
wat is het dan? Nou, zoals de titel al doet vermoeden een rasechte BMW e46 met dikke 6-in-lijn zoals het hoort, dit keer een 2,8 liter met 193 paarden. Na de verkoop van de MINI had ik wel weer even zin in een ander projectie dan een MINI. Verandering van spijs doet eten zeg maar. De e46 staat al tijden hoog op mn lijstje want: tijdloos, goed gebouwd, betrouwbaar, betaalbaar, veel aanbod en veel uitvoering (coupe, sedan, touring, cabrio). Dus op zoek gegaan naar een e46 met wat werk. Na wat rondsnuffelen uitgekomen bij deze e46 328i sedan. Met net iets meer dan 190dkm op de klok, navi, sportinterieur (stof helaas), MF stuur, climate control en met wat werk. Kortom, precies wat ik zocht. Dus kijken, rijden en gekocht. Omdat plaatjes het veel beter doen dan woorden:



Zoals de oplettende kijker/lezer ongetwijfeld direct opmerkt ontbreekt er een nier. Nou kan je prima met 1 nier door het leven, maar toch moet daar een nieuwe in. Die nier hebben we zelf gesloopt, de motorkap vergrendeling RV was niet helemaal fris en we dachten hem weer gangbaar gemaakt te hebben, maar niets bleek minder waar. Dus nadat we de kap dicht gekwakt hadden kwam de vergrendeling helemaal niet meer los. Dus de nier er uit gesloopt en vanaf die kant konden we de vergrendeling ontgrendelen en de kap weer open krijgen. Ach ja, soms moet je eerst dom doen om slim te worden zullen we maar zeggen.
Ondertussen heb ik een paar dingetjes kunnen doen, te weten:
- kleppendekselpakking vervangen: komt vaker voor bij dit blok en doordat de olie dan op het uitlaatspruitstuk lekt, gaat de boel nogal stinken en roken. En als je maar lang genoeg doorrijdt vliegt de boel vanzelf een keer in de fik. Dus vervangen en tegelijkertijd nog een pakking van het oliefilterhuis vervangen.
plaatjes:


uhm….

Ondertussen had ik een leren interieur gescoord incl deurpanelen en interieurlijsten in hoogglans zwart. Het stoffen interieur is behoorlijk vies en de originele lijsten waren titanium en dat vind ik niet zo heel geweldig..
set:


dus, zo was het:


Interieur er uit slopen:




En voorzien van leer:



oude deurpaneel:

nieuw deurpaneel: (andere kant, but you get the idea)

Niet op de foto maar alle dash panelen zijn inmiddels ook vervangen voor hoogglans zwart.
Wat moet gaat er verder nog gebeuren:
- cd-wisselaar vervangen (ligt klaar)
- nieuwe nieren
- nieuwe koplampen
- nieuwe mistlampen
- nieuw motorkap embleem
- nieuw raammechanisme LV
- nog wat interieurdingetjes
- nieuwe kentekenplaten met opgelegde letters
als dat gedaan is ga ik op zoek naar een zwarte hemel. En mss wel een nieuw spruitstuk. En ik bedenk vast nog wel meer dingetjes...

Dus, so far….more to come