Mijn Mini Cooper (leasebak), gaat de deur uit. Vanwege de onderstaande punten:
1. Mijn werkgever bood mij de kans om een complete vrije keuze leaseauto te nemen zonder reclamestikkers ipv een bepaalde wagen (kon eerst kiezen uit een; Mini, Leon, Ibiza of Aygo)
2. Helaas bleek mijn Mini ook niet de meest betrouwbare. Niet willen starten (tot 3x toe, waarvan 2x weggesleept), een achterklep die zichzelf ontgrendeld tijdens de rit en een hinderlijke motorrammel (die tot op de dag van vandaag niet is opgelost. Hier hebben zowel de importeur als 2 verschillende Mini-dealers al naar gekeken)
3. Ik steeds vaker mensen achterin mee neem die lopen te klagen over de ruimte achterin
4. Het koppelingspedaal eigenlijk te zwaar is voor mijn heup (heb een aantal jaren geleden en zware heup operatie gehad)
5. Mijn Mini maar tot 750kg mag trekken. Aangezien ik aan zweefvliegen doe en ik de nabije toekomst wellicht een eigen zweefvliegtuig wil kopen is dit te weinig.
Dus met gemengde gevoelens ben ik op jacht gegaan naar een nieuwe auto, want ik vind de Mini nog steeds te leuk om weg te doen, maar door de bovenste punten heb ik toch besloten dat hij weg gaat!
Kanshebbers waren voor mij de nieuwe Mazda6, Fiat Bravo, BMW 1, Renault Laguna, Audi A3 en A4. Na wat proefritjes en een vriendin die een duidelijke merk voorkeur had ben ik voor de "nieuwe" (facelift) Audi A3 1.4 TFSI (125pk) gegaan.
Inmiddels heb ik van de leasemaatschappij te horen gekregen dat ze ondertekende papieren hebben ontvangen van mijn werkgever, dus er is geen weg meer terug. Van de week neemt mijn Audi-dealer (Kamsteeg Autoplaza) nog contact met mij op om alles te controleren zodat hij besteld wordt (verwachte levertijd is momenteel oktober).
Ik heb hem besteld met de volgende opties:
-A3 1.4 TFSI Attraction
-Mauritius blue
-interieur beige
-Proline businesspakket (climate control gescheiden aansturing, navigatiesysteem, Radio Concert, Actief luidspekker systeem, middenarmsteun)
-16 inch EP 7800 Fondmetal velgen

Zo komt er na ruim een jaar veel plezier beleeft te hebben aan mijn Mini toch een eind aan ons samen zijn