Sepp & Ester hebben een BRG Cooper S gekocht!!!

Van alles over de 1ste generatie MINI.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2008, 17:43

Leuk is dat he die eerste rit met de S :D
Toen ik heb opgehaald had, reden we ook veel op de snelweg. Kan je wel vertellen dat we hem ff goed uitgeprobeerd hebben!

Die verlaging zal erg goed staan! Succes met modden!
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2008, 17:46

Sepp schreef: A.s. dinsdag gaat Beek 'm verlagen, dus we zijn benieuwd hoe hij er daarna bijstaat
(en rijdt uiteraard). Enne...wat een beest van een motor zit er toch in zo'n S :shock:
Goeie keus die veren Sepp! :wink:
Wacht maar tot je er een Alta filter op schroeft, dan weet je helemaal niet wat je hoort! :mrgreen:
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

19 jan 2008, 17:49

quattro gmbh schreef:Gefeliciteerd :dansen

Gelijk al modden :lol: Hoeveel cm omlaag wordt het?

Geniet er maar van :rijden
ca. -30mm (merk Apex)
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 jan 2008, 19:06

Zal inderdaad wel een heerlijke stap vooruit zijn, in één klap 55 pk erbij. Wel even snel wat mooie foto's maken hè :Foto. Veel plezier ermee :rijden!
Afbeelding
Ossie
The Calendar Guy

07 apr 2008, 11:06

Sepp schreef:

ca. -30mm (merk Apex)
Hoi Sepp,

Ben een beetje laat maareh... mooi bakkie kan niet anders zeggen. :D Ik heb hem gezien vorige week zondag in Drimmelen.

Ik lees dat je bij Van Beek Apex veren onder heb laten zetten. Nu ben ik ook van plan om mijn Cooper met Apex te verlagen.
Kun je mij misschien vertellen wat jou bevindingen ervan zijn?
Op het forum lees ik vaak dat verlagen i.c.m. standaard dempers wat problemen kan gaan opleveren (lees:gekraak).
Behalve met een fabrieks af sport onderstel, maar deze heb ik dus niet.
Voor de looks wil ik gaan, maar ben van bewust dat het comfort duidelijk minder wordt, nog meer stuiteren.

Ben benieuwd...

Thx, Ossie
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 apr 2008, 11:29

ossie1972 schreef: Ik lees dat je bij Van Beek Apex veren onder heb laten zetten. Nu ben ik ook van plan om mijn Cooper met Apex te verlagen.
Op het forum lees ik vaak dat verlagen i.c.m. standaard dempers wat problemen kan gaan opleveren (lees:gekraak).
Voor de looks wil ik gaan, maar ben van bewust dat het comfort duidelijk minder wordt, nog meer stuiteren.

Ben benieuwd...
Hoi Ossie,

Ik wil topic van Sepp niet bevuilen...
Zelf heb ik enige tijd geleden -30mm verlagingsveren van Koni laten plaatsen. Ook ik heb standaard onderstel, maar deze is anders dan de jouwe... ik heb geen last van gekraak.

Standaard onderstel van een Cooper is volgens mij al sportonderstel (SS; -10mm). De Cooper S heeft een sportonderstel plus (SS+; -20mm).
Nu zijn de schokbrekers en veren van de SS+ anders (korter) dan van de SS. Ik weet niet exact het verschil qua veren en schokbrekers tussen standaardonderstel en SS. Het zou kunnen dat SS standaard schokbrekers heeft en veren van SS+.

Wellicht dat iemand het weet?
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

07 apr 2008, 13:40

ossie1972 schreef:
Sepp schreef:

ca. -30mm (merk Apex)
Hoi Sepp,

Ben een beetje laat maareh... mooi bakkie kan niet anders zeggen. :D Ik heb hem gezien vorige week zondag in Drimmelen.

Ik lees dat je bij Van Beek Apex veren onder heb laten zetten. Nu ben ik ook van plan om mijn Cooper met Apex te verlagen.

Ben benieuwd...

Thx, Ossie
Ha Ossie,

Ik heb inderdaad verlagingsveren bij Beek laten monteren (merk Eibach) met behoud van de standaard dempers en dat rijdt goed en ziet er super uit. Ik snap je twijfels, want ik was ook niet zo'n voorstander van verlagingsveren zonder bijbehorende dempers. Maar Beek heeft het bij het juiste eind gehad. Bij de MINI is dit geen probleem. Die is standaard al zo stug gedempt dat dit gewoon kan. Ik heb het ooit ook weleens bij een Golf III geprobeerd, maar die is fabriek af veel te slap qua dempers. Eibach, Apex, Koni allemaal goed spul waar je niet teleurgesteld over zal zijn. Ik zou zeggen doen!

Voor betere foto's hoe hij er nu bij staat kun je beter hier ff kijken:
http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=7590
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
Ossie
The Calendar Guy

07 apr 2008, 22:31

Thx, jongens.

Ik ga maar eens een afspraak maken bij Beek. :wink:

Ossie

Terug naar “MINI-talk”