In dubio, hellup

Van alles over de 1ste generatie MINI.
mik
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

In dubio, hellup

22 jun 2007, 13:41

Zo heb je geen mini en zo heb je er opeens twee op het oog. Punt is alleen, ik weet het niet meer.
Zie onderstaande auto's. Voor welke zouden jullie gaan.
.[web]http://auto.marktplaats.nl/mini/9837968 ... D%3D#photo[/web]

of deze

[web]http://zoek.autotrader.nl/dslnl/cars_ad ... 004434.css#[/web]

De groene heeft minder gelopen en is een orgineel nederlandse auto.
De rode vind ik sportiever en heeft airco, maar heeft 105.000 gelopen. Dat vind ik toch wel erg veel.

Beide auto's piepen in de aandrijving van de stuurbekrachtiging. Ik heb me laten vertellen dat dat een typisch mini-euvel is. Klopt dat? De rode doet dat overigens weer vele malen minder dan de groen
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

22 jun 2007, 13:46

Ik zou voor de BRG gaan. Lekker weinig op de teller. Ennnn volgens mij ook strakker.
Kan aan de foto liggen, vind die rooie nogal vaal en de achterbumper doet wat opgelapt aan. Volgens mij een schade achter de rug met die meegespoten chroombies.

Maarruh doe jij maar lekker wat jij mooi vind. Ieder zijn smaak :wink:
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
hansie
Mod virus alert!
Mod virus alert!

22 jun 2007, 15:32

De groene lijkt me een ONE zonder airco, op de lange duur ga je die toch missen denk ik.
De meegespoten bies is idd verdacht, vooral omdat de voorzijde het niet is gedaan.Ikzelf geef niet zoveel om veel km, maar als jij dat wel hebt dan kom ik tot de conclusie : geen van beide.... :shock: en even verder zoeken.

Liever nu 1000 euro meer uitgeven aan een goede dan straks 1000 euro om een slechte op te lappen, wat matig blijft.
Peerkie
Be Mini
Be Mini

22 jun 2007, 16:10

Even verder kijken. Dit lijkt me het allebei net niet helemaal? Als je de jouwe tegenkomt, weet je het vanzelf. Er zijn genoeg 2e hands MINI's op de markt, dacht ik zo :wink:
En dan die kreet bij de groene: zonder garantie????
Als ik jou was zou ik gaan voor een auto bij een dealer met MINI next. Kost wel wat, maar geen overbodige luxe bij een MINI...
coendek
Stoepsleutelaar

22 jun 2007, 16:14

skip deze en zoek verder... 1tje MET airco en schadevrije geschiedenis... parkeer deukje oid geen probleem maar niet andere bumpers erop enz enz... :s

ff geduld... ;)

Coen
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

22 jun 2007, 17:09

de achterkant is niet verdacht want dat is een standaard one bumper. chroom line exterieur is een optie /cooper iets (in NL en/of andere landen). Het zijn gewoon chromen strips die over de delen worden geplakt. Als je naar die voorbumper kijkt zie je de chromen spoilers links en rechts erop geplakt en de chromen strip geplakt op de grille in de voorbumper, wat duidt op een cooper voorbumper.

Zou dus gewoon een parkeerschade kunnen geweest zijn, een totale ramp of een liefhebber die een cooperlook vooraan mooier vond en achter minder belangrijk. Echter heeft het ook meegespoten spiegelpoten hetgeen totaal niet mijn ding is. Je zou ernaar moeten gaan kijken en mee rijden.

Ik zou iig wel voor airco gaan, en voor orgineel NL. En het zoemen/piepen is normaal...
mik
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

22 jun 2007, 17:30

Ik heb met beide auto's gereden en vond de rode fijner rijden dan de groene. Heb nu sowieso besloten om niet voor de groene te gaan. Mijn gevoel zegt dat ik dat niet moet doen en ik heb de laatste tijd toch wel geleerd om naar mijn gevoel te luisteren. Ik heb overigens wel een "aankoopkeuring" laten uitvoeren door een erkend garage bedrijf en volgens hun was er niks mis met de auto. De garage-eigenaar heeft me toen op de rode geattendeerd en zo is het balletje gaan rollen. Volgend weekend laat ik de rode ook door hun nakijken en dan zien we wel wat eruit komt.

Voor nu in ieder geval bedankt voor jullie reacties. Mocht jullie nog meer opvallen aan de auto's in mijn begin-post, dan hoor ik dat natuurlijk graag.
maus105
Bonkey

27 jun 2007, 20:41

piepen in de aandrijving??dat is geen euvel dat is je hydraulische systeem dat hoort ik zou de groene nemen of nog even verder kijken leer en airco geven toch wel meer waarde aan je auto het chili pakket zeg maar succes
Assie
Enthousiast
Enthousiast

27 jun 2007, 21:25

Ik was eerst ook aan het twijfelen tussen twee mini's en wist niet goed welke ik moest nemen, tot ik bij nog een andere ging kijken en gelijk zeker wist dat die het moest worden...oftewel ik denk dat als je de juiste ziet, je niet meer twijfelt maar het wel zeker weet.

Ik zou nog even doorzoeken...
maus105
Bonkey

27 jun 2007, 22:20

had ik ook bij mijn mini had er een paar uitgezocht om te bezichtigen en had bij mijne al een !gezet die leek me het beste/mooiste en dat is hem uiteindelijk ook geworden dus zou idd ook effe doorzoeken\s6 later

Terug naar “MINI-talk”