Velen hebben me al gevraagd wat het wordt, een enkeling weet het al. Ik had al verteld dat het om een auto gaat met RWD en race-DNA. Omdat het natuurlijk geen enkele zin heeft hier de spanning op te bouwen omdat je toch gelijk doorscrolt naar de foto's eerst een paar teasers...

Snap-off Momo stuurtje

Willans 4-puntsgordels
De kenners hebben het natuurlijk al lang gezien, het is een Lotus Elise

Het is een kale 111R geworden met het hoogtoerige toyota blok (8500rpm). Dus geen airco, raampjes gewoon slingeren en minder isolatie en bekleding. Puur, zoals ik het graag wilde. Ik heb ook gereden in de 111S en naar mijn smaak was de R echt een stuk levendiger, sneller en spannender. Maargoed, smaken verschillen. De S is ook zeker een erg fijne auto.
Mijn R (wat lekker om te zeggen!) komt uit 2005 met 45dkm en van de tweede eigenaar. Hij is origineel LHD (!) en met meters in km/u en heeft een ITG Maxogen en open sportuitlaat. Af fabriek zitten er ook twee oliekoelers op (onderdeel van sports pakket geloof ik), dus lekker doorrijden is geen probleem.
Nu de dagen aftellen tot vrijdag... Dan wordt hij gekeurd bij van der Kooi en daarna neem ik hem mee naar huis