Kleine cabrio niet veilig bij koprol...............

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

Kleine cabrio niet veilig bij koprol...............

18 aug 2008, 21:11

oordeel zelf!!!

Over de kop slaan is de grootste angst van ieder cabriorijder en uit een test van de ADAC blijkt dat niet iedere cabrio dan genoeg bescherming biedt.

De Duitsers testten drie kleine cabrio’s: de Citroen C3 Pluriel, de MINI cabriolet en de Peugeot 207 CC. Met het dak open werd het drietal gelanceerd om een mooie koprol te maken. De werking van de voorgordels bleek bij alle drie de modellen een probleem. Dat is gevaarlijk, want de bestuurder en passagier worden dan (gedeeltelijk) uit de auto geslingerd en kunnen geplet worden. De rolbeugels achterin zijn geen garantie, want in de MINI voldoen slechts voor mensen tot 175 cm. Bij de C3 Pluriel zijn ze zo laag dat ze überhaupt amper bescherming bieden. De 207 heeft uitklapbare rolbeugels wat veel meer bescherming biedt. Helaas buigen de raamstijlen van de voorruit van de 207 te ver door, zodat de voor inzittenden potentieel klem kunnen komen te zitten.

Een paar rolletjes met de Pluriël, 207 CC, en MINI

[web]http://www.adac.de/adactv/default.asp?C ... eID=217604[/web] scrollen voor het juiste filmpje!!!

gr, PC
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

18 aug 2008, 21:18

Als je heel klein bent heb je nergens last van :D:D
Ossie
The Calendar Guy

19 aug 2008, 13:08

Ik ben 1.93cm, ik ga dus nooit achterin zitten. :shock:

Nasty koprol trouwens....

@PC snel je cabby maar verlagen, dan heb je iets minder kans op een koprol. :wink:

Ossie
@mr
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

19 aug 2008, 16:27

zonde zeg.. die hadden ze beter aan mij kunnen geven :s
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

19 aug 2008, 23:49

Heb ik al een tijdje gezien. Ik moet zeggen, och ja kan gebeuren. Maar ja aan de andere kant blijf ik de wijze woorden van Coen herinneren toen hij zei van "hoe vaak ga jij dan over kop?". Ok als het gebeurt heb je mss wel wat voor, maar mijn stoel staat toch altijd mooi op zijn laagste punt hoor. Ik heb meer schrik dat ik bij een diepe put met mijn kont over de asfalt schuur, dan ik hetzelfde voor heb met mijn kop :D
Afbeelding

Terug naar “MINI-talk”