De duitse auto's zijn bij ons wel favoriet.
Ook ben ik actief op een volkswagen forum mbt transporter bussen.
enkele jaren geleden heb ik onze t5 transporter kombi omgebouwd naar een t5 california (camper-uitvoering)
nieuw zijn deze bussen zo verschrikkelijk duur, en we een camperbusje toch wel ideaal vinden icm kwarttarief wegenbelasting
meer info:
https://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtop ... 13&t=52214
groet otzie
t5 kombifornia
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: t5 kombifornia
Hoi Otzie, erg mooie T5 heb je! Ik kende je bus al van weetjewel maar leuk om jou ook hier tegen te komen.
Hier ook een Mini-rijder (soon to be ex-Mini-rijder) met VW Camper virus.
Na een T3 Westfalia (nog aanwezig maar gaat in de verkoop) en 1 jaartje T4 California (leuk, maar niet ons ding meer hebben we uitgevonden) zijn we druk op zoek naar een T5 Beach. Dus eigenlijk een Multivan met hefdak.
Ik kom je straks dus wel weer tegen op weetjewel!
Hier ook een Mini-rijder (soon to be ex-Mini-rijder) met VW Camper virus.
Na een T3 Westfalia (nog aanwezig maar gaat in de verkoop) en 1 jaartje T4 California (leuk, maar niet ons ding meer hebben we uitgevonden) zijn we druk op zoek naar een T5 Beach. Dus eigenlijk een Multivan met hefdak.
Ik kom je straks dus wel weer tegen op weetjewel!
Laatst gewijzigd door Markos op 06 apr 2019, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- otzie
- Nieuw Lid
Bericht
Re: t5 kombifornia
hoi mark, zorg wel dat er een keukentje in zit, vanwege het kwarttarief,
maar neem aan dat ik dat niet hoef te vertellen.
groet otzie
maar neem aan dat ik dat niet hoef te vertellen.
groet otzie
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht
Re: t5 kombifornia
Thanks, maar dat was inderdaad wel duidelijk ;-)
Ik probeer een benzineversie te vinden, maar dat zijn wel witte raven. Een diesel is ook prima hoor, maar alleen met een euro 6 diesel ben je nog redelijk veilig tegenwoordig (en die zijn er pas sinds kort en dus onbetaalbaar). En als je de trend bekijkt kun je je afvragen hoe lang dat nog zo blijft.
Bovendien ben ik niet vies van een beetje power, maar die 180pk diesel durf ik niet aan vanwege de vele problemen. Een 2.0 tsi benzine zou dus perfect zijn, met genoeg tuningspotentieel om naar 300 pk te gaan. Want T5 of Mini, modden is altijd leuk natuurlijk
Ik probeer een benzineversie te vinden, maar dat zijn wel witte raven. Een diesel is ook prima hoor, maar alleen met een euro 6 diesel ben je nog redelijk veilig tegenwoordig (en die zijn er pas sinds kort en dus onbetaalbaar). En als je de trend bekijkt kun je je afvragen hoe lang dat nog zo blijft.
Bovendien ben ik niet vies van een beetje power, maar die 180pk diesel durf ik niet aan vanwege de vele problemen. Een 2.0 tsi benzine zou dus perfect zijn, met genoeg tuningspotentieel om naar 300 pk te gaan. Want T5 of Mini, modden is altijd leuk natuurlijk

Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S
- otzie
- Nieuw Lid
Bericht
Re: t5 kombifornia
waarom een beach uitvoering (zonder keuken) en geen california uitvoering?
vanwege de binnenruimte?
de beach uitvoeringen komen hier in nederland nauwelijks voor, je zult dan zelf een import kunnen overwegen uit duitsland (laat enschede daar nou tegenaan liggen)
je kunt dan ook informeren of het zinvol is om een taxatie van de in te voeren bus te maken van de gebruiksschade van de bus (om wellicht de invoerkosten wat lager te houden)
en welke volgorde het goedkoopst is:
duits kentenen -> nl personen kenteken -> keukentje plaatsen -> omkeuren naar camper ?
of
duits kenteken-.> keuken erin -> nl kenteken op camper
of
zakelijk rijden (dan maakt het allemaal geen knoop uit, qua wegenbelasting, wel qua verzekering die is dan weer aan de hoge kant)
belangrijkste is goed je huiswerk doen voordat je tot aanschaf over gaat .
succes!
:-)
wat echt geweldig rijd is een dsg-automaat, je verveelt je dan wel te pletter, ideale vakantiewagen :-)
of zelf een bus ombouwen, is ook leuk :-)
vanwege de binnenruimte?
de beach uitvoeringen komen hier in nederland nauwelijks voor, je zult dan zelf een import kunnen overwegen uit duitsland (laat enschede daar nou tegenaan liggen)
je kunt dan ook informeren of het zinvol is om een taxatie van de in te voeren bus te maken van de gebruiksschade van de bus (om wellicht de invoerkosten wat lager te houden)
en welke volgorde het goedkoopst is:
duits kentenen -> nl personen kenteken -> keukentje plaatsen -> omkeuren naar camper ?
of
duits kenteken-.> keuken erin -> nl kenteken op camper
of
zakelijk rijden (dan maakt het allemaal geen knoop uit, qua wegenbelasting, wel qua verzekering die is dan weer aan de hoge kant)
belangrijkste is goed je huiswerk doen voordat je tot aanschaf over gaat .
succes!
:-)
wat echt geweldig rijd is een dsg-automaat, je verveelt je dan wel te pletter, ideale vakantiewagen :-)
of zelf een bus ombouwen, is ook leuk :-)
- QVS
- Be Mini
- Contacteer:
- Locatie: Barendrecht
Bericht
Re: t5 kombifornia
Is een transpotter ombouwen goed koper dan hem gewoon als Cali te kopen?
Ik vind het in ieder geval erg knap! Petje af!
Want ik zou nooit zo iets kunnen ombouwen hoor!
Maar idd! Dsg automaat rijdt erg lekker! Ik heb dat in mijn 4motion Caddy zitten.
Alleen vind ik hem soms in de verkeerde versnelling zitten in de bochten.
Maar dat komt ook dat ik best een sportieve rij stijl heb
Schroeven die mijn houten inbouw aan elkaar houden, heb ik kunnen breken
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik vind het in ieder geval erg knap! Petje af!
Want ik zou nooit zo iets kunnen ombouwen hoor!
Maar idd! Dsg automaat rijdt erg lekker! Ik heb dat in mijn 4motion Caddy zitten.
Alleen vind ik hem soms in de verkeerde versnelling zitten in de bochten.
Maar dat komt ook dat ik best een sportieve rij stijl heb

Schroeven die mijn houten inbouw aan elkaar houden, heb ik kunnen breken

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
- Markos
- Mod virus alert!
- Locatie: Enschede
Bericht

En als je een Multivan als basis neemt ben je niet veel goedkoper uit dan een Beach. Heb wel naar de optie gekeken.
Re: t5 kombifornia
Inderdaad. Met de T4 vorig jaar kwamen we erachter dat de California kastjes ons alleen maar in de weg zitten. En omdat de T5 onze daily S-max zal gaan vervangen rijd je met een Beach niet het hele jaar met een volledige camperuitrusting rond.otzie schreef:waarom een beach uitvoering (zonder keuken) en geen california uitvoering?
vanwege de binnenruimte?
Weer de spijker op z'n kop! Duitsland is het zoekgebied. Wel vaker een auto geïmporteerd, de Mini ook bijvoorbeeld, en dat valt goed te doen.De beach uitvoeringen komen hier in nederland nauwelijks voor, je zult dan zelf een import kunnen overwegen uit duitsland (laat enschede daar nou tegenaan liggen)
Goed punt. Dat moet ik even uitzoeken nog!Je kunt dan ook informeren of het zinvol is om een taxatie van de in te voeren bus te maken van de gebruiksschade van de bus (om wellicht de invoerkosten wat lager te houden)
en welke volgorde het goedkoopst is:
duits kentenen -> nl personen kenteken -> keukentje plaatsen -> omkeuren naar camper ?
of
duits kenteken-.> keuken erin -> nl kenteken op camper
Precies daarom een handbakwat echt geweldig rijd is een dsg-automaat, je verveelt je dan wel te pletter, ideale vakantiewagen :-)

Leuk werk inderdaad! Maar geen tijd helaas...of zelf een bus ombouwen, is ook leuk :-)
En als je een Multivan als basis neemt ben je niet veel goedkoper uit dan een Beach. Heb wel naar de optie gekeken.
Groeten, Mark
2008 Mini Clubman Cooper S
2008 Mini Clubman Cooper S