ik wou het gewoon effe kwijt maar de helix koppeling die ik nu heb geïnstalleerd plus de nieuwe motor blijkt nu een zeer goede combo te zijn . De motor reageert ook super op de beektuning en rijdt veel lekkerder dan de ouwe....
ik heb het gevoel dat de koppeling veel eerder oppakt dan origineel.
bij het opschakelen, in de eerste versnelling trekt mijn wagentje veel sneller weg,
in de tweede versnelling voel ik ook een duidelijk verschil,
3de , 4de en 5de zijn dezelfde.
bij het downshiften, hetzelfde verhaal als hierboven. 5de , 4de en 3de gaat normaal,
maar dan van 3de naar 2de voel je een duidelijk verschil. veel aggresiever maw. je moet je koppeling sneller ontkoppellen om niet te gaan schokken. Wat een veel aggressievere rijstijl van je vraagt.
dit maakt deze optie dan ook niet geschikt voor iedereen. Mensen die graag wat comfortabeler rondscheuren hebben hier niets aan. De iets sportievere enthousiasteling zal hier wel zijn gading vinden.
echt het neusje van de zalm...
vooraleer je er echt mee kan gaan blazen moet je de nieuwe koppeling ook even inrijden . dus word vervolgd....
Helix Koppeling is super !!
- miniracer
- 4 op een rij!
Bericht
de automotor is een okasie motor , nagekeken en goed bevonden met +- 35000 km op de teller uit en bwj 2004.
de motor rijdt veel lekkerder dan mijn oude motortje...
als je geen schade hebt aan je versnellingsbak of motor dan is het eigenlijk wel een dure ingreep om de koppeling zomaar even te veranderen. Daarvoor werd mij gezegd dat je de versnellingsbak helemaal moest losmaken om erbij te komen. check eerst even de installatiekosten vooraleer je beslist te kopen.
helix set staat in de aanbieding bij biesheuvel, je moet dan een drukgroep ,koppelingsplaat plus druklager aankopen.maus105 schreef:en dat is met de nieuwe motor of oud model motor?
en als ik het goed lees is het dus helix koppeling en beek tuning?
wat kost die koppeling?
gaaf dat het naar je zin is
de automotor is een okasie motor , nagekeken en goed bevonden met +- 35000 km op de teller uit en bwj 2004.
de motor rijdt veel lekkerder dan mijn oude motortje...
als je geen schade hebt aan je versnellingsbak of motor dan is het eigenlijk wel een dure ingreep om de koppeling zomaar even te veranderen. Daarvoor werd mij gezegd dat je de versnellingsbak helemaal moest losmaken om erbij te komen. check eerst even de installatiekosten vooraleer je beslist te kopen.
Onze sponsors