De opvolger van de rooie is een ... Smart forTwo Cabrio

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

De opvolger van de rooie is een ... Smart forTwo Cabrio

29 dec 2011, 12:49

Volgende week is het raak en neem ik met snik afscheid van de rooie en is de volgende een Smart forTwo Cabrio 52kW :D

Om de rooie een waardig afscheid te geven toch ff in deze topic ...
Zoals ze was

Afbeelding

en zoals ze geworden is

Afbeelding

De opvolger ... ik heb er nog geen goede kiek van maar zo ziet ze er nu uit, de cabbie:

Afbeelding

En zo moet ze er ongeveer uit komen te zien:

Afbeelding

dus met mee gespoten bumpers en zwart en of chromen velgen. Ik ben er nog niet uit welke ... good old Brabus of een Lorinser maar allebei prijzig. In ieder geval mot ze omlaag en wat steviger op de wieltjes gaan staan want windgevoelig is ze.

Afbeelding

Diffuser met Brabus pijp staat op de wishlist

Afbeelding

Zwarte achterlichten vind ik erg 8) maar eveneens pittig geprijsd

Het interieur is een project apart: zwart belegsel en bekleden met zwart leer, een home made knutselproject. Een driespaak-Brabusstuur met flippers is één van de must haves. Eén keer met flippers gereden en helemaal enthousiast geworden van die dingen .. rijdt super.

Kortom ik ben de komende tijd nog ff zoet :D ... met sparen en knutselen :wink:
the blue lobster
Niko N.
Contacteer:

29 dec 2011, 21:08

Stoer hoor .:D

(nu weet ik ook waarvoor de stikker onderweg is) :wink:
" Good pictures can be planned, great pictures just happen "

Afbeelding
GreyCooperS
Forum Junky

29 dec 2011, 21:14

Leuk bakkie zo...

Je kunt er nog aardig aan modden...vriend van me heeft er al stuk of drie gehad. Vindt alleen dat schakelen, met of zonder flippers, drama in die smarts...moet je echt ff voor oefenen :lol:
AfbeeldingAfbeelding

2008 | R56 Cooper S | Chili Red

Beek Stage 1 | Forge Dump Valve | 17" Intra 7,5J 225-45-17 | Custom Red Recaro CS | GP Gordels | Scangauge II | Aero | Navi | Xenon | Pano | Antracite Hemel | Keyless Go

2002 | e39 540i Touring | Messing Metallic

2000 | e53 X5 4.4i | Tiag
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 dec 2011, 22:03

Cool bakkie, zeker met wat Brabus-goodies. 8) Wel jammer dat de rooie het veld heeft moeten ruimen, want die was toch wel errug lekker...
Afbeelding
Marcel Always Open
Cabrio-King

30 dec 2011, 06:34

Jammer dat de rooie eruit moet. Veel plezier met de smart
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 dec 2011, 08:26

the blue lobster schreef:Stoer hoor .:D

(nu weet ik ook waarvoor de stikker onderweg is) :wink:
Ik heb 'm ontvangen! Toppie Wim :D thx :wink:
GreyCooperS schreef:Leuk bakkie zo...

Vindt alleen dat schakelen, met of zonder flippers, drama in die smarts...moet je echt ff voor oefenen :lol:
Het is een halfautomaat en dat is inderdaad wennen. Je hebt een gas- en een rempedaal en toch moet je schakelen. Aan die flippers was ik snel gewend ... en ja zo'n driespaaksstuur, m.n. die van Brabus, is super mooi.

Smart heeft een 62 kW met turbo in z'n assortiment gehad. In zo'n type heb ik eveneens een proefrit gemaakt. De turbo is goed te horen en te voelen. Het schijnt dat je die kan chippen naar 120 kW. Ja ja ik, qui moi :roll: heb er zelfs ff over gedacht maar een Smart is gewoonweg geen Mini. Er staat er nog een Mini, de PW, op de oprit en heb gekozen voor een ander soort auto met fun ... een cabbie :D
De Smart is een MHD auto dus hoef ik geen wegenbelasting te betalen :P plus het verbruik is de helft van de rooie.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 dec 2011, 10:07

Jammer van de rode, gefeliciteerd met je nieuwe.

Ik heb een tijd voor smart gewerkt en een hoop van die dingen gehad als companycar (coupe, cabrio, roadster, forfour), maar was altijd weer blij als ik ze weer mocht inleveren.

Hoe dan ook, veel plezier ermee en je gaat er ongetwijfeld weer een dik ding van maken!
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding
BMX
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 dec 2011, 10:35

Ik vind het een leuk autootje! :D
Zou m zelf nooit kopen maar ziet dr wel altijd leuk uit :)

Ooit in een fortwo gereden.. ergerde me kapot aan de traagheid van de bak (is die nu beter?) maar verder lachte je je kapot bij de pomp.. 1:21 zonder moeite!
MINI F57 JCW | middendemper-delete | BC-racing coilovers | 18x8 ET35 wheels | Loading...
MINI R56S | JCW-trim | H&R veren | einddemper delete? | Vriendin editie
Triumph Street Triple R 675cc | Leovince titanium exhaust (no dB-killer >) ) | bar-end mirrors
MINI R57S | FJCW catback | Moeders editie
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

30 dec 2011, 11:04

Inderdaad jammer dat de rode het veld moet ruimen.
Maar veel plezier met de Smart.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Door
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 dec 2011, 12:34

BMX schreef: Ooit in een fortwo gereden.. ergerde me kapot aan de traagheid van de bak (is die nu beter?) maar verder lachte je je kapot bij de pomp.. 1:21 zonder moeite!
Het is verbeterd :wink:
Je moet idd nooit een 45 kW benzine kopen of een 33 kW diesel want dat rijdt niet op de snelweg. De 62 kW rijdt echt prima en je kan 'm dus opkrikken. Alleen ja de teller gaat niet verder dan 160 km per uur en bovendien hij is begrenst ... :lol: Je kan niet harder dan 140 km/u. De diesel van 40 kW rijdt eveneens vlot, het viel me niet tegen.

De 62 kW turbo viel af omdat het interieur werkelijk spuuglelijk was, een soort tomaten crémesoep kleur ...echt Afbeelding Ik wil het interieur zo wie zo gaan bekleden met leer voor een meer luxere, warmere look maar dan had ik het echt binnen een week moeten doen want aan die kleur kon ik niet wennen. De diesel had geen airco ... :s dus nee.

Het zal wel wennen zijn ... Met de rooie had ik veel bekijks en lekker de bocht induiken van de afrit is er nu even niet bij.

Een Brabus is trouwens een ander verhaal ... een prachtbak maar die is net zo duur als een Mini en lust 'm ook graag.

@ Mushrop ... Ik beloof dat ie er niet zo uit zal gaan zien :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Die driving lights zijn het helemaal :lol:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

30 dec 2011, 12:46

Die spoilerT ook :roll: :mrgreen:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2011, 09:41

haha, die spoilerT idd en die uitlaat :mrgreen:

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Afbeelding
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2011, 10:00

Zou je daar wel een 60" tv in krijgen? :roll:
speedy
NMC Legend
NMC Legend

31 dec 2011, 10:24

Veel plezier met de smart :wink: Wel jammer dat de r53 weg gaat :(
Maarja je hebt de luxe dat je er nog een mini hebt staan :wink:
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

31 dec 2011, 10:31

frankie schreef:Zou je daar wel een 60" tv in krijgen? :roll:
volgens Marcel past het altijd in een cabrio, dus dan moet het waar zijn. Hij zei niet dat het een MINI cabrio moest zijn...

Afbeelding

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”