MTH spruitstuk en software...doen?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Horn
Berichten: 273
Lid geworden op: 15 feb 2006, 09:28

MTH spruitstuk en software...doen?

20 apr 2006, 23:28

Het viel mij op dat MTH nu ook niet alleen spruitstuk heeft maar ook software upgrades voor de Cooper S JCW. Zou van 210 naar 240 pk gaan maar dat betwijfel ik.

Momenteel heb ik dus nu de S JCW met een crank pulley van 2%, dus het zou wel mogelijk zijn deze vermogenswinst te krijgen...iemand ervaringen met updates voor JCW?

Ik heb nog een OBX liggen maar ik wil deze niet gaan monteren omdat ik dan een cat nog moet monteren of de originele cat erop vast moet lassen, wat ik dus niet wil omdat ik de oude wil houden in de originele staat, mocht ik hem nog nodig hebben.
Sinds 07-2009 helaas geen Mini meer. Rijd nu een A4.
Gebruikersavatar
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Zuiden
Berichten: 13430
Lid geworden op: 23 sep 2005, 18:04

21 apr 2006, 00:41

Is je JCW kit nr 9559 al ingereden? :)
Date 13-04-2006, dat is een week geleden.

Ik heb er geen ervaring mee in combinatie met JCW mee, maar ik denk dat zo'n MTH spruitstuk en software je vooral onderin veel zal geven. In het hogere toerental heeft de JCW kit de zaken goed voor elkaar heb ik gemerkt in de JCW van miniboard. Als je nog meer wil zou ik gewoon meteen de turbo er op zetten zoals Zijlboot gedaan heeft, dan ben je meteen klaar. En dan heb je opeens veel onderdelen over want hij heeft ook nog een Milltek spruitstuk liggen.

Vergeet ook niet dat een MTH spruitstuk een hoop meer herrie geeft, ook met de Works uitlaat. Vraag maar aan Hans :)

Afbeelding
badkarma
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Locatie: Horn
Berichten: 273
Lid geworden op: 15 feb 2006, 09:28

21 apr 2006, 01:34

Hi, nee een Turbo is voor mij geen optie. Ik vind een turbo bij een Cooper S gewoon niet passen IMHO.

De JCW kit bevalt echt prima, maar ik denk dat het wellicht toch meer zal schelen met een ander spruitstuk + software.

De inrijdkilometers heb ik er bijna opzitten. Vandaag meer dan 500 kilometer gereden >). Eerst naar Doetinchem, vervolgens naar Delft, dan naar Rotterdam en vervolgens weer terug.

De mini loopt nu fantastisch en ook geen problemen meer met koelvloeistof. Kennelijk hadden ze mijn tankje erg vol gegooid waardoor ik in het begin toch koelvloeistof rook na een flinke rit.

Qua geluid vind ik het niet erg, ik houd wel van wat meer herrie in de tent >)
Sinds 07-2009 helaas geen Mini meer. Rijd nu een A4.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 5414
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:21

21 apr 2006, 09:31

Die herrie gaat vervelen.. zeker met een cabrio.. maar is wel lekker (soms) als je open rijd! >) met spruitstuk is vermogenswinst wel direkt merkbaar maar inderdaad voornamelijk onderin. maar 30pk erbij kan je vergeten, hou het op ongeveer 10 of 15pk. misschien wel met software op maat.. :?

Terug naar “MINI-talk”