Wie zijn neus schendt...

Van alles over de 1ste generatie MINI.
TomSR
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Wie zijn neus schendt...

28 nov 2007, 18:56

Vanmorgen reed ik door Eindhoven, onderweg naar mijn werk. Zoals altijd redelijk druk op de weg, dus je sukkelt met 50 achter degene voor je aan. Niks aan de hand, tot er ineens een Toyota Yaris voor je neus staat :shock: Hij stond voorgesorteerd, vanaf de tegenovergestelde rijrichting, en wilde linksaf slaan. Nu staan Yaris-bestuurders niet bekend om hun vlotte acties in het verkeer. Ik zag hem op het laatste moment optrekken, dus ik vol in de ABS en met een gangetje van 20 á 30 tegen hem aan. Ik natuurlijk vloeken :evil: Helaas, niks meer aan te doen.

Ik had hem precies op de hoek van z'n neus geraakt, met het midden van mijn auto. De zichtbare schade viel eigenlijk hartstikke mee, het deel rondom mijn kentekenplaat heeft er flink van langs gekregen, maar verder geen schade aan interne delen zo op het eerste oog. Ik ben vanmiddag gelijk langs de schadehersteller van de BMW-dealer geweest, die zei dat een nieuwe bumper eigenlijk het enige was dat nodig was. Over anderhalve week ben ik dus m'n MINI een dag (of 2?) kwijt :(

Hopelijk komen er geen andere dingen aan het licht als de bumper eraf is. De man van het schadebedrijf zei dat ik precies op de sterkste plek in de MINI's neus die Yaris te pakken had. Hopelijk blijft het dus bij een nieuwe bumper.

Trouwens nog iemand interesse in een licht beschadigde MCS bumper :P
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 nov 2007, 19:01

Dat is wel jammer Tom. Hopelijk is hij weer snel gemaakt en kun je weer met veel plezier rondrijden. 8)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

28 nov 2007, 23:02

Gelukkig valt het mee. DS bumpertje is hier of daar misschien nog wel beschikbaar. Die heb je in een uurtje zelf gewisseld.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

28 nov 2007, 23:05

Das wel minders zeg maar :( maarja een ongeluk zit in een klein hoekje he :wink: over een paar dagen ben je het weer vergeten want vind de schade wel mee vallen :wink:

Greetz BigD
TomSR
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 nov 2007, 01:07

De schade valt ook mee, maar het zijn van die kleine en vooral onnodige rotongelukjes. Je bent bijna de hele dag bezig om het af te handelen en te regelen. En daarnaast vind ik het gewoon zonde dat mijn heilige koe zoiets wordt aangedaan
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

29 nov 2007, 08:52

We hebben nog een mooie Dark Silver Cooper S bumpertje liggen, is vast goedkoper dan de dealer :)
Afbeelding
TomSR
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

29 nov 2007, 09:02

FastBunny schreef:We hebben nog een mooie Dark Silver Cooper S bumpertje liggen, is vast goedkoper dan de dealer :)
Dat wordt allemaal al voor me geregeld door de schadehersteller.

Terug naar “MINI-talk”