Zelf ingebouwd BMW alarm laten certificeren?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
wlevels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

Zelf ingebouwd BMW alarm laten certificeren?

27 jan 2008, 17:24

Kent iemand een bedrijf zoals Berthil voorheen had, die voor een vergoeding een alarm controleerd en indien juist voor dit alarm een certificaat uitgeeft voor de verzekering?
MoNkToNk
Mod virus alert!
Mod virus alert!

27 jan 2008, 23:05

Dat kan de plaatselijke dealer wel doen volgens mij :)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

27 jan 2008, 23:40

MoNkToNk schreef:Dat kan de plaatselijke dealer wel doen volgens mij :)
Die doet dat niet tenzij de dealer diegene is die het alarm heeft ingebouwd.

Ik heb mijn zelf ingebouwde alarm laten activeren en controleren door de dealer maar ze wilden geen certificaat afgeven.
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 jan 2008, 08:47

je hebt helemaal geen alarm nodig hoor voor de verzekering :wink:

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
wlevels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

28 jan 2008, 09:23

florisvandam schreef:je hebt helemaal geen alarm nodig hoor voor de verzekering :wink:

gr.
floris
Dat klopt, echter omdat de kosten van de onderdelen redelijk te betalen zijn (284 excl. btw bij de dealer), zou ik het wel willen als er voor een leuk prijsje een controle/certificaat te bemachtigen zou zijn. Echter vraag me af of er in NL een gecertificeerd persoon is die eigen ingebouwde alarminstallaties checkt en indien goedgekeurd, een certificaat afgeeft.
(onze plaatselijke BMW/Mini dealer KERA vraagt zich 5 uur voor de inbouw - 396 excl btw, dat vind ik een beetje :s ).
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

28 jan 2008, 10:40

Kun je het niet bij een "gewoon" audio/alarm inbouwbedrijf proberen?
coendek
Stoepsleutelaar

28 jan 2008, 11:07

als het volgens de regels gaat mag/kan niemand die certificaten kan afgeven een NIET door hem ingebouwd alarm certificeren...

:(

ps. vaak ook niet nodig voor de verzekering... zoek anders een andere verzekering :wink:
wlevels
4 op een rij!
4 op een rij!
Contacteer:

28 jan 2008, 11:08

frankie schreef:Kun je het niet bij een "gewoon" audio/alarm inbouwbedrijf proberen?
Reeds geprobeerd bij een redelijk bekende bij ons in de buurt, echter die deed dit niet (neem aan dat veel van deze jongens de kosten van het inbouwen niet willen mislopen) vandaar de vraag of iemand er eentje kent (ik ga onderhand toch wel door met zoeken).
coendek schreef:als het volgens de regels gaat mag/kan niemand die certificaten kan afgeven een NIET door hem ingebouwd alarm certificeren...

:(

ps. vaak ook niet nodig voor de verzekering... zoek anders een andere verzekering :wink:
Goed dat wist ik niet dat t officieel niet mag om een certificaat te geven na keuring, zonder dat het alarmsysteem zelf ingebouwd wordt, kan me er ook wel wat bij voorstellen, echter het is een kwestie van een paar stekkers insteken bij het standaard klasse 3 Mini alarm :roll: .

Het alarm opzich is niet altijd nodig bij een verzekeringsmaatschappij, echter een alarm zonder certificaat heb je helemaal niks aan, vandaar.

gr
Laatst gewijzigd door wlevels op 28 jan 2008, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

28 jan 2008, 11:46

coendek schreef:
Ik denk dat een andere verzekering inderdaad de beste oplossing is, ken er anders nog wel eentje voor je :)(

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
coendek
Stoepsleutelaar

28 jan 2008, 11:50

:lol:

dacht ik wel!! :p

Terug naar “MINI-talk”