Cooper zonder Airco

Van alles over de 1ste generatie MINI.
ma
mamo

Cooper zonder Airco

26 jan 2008, 22:03

Wij zijn op zoek naar een newmini en hebben de mini gevonden welke we zoeken! op één punt na....Airco.

Het is een Cooper van het bouwjaar 2002 in de kleur Liquid Yellow met een wit dak en witte spiegels verder is de auto voorzien van 16" 5 spaaks velgen en halflederen bekleding.
De insteek is dat mijn vrouw er mee gaat rijden en zij geeft niets om airco! ±4500km/jaar.

Mijn vraag is, hoe courant is deze Mini zonder airco, krijg ik over een paar jaar een restwaarde probleem?
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

26 jan 2008, 23:00

Airco vind ik zelf persoonlijk een heel belangrijke optie. Vooral in de zomer is het wel fijn om binnen in lekker te koelen.
Je zult het in de restwaarde wel degelijk merken als er geen airco in zit. Garagebedrijven zijn er dan ook minder happig op.

Rijd zelf liever een oude fiat 500 met airco dan een opel opc zonder airco ;)
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

26 jan 2008, 23:02

Ik zou zeker eentje met airco aanraden, een auto zonder airco brengt
zeker in de zomermaanden minder inruil op dan met.
Dat is iig tegen mij gezegd toen ik mijn eerste MINI zonder airco
inruilde.
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 jan 2008, 23:27

Ik heb zelf climate control; ben er superblij mee. Ik zou echt airco nemen en als het kan een automatische. Het probleem van beslagen ramen is dan ook verleden tijd.

Overigens, een Mini uit 2002? Hum; ik weet het niet hoor, de kwaliteit was toen nog niet zo super als die van nu. Vanaf bouwjaar 2004 kan je je niet echt meer een buil vallen. Kijk ook eens naar deze link:

http://www.motoringfile.com/mini-r50r53-buyers-guide/

Succes met je beslissing; is moeilijk!
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

26 jan 2008, 23:36

Vergeet ook niet dat airco ook kunt gebruiken tijdens de winter. Die zorgt er namelijk voor dat je interieur rapper opwarmt dan eentje zonder airco.
Enfin dat hebben ze mij toch altijd wijs gemaakt op de rijschool :P
Afbeelding
Oscar
4 op een rij!
4 op een rij!

27 jan 2008, 09:07

Als ik even naar mijn ervaring kijk (Mini 2001 gekocht op Marktplaats) dan weet ik voor mezelf dat airco een leuke 'bij' optie was bij onze zoektocht. M.a.w. zat het erop dan was het mooi meegenomen maar meer niet. Met dezelfde reden als je aangaf: Er wordt toch maar 4 a 5000 km op jaarbasis in gereden. Ik denk dat dat voor een hoop kopers geldt di eeen wat oudere Mini kopen. Dealers reageren kennelijk wat anders. Maar ja je moet wat bedenken om toch nog iets van de inruilprijs te kunnen halen.

My two cents...
Sicco
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

27 jan 2008, 11:43

Ook al rijd je weinig in je auto, dan wil je er toch prettig in rijden? En misschien als je het fijn vindt in je auto, dat je er dan meer mee gaat rijden. Ik ga nog wel eens weg alleen maar om te rijden. Gewoon om van mijn auto te genieten. Ik denk dat meer mensen dat wel doen. Ik neem aan dat je nu wel weet wat mijn advies zou zijn.
Groetjes!
Ik heb niet de grootste, maar zeker ook niet de kleinste, echter wel degelijk de fijnste!!! auto
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 jan 2008, 15:27

Persoonlijk zou ik altijd airco willen hebben. Het is behaaglijk gedurende het hele jaar (koeling en beslagen ramen).
Airco is op steeds meer auto's "standaard" en over een paar jaar (?) als je de MINI weer inruilt is een auto zonder airco zeldzamer en (nog) moelijker verkoopbaar.
Succes met je keuze. Groet, Huib
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

27 jan 2008, 18:50

Zonder airco betekent inderdaad minder inruilwaarde. Airco is tegenwoordig bijna een 'must' bij auto's zoals alle auto's tegenwoordig standaard getint glas hebben. Maar heeft ie het niet, dan ligt je auto automatisch minder in de markt.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

27 jan 2008, 19:02

Een MINI zonder airco zal bij inruil inderdaad een stukje minder opleveren dan een vergelijkbare MINI die wel airco aan boord heeft. Aan de andere kant: als je nu een Cooper koopt zonder airco betaal je hier als het goed is ook minder voor dan wanneer deze wel airco gehad zou hebben.
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”