My new "ride" ----> Golf 6 GTI

Laat hier je (andere) niet MINI trots zien.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

My new "ride" ----> Golf 6 GTI

19 jun 2012, 22:25

Hallo allemaal,

Misschien een beetje laat maar hierbij post ik de opvolger van de Mini Cooper S.

Sinds medio januari 2012 ben ik eigenaar van een Golf 6 GTI.
Ik heb de auto 2e hands gekocht via autobedrijf De Pijper in Maarssen en ik ben nu de tweede eigenaar.

De auto is geen standaard GTI, hieronder wat specs:

Golf 6 GTI
juli 2010
+/- 27.000 km
Black metallic
DSG
18" zwarte Golf R velgen
Golf R front (zonder type aanduiding)
Alarm
Bi-Xenon
Golf R donkere Led achterlichten
Achteruitrijcamera
RNS 510 sat/nav/radio
Parkeersensoren

Some pics :Foto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben er heel erg blij mee en geen seconde spijt gehad van de overstap (zeker niet na alle ellende die ik met mijn MINI gehad heb) :oops:
Het is een geheel andere auto maar wel de auto die op mijn lijf geschreven is.

Misschien niet zo hardcore/uniek als mijn voormalige Cooper S maar de GTI is veel meer auto en all-round en perfect om dagelijks mee te rijden. Rustig toeren kan makkelijk, geen probleem..........trap echter het gas in en hij is er vandoor hoor! Vooral dat DSG is echt heerlijk rijden (wil niet anders meer). Qua comfort is het ook niet te vergelijken met mijn Cooper S, ondanks dat er onder de GTI ook 18 inch velgen zitten rijdt het veel comfortabeler dan de MINI (had ik totaal niet verwacht).

Ik had het voorheen nooit zo op het merk Volkswagen (ook mede vanwege het imago) maar deze GTI heeft mijn mening echt doen veranderen.

Mochten jullie nog meer willen weten dan hoor ik het wel :o

Greetz M-iNdO
your non average MINI driver
jmq
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

19 jun 2012, 22:29

:yeah Dikke 10 man super mooie auto heel veel plezier hiermee en hopelijk minder allende.
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 jun 2012, 22:34

Dikke auto! En 3 deurs zie je niet veel, meestal 5. Buurman van me heeft een antraciet kleur.
En zo te zien zijn de foto's bij de tennisbaan genomen, met het A'damrijnkanaal links :D
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

19 jun 2012, 22:34

jmq schreef::yeah Dikke 10 man super mooie auto heel veel plezier hiermee en hopelijk minder allende.
Thx man! dat waardeer ik! :bier

Ik hoop er ook veel plezier en geen ellende mee te hebben.
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

19 jun 2012, 22:43

Richard030 schreef:Dikke auto! En 3 deurs zie je niet veel, meestal 5. Buurman van me heeft een antraciet kleur.
En zo te zien zijn de foto's bij de tennisbaan genomen, met het A'damrijnkanaal links :D
3-deurs zie je niet veel inderdaad. Ik vind het ook sportiever (zeker i.c.m. het getinte glas van de achter zijraampjes).
Precies wat ik zocht dus haha :mrgreen:

Foto's zijn geschoten op het parkeerterrein van VVV Maarssen net na ontvangst van de auto. Samen met de verkoper ff daar een paar rondjes test gereden (op zijn advies omdat ik nog nooit automaat had gereden). Was echt wel wennen die eerste dag hoor. Vooral als je bijna stil stond was ik in het begin steeds geneigd om met mijn linkerbeen de koppeling in te trappen......die..had ik dus niet meer hahahaha >)
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

19 jun 2012, 22:49

stefan740 schreef:Haha na lang twijfelen toch doorgezet dus. Veel plezier ermee!
Ja, na heel lang twijfelen toch de stap genomen. Ik moest gewoon iets doen/een beslissing nemen en de mogelijkheid was er om het te doen. De MINI was tenslotte 5 jaar oud en na al die ellende had ik er geen vertrouwen meer in en eerlijk gezegd was ik ook toe aan iets anders.
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 jun 2012, 22:51

Precies, met dat getinte glas achter en omdat de auto zwart is, heeft 't nu echt zo'n stealthy look. Super dik!
DSG, iedereen die ik spreek over VW zegt dat 't een verademing is :D

Zit er ook zo'n oldskool type Edition 35 interieur in, met die blokjes? :D
M-iNdO
Be Mini
Be Mini

20 jun 2012, 00:08

Richard030 schreef:Precies, met dat getinte glas achter en omdat de auto zwart is, heeft 't nu echt zo'n stealthy look. Super dik!
DSG, iedereen die ik spreek over VW zegt dat 't een verademing is :D

Zit er ook zo'n oldskool type Edition 35 interieur in, met die blokjes? :D
Yeah me like stealth look 8)
Er zit een standaard GTI interieur in met ruitjes/streepjes motief (als je dat bedoelt).
Vroeger vond ik dat zo spuuglelijk (alleen op foto's gezien) maar in real life valt het op zich wel mee (heeft eigenlijk wel iets).
Toch zou ik graag ooit een leder interieur willen hebben, dat vind ik toch een duurdere/luxere/sportievere uitstraling hebben.

Maar ja....de money tree.....die groeit niet meer :cry:
Richard030
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

20 jun 2012, 08:52

Ja precies, die ruitjes bedoelde ik. Bij de Golf 1 was dat echt lelijk, maar vind het nu wel wat hebben.
En ach, alles op z'n tijd toch, als je alles in 1 keer wil is er ook niks meer aan :D
Hoe was je ervaring bij autobedrijf De Pijper? Ze hebben altijd wel aparte auto's staan. Daar ook je Mini ingeruild?
speedy
NMC Legend
NMC Legend

20 jun 2012, 09:07

Mooie wagen 8) zou wel centercaps mooi zwart spuiten :wink:
Mini vind ik mooier maar kan mij voorstellen dat je er klaar mee was.
Brightness
NMC Legend
NMC Legend

20 jun 2012, 09:29

Mooie auto!
Nu nog even een afspraakje in Lochem maken voor een uitlaatsysteem en chip op maat, dan weet je helemaal niet wat je meemaakt als je het gas intrapt... :wink:
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2012, 13:31

...of bij APR gaan kijken.

Mooi ding hoor. 8)
Sid
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2012, 13:36

We kunnen met Floris wel een nieuw clubje oprichten :wink:
DSG is inderdaad ideaal. En mooi dat je ook een 3-deurs hebt genomen! Die RNS ben je wel in no-time kwijt ben ik bang :|
Als je een setje wielen voor de winter gaat bestellen dan moet je even een gil geven, daar kan ik je wel mee helpen.
mushrop
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 jun 2012, 13:47

Was die verkoper toevallig Alfred?

Gefeliciteerd met je aankoop en hopelijk nu geen ellende meer.
MINI Dubman '07 PureSilver

So far: * JCW Recaro seats * JCW leather/alcantara steering wheel * carbon dashpanels * S frontbumper * JCW upper grill with chrome surroundings * chromeline undergrill * S fuel cap * Cobra Evo1 coilovers * Cooper S rear bumper * Cooper S exhaust * RH ZW1 17x8 front/17x8,5 rear * stage2 tuning BR performance 152pk/330Nm * open downpipe * Porsche diesel logo's * ekte fake Akrapovic uitlaattips *

To do: * wilwood brakes front * HardRace adjustable camberlinks * camberplates * powerflex draagarmrubbers * LED dagrijverlichting * M7 anti-mushroomingplates * Direnza Intercooler *

Project2 Performance www.facebook.com/project2performance

Afbeelding

Terug naar “Bevriende rides, je andere ride”