Mini One Parklane ook de 2e versnellingsbak niet goed!!

Van alles over de 1ste generatie MINI.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Re: Bak Mini.

19 aug 2006, 17:59

mauritsprince schreef:Goed Benno,ik moet me een beetje inhouden,aangezien ik bij een dealer werk.
Ik word een beetje ziek van die mensen,die meteen de dealers in de grond boren.Ja jij onderandere newmini.
Wanneer er problemen zijn met een nieuwe mini,dan doen wij er alles aan om het zo goed mogelijk op te lossen.Het kost ons niets,want garantie is garantie en dan moet het opgelost worden.Maakt niet uit waar de mini vandaan komt,maar het maakt het vaak wel lastiger,omdat je niet weet wat er al aan gedaan is.Er wordt overlegd met de dealer,die geleverd heeft en met Mini Nederland.Wij zijn trouwens ook gebonden aan de richtlijnen die opgesteld zijn door Mini Nederland.Zo gaat het altijd.Dat sommigen dingen tijd kosten is een ander verhaal,maar wij zitten hier niet om mensen te belazeren en we denken ZEKER niet van:o het is maar een mini.Wie dat denkt krijgt trouwens met mij te maken,want ik ben zelf een zeer grote minifan.Het blijft techniek en er gebeuren zulke dingen ja.Neemt niet weg,dat het heel vervelend en frustrerend voor de betrokken klanten.We nemen alle klachten serieus,of het nou een nieuwe mini betreft of een oude.Het is makkelijk,klagen op een forum,maar kom gewoon naar de dealer en los het daar op.Een auto is een auto,mini of bmw,oud of nieuw maakt niet uit,iedereen heeft zijn eigen wagentje zeg maar en heeft er voor gespaard
of wat dan ook,daar maken we hier geen onderscheid in.

Groetjes.
Maurits ik vind dat je nu echt te ver gaat :evil: Ik heb alles uitgeprint van begin tot eind en ga dit versturen naar Mini Nederland en ik heb dit al eerder allemaal vermeld bij Mini Nederland dus ik wens jullie veel sterkte als het zo moet bekijk het dan allemaal maar :evil:
Ik denk als zo blijft gaan lees ik het forum niet eens meer dit slaat allemaal nergens meer op om weer de oude koeien uit de sloot te halen :evil:
Ik zit hier op forum om de liefde van Mini met mensen de delen ,maar dit gaat me allemaal echt gewoon te ver dat ik na een week weer op het forum aan lezen met en dat ik afgekraakt wordt krijg de PLEURIS maarzo denk ik er over MAURITS :evil:
emillio
Be Mini
Be Mini

19 aug 2006, 19:38

Dames, heren,

Ik wil me nergens mee bemoeien, en ben ook niet vromer dan de paus, maar is dit nu verstandig om dit soort discussies te gaan voeren op een forum?
Toegegeven ik heb ook wel wat akkefietjes gehad met mijn dealer, maar door een "open"overleg situatie te behouden met mijn dealer heeft er inmiddels voor gezorgd dat alles toch nog redelijk op zijn pootjes terecht is gekomen.
Dat er bij je dealer mensen rond lopen die willens en wetens "fout"willen, dat geloof ik niet, eerder onkunde, technische onmacht, en misschien wat organisatorische problemen binnen een bedrijf, lijkt mij wat eerder aan de orde.

Nogmaals een ieder moet zelf weten wat hij/zij zegt hier, maar vergeet niet dat er heel wat Mini dealers meelezen, en misschien zet je jezelf op een dusdanige negatieve manier neer, dat je het ook bij een andere dealer wel eens lastig zou kunnen krijgen?
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

19 aug 2006, 21:07

Lastig zou kunnen krijgen? Hebben die Mini dealers tegenwoordig zo veel macht dan? waar zijn die tijden gebleven, dat je niet bang hoefde te zijn voor een dealer?, die goeie oude tijd, toen de klant nog echt klant was, ja, toen was geluk nog heel gewoon! Tegenwoordig moet je volgens mij gewoon mazzel hebben dat alles goed gaat en echt, als je het hele verhaal goed gelezen hebt, kan ik het weten, ik heb het zelf mogen ervaren, toch?
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 aug 2006, 22:06

Beste mensen,

Kunnen we aub stoppen met deze discussie, zoals het er naar uitziet is het probleem aan de MINI van Lech verholpen door het toezeggen van een nieuwe versie. Het gevoel bij de betrokken persoon is gerustgesteld door de genoemde dealer. Het is en blijft een mechanisme wat nou eenmaal kapot kan gaan of kapot kan zijn. Met man en macht is geprobeerd er het beste van te maken, uiteindelijk resulteerd het in een kompleet nieuwe auto zoals gezegd in diverse topics op dit forum.
Het heeft absoluut geen zin om nu zwarte pieten uit te gaan delen aan elkaar, dit is niet de bedoeling geweest waarom we dit forum hebben opgezet. We creeren op deze manier alleen maar boze gezichten naar elkaar toe.
Het forum is bedoeld om ervaringen uit te wisselen en om contacten tussen MINI enthousiastelingen te onderhouden en vooral in stand te houden. Laten we dit ook vooral blijven doen.

Iedereen mee eens? Nieuwe Park Lane, zoals het hoort: Zand erover. Klaar.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

19 aug 2006, 22:54

Forum moet gezellig zijn en geen ruzie maken met elkaar! Dus geef elkaar een hand en zand er over :D
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

20 aug 2006, 09:39

Gezellig hier (shakeit) Als jullie met modder willen gooien.. doe dat lekker thuis, met pen en papier maar niet hier! :()
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 aug 2006, 17:17

Hee jongens , luister

Deze situatie heeft zich ook al een keer op het autoweek forum voorgedaan over iemand die een M5 had waarvan de versnellingsbak iedere keer weer kapot ging. De eigenaar van deze auto boorde zijn dealer ook volledig de grond in. Onterecht vond ik!
De dealer deed er alles aan en waarschuwde de beste man voor wat er zou gebeuren als hij hem niet normaal in zou rijden. Bij de derde versnellingbak heeft hij ge-eist dat de dealer hem terug zou kopen. Achteraf heeft de dealer dat wijsgenoeg gedaan, ondanks dat dat natuurlijk ontzettend veel kost. Niet alleen in geld.....

Het is altijd zo dat wanneer er iets kapot gaat aan je auto de leverancier er de schuld van krijgt! Aan de ene kant terecht vind ik, want daar heb je hem vandaan. Aan de andere kant onterecht, want als je even nadenkt is de dealer alleen de leverancier en onderhouder, niet de fabrikant!

BMW, en dus ook MINI, zou er alles aan doen om een klant te houden en tevreden te blijven stellen. ECHT ALLES....... Alles heeft zijn grenzen. Uiteraard hoort een auto gewoon in orde te zijn. Zeker voor de bedragen wat je ervoor betaald.

Zoals ik al zei; een dealer wordt altijd de grond in geboord als er iets niet klopt, maar ben dan ook zo'n volwassen persoon om een positief woord neer te zetten over je dealer als alles wél netjes is verlopen! Probeer het eens en je zal zien dat er wederzijds veel meer respect ontstaat. Dat is uiteindelijk waar het om gaat.

Kijk, Newmini jij vind het niet leuk als er over jou, tegen jou gezegt word dat je te veel over alle kleinigheidjes zeurt. Jij doet het zelf ook tegenover je dealer als er iets mis is, zie het zo eens...

Tegen Mauitsprince wilde ik even zeggen dat het wel jammer is dat je persoonlijk mensen gaat aanspreken op hun gedrag. Als je zoiets wilt zeggen, doe dat persoonlijk tegen hun en praat erover om er ook over uit te komen, niet op een forum. Zo lok je ruzie uit. Dat is niet de bedoeling!

Zand erover, instappen, starten en rijden maar!! :mrgreen: :rijden
Afbeelding
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 aug 2006, 17:44

CooperS-indiblue schreef:

Kijk, Newmini jij vind het niet leuk als er over jou, tegen jou gezegt word dat je te veel over alle kleinigheidjes zeurt. Jij doet het zelf ook tegenover je dealer als er iets mis is, zie het zo eens...

Tegen Mauitsprince wilde ik even zeggen dat het wel jammer is dat je persoonlijk mensen gaat aanspreken op hun gedrag. Als je zoiets wilt zeggen, doe dat persoonlijk tegen hun en praat erover om er ook over uit te komen, niet op een forum. Zo lok je ruzie uit. Dat is niet de bedoeling!

Zand erover, instappen, starten en rijden maar!! :mrgreen: :rijden

Ik baal er ook van dat het zo gegaan is want er is over gepraat en we zouden er over op houden,maar dan begint Maurits oude koeien uit de sloot te halen waarom moet dat nu weer terwijl het gesloten zaak is :(
Daar baal ik op zo,n moment gewoon van en dan zeg ik ook alles en dat weet iedereen die me kent :oops:

Dus idd Kaj zand erover en rijden met die Mini :) :rijden

Dus dit topic kan wel opslot denk ik :wink: :mrgreen:

Terug naar “MINI-talk”