Hoerechance of gewoon goede prijs?

Van alles over de 1ste generatie MINI.

Hoerenchance of niet?

Goede prijs, verkopen
5
63%
Goede prijs, maar toch houden.
3
38%
Slechte prijs, maar verkopen
0
Geen stemmen
Slechte prijs, maar toch houden.
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 8
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

Hoerechance of gewoon goede prijs?

10 nov 2007, 18:30

Na de introductie van de clubman op donderdag had ik eens gevraagd wat mijn auto nu waard zou zijn. In mijn achterhoofd dacht ik iets van een 10.000 euro. Echter vandaag krijg ik dit al mail.

Beste Jurgen,

naar aanleiding van ons gesprek donderdagavond en gisteren, laat ik je hierbij mijn inschatting van je MINI.

Op dit moment denk ik dat je de auto op de partikuliere markt kan verkopen voor een bedrag schommelend rond de 17.250€.
Que overname kan ik je 15.250€ bieden.
Beide prijzen zijn uiteraard BTWinclusief.

Het verschil tsn verkoop en aankoop komt door de wettelijke garantie, in te schatten kosten, marge enzovoort.

Aarzel niet om ons te contacteren voor verdere inlichtingen.

Met vriendelijke groeten,
Nu moet je weten dat mijn auto maar 19.000 euro heeft gekost :shock:

Stel, ik zeg stel dat ik hem verkoop dan moet ik "maar" 15k niet meer hebben voor een clubman S

edit: oh ja voor degene die niet weten wat hoerechance wilt zeggen. Heel veel geluk hebben :P
Laatst gewijzigd door Jurgen op 10 nov 2007, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
coendek
Stoepsleutelaar

10 nov 2007, 19:06

de prijzen van gebruikte mini's zijn enorm gestegen het afgelopen jaar... ;)

Coen
Jurgen

10 nov 2007, 19:18

en gaan die blijven stijgen, of begint het stillaan te stagneren?
Afbeelding
Ries
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

10 nov 2007, 19:32

Het gaat bij mij nooit om de hoeveelheid ik terug krijg maar meer om hetgeen ik bij moet leggen :wink:

Indien dit voor je accebtabel is moet je het doen. De clubman is wel erg gaaf en weer een hele nieuwe MINI. Maar besef wel dat je dan niet meer cabrio rijdt en heb je de ruimte nodig?
Ik heb vandaag je cabrio irl gezien en vind het wel een hele mooie zeker aan het einde van de dag! Mooie striping en de 4 DL's staan ook erg goed.
Jurgen

10 nov 2007, 19:42

Ja ik weet het cabrio rijden is bangelijk, maar ik zou het denk ik niet echt missen. En het grootste nadeel vind ik van de cabrio is dat ie niets van koffer heeft. Waardoor ik bijna alles op de achterbank moet leggen. en met verschillende krassen en putten nu zit in de zijkanten. Ik heb eens geteld dat ik zo'n 15,3K zou moeten bijleggen, dat is welliswaar met de natte vinger. en dat zou op een termijn van 60 maand op een 288 (is zeker doenbaar omdat ik bijna niks van kost heb, maar toch een volledig maandloon heb) euro per maand komen aan de maximum rente van 5,99%. Nu ja ik moet toch zeker eens met mijn vader praten want de auto staat op zijn zaak. Want een huis aan het bouwen en een nieuwe auto kopen. Straks worden we nog een synoniem voor decadentie :P. En we hebben nog de cabrio van ons mama. Rijd zeker niet slecht. Maar ik zou hem niet echt willen verwisselen voor de mijne. Waar ik zo een beetje schrik van heb is de exclusiviteit van de cabrio. Ik zie misschien 6 cabrio's op een jaar rijden (zonder de meetings welliswaar) en ja dat geeft toch echt iets exclusief. Terwijl wie weet dat de clubman heel populair wordt en ik heb niet graag een auto die je elke dag tegenkomt.

Maar het echter ook iets sentimenteel ze. Het is mijn allereerste auto, heb nooit in een andere MINI als mijne gereden en we hebben zoveel plezier al gehad. Al 1/3 van de benelux gezien (heel belgie, half nederland en niks van luxemburg). Ik zou hem toch missen moest ik hem ooit wegdoen. Ik heb nog gedacht van ik verkoop deze nooit en stockeer deze gewoon, maar dan zitten we terug aan het woord decadentie :P
Afbeelding
MM
MM

11 nov 2007, 00:13

Of 't een goede of slechte prijs is kan ik niet zo goed inschatten. Prijzen en kortingen liggen in NL heel anders dan in BE. Maar ik wist 't wel, ik zou 'm houden! Mooie bak joh! Moet wel heel eerlijk bekennen dat ik tot nu toe nog niet heel warm loop voor de clubman. Heb 'm alleen vanaf foto's gezien, en nog niet in 't echt, maar als ik tussen jouw cabrio en welke clubman dan ook moest kiezen, dan wist ik 't wel! 8)
snans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2007, 10:22

weet je zeker dat de garage niet denkt dat je een cooper hebt ?

19k betaald en 15k terugkrijgen op 2j (en in de winter !) vind ik knap

mijn MCC was 26k en zou (2mnd geleden) slechts 17k terugkrijgen... :s (is van 05/2005)

ook ik weet niet ofk het cabrio rijden wel zou missen. ik rijd in de zomer weinig open (zon staat vlak in je aangezicht). rijd meer open in de winter, als het droog is (of licht sneeuwt) dikke jas, sjaal, mini driving gloves

ben al aan het denken geweest aan een MCS, nu aan een clubmanS, maar gezien de hoge opleg, het toch iets minder mooie van het nieuwe model, en de serieuse verschillen in inschrijving/rijtaks/verbuik doen me nog steeds twijfelen. vind het schrijnend dat je op 2j 10k verliest...

welke garage ben je geweest ?
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 nov 2007, 11:23

snans schreef:mijn MCC was 26k en zou (2mnd geleden) slechts 17k terugkrijgen... :s (is van 05/2005)
vind het schrijnend dat je op 2j 10k verliest...
Toen wij onze huidige Cooper 10 maanden oud kochten, kostte die nog 23.800 euro.
Nieuw, op 30-6-2005, kostte die iets van 26.300 euro. :s

08-2007 wilde de dealer er nog 19.000 voor terug geven.
Naar mijn bescheiden mening ben jij bij met de verkeerde dealer wezen praten!
snans schreef:welke garage ben je geweest ?
Ik herhaal me; ga zeker eens met 'n andere dealer om de tafel zitten!

(Realiseer je wel, dat cabrio's in deze tijd van 't jaar minder opbrengen! Een half jaartje door rijden en je zult hetzelfde ontvangen als wat je nu wordt aan geboden!)
Jurgen

11 nov 2007, 11:57

snans schreef:weet je zeker dat de garage niet denkt dat je een cooper hebt ?

19k betaald en 15k terugkrijgen op 2j (en in de winter !) vind ik knap
Nee nee, hij is bij die dealer gekocht en weet dus perfect de geschiedenis van de wagen. Hij weet ook dat er een ongeval en al mee gebeurt is enzo. Nu ja cabrio in de zomer dat deed ik gewoon. Ik baalde er van als ik zelfs nog maar andere mensen dicht zag rijden in de volle zon. Van de zon in je gezicht, ja daar werd je gewoon goed bruin van en ik had een bangelijke zonnebril. Ale ik heb die nog altijd :P

Ik ben bij de garage VanAvondt geweest in Herent

@jenkins, dat is wel een goede tip van het minder opbrengen van een cabrio in de winter, daar had ik niet aan gedacht :)
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”