert!
Mod virus alert!

28 mei 2011, 20:04

Daar ga je veel plezier aan beleven Rob! Ik heb 2 jaar een 130i automaat met M-Pakket en alles speeltjes gehad en dat was echt heel erg leuk. Echt een wolf in schaapskleren, en het motorgeluid is helemaal fantastisch.

Veel veilige km's toegewenst! Owja, 1 tip! Regel winterwielen voor de winter, want dan wil het kontje nog weleens kwispelen :mrgreen:

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”