Nieuwe voorruit
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

"We've got a thing that's called...MINI love"
Vandaag de 4e voorruit door de dealer laten plaatsen. Hij zit nu perfect. Alleen de zwarte omlijstingen van de A-stijlen en 2 halve maantjes (rubberen hoekjes) boven de A-stijlen krijg ik nog nieuw nagemonteerd volgende week. Ze waren overigens enorm ontsteld over het prutswerk dat de Glasgarage hiervoor had afgeleverd. Mijn vorige ruit zat teveel naar rechts, daardoor kon een A-stijlafdekking niet goed worden teruggeplaatst De ruit was rondom heel slecht afgekit met veel windgeruis als gevolg en alle mogelijke klemmetjes waren ruwweg afgebroken. Bijna niet te geloven vonden ze. Ook de deuken in m'n dak zijn van ruw ruiten in- en uitplaatsen en het onder spanning erin zitten van de ruit. Maar het komt goed. Deuken laat ik er ook nog uithalen. Maar hulde aan mijn dealer zeg. De dealer heeft 'm netjes gemonteerd zoals van fabriek af. Dus ik ga NOOIT MEER naar iemand anders dan de dealer voor een voorruit.

- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht

De laatste dingen zijn nu ook nagemonteerd (afdekkingen A-stijlen en rubberen hoekjes daarboven).
Dealer heeft vakwerk geleverd. De rekening was overigens maar Eur. 600,--!!! Viel mij alles mee
Dealer heeft vakwerk geleverd. De rekening was overigens maar Eur. 600,--!!! Viel mij alles mee

- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
beste Mede clubbers,
Ik kan jullie aanraden als jullie voor het vervangen van een ruit naar de dealer gaan even te vragen of zij de helft van het eigen risico voor hun rekening nemen.
Je kan wel inzien als ze dat niet zouden doen bijna alle ruitschade door Car Glass afgewikkeld worden vanwege het financiele voordeel.
Veel delaers zullen dan ook de helft van het eigen risico voor rekening maar je moet er uiteraard wel om vragen!!!
Het zelfde geld met het laten repareren van een schade, sommige verzekeraars werken met Topherstellers of Schadegarant herstellers.
Als je je MINI bij zo'n aangesloten hersteller brengt heb je recht op vervangend vervoer en geen eigen risico of een vermindering van € 135,-voor diegene die een verhoogd eigen risico hebben, dat is toch al gauw een voordeel van € 135,--.
Ik weet dat alle of bijna alle oficiele MINI dealer geen van beide zijn dus zou je in theorie die € 135,-- zelf moeten betalen, de vervangend vervoer regeling is vaak uitstekend geregeld bij de officiel MINI dealers.
Maar als je zegt dat er in de buurt een Tophersteller of Schadegarant dealer is krijgen ze het toch wel vaak warm en zullen ze ook het eigen risico voor hun rekening nemen.
Ik heb hierover gebeld met Renova, dit vanwege een vraag van Peerkie en Marcel van Renova vermelde mij dat zij ook het eigen risico voor hun rekening nemen.
Je moet net zoals in het geval van de ruitschade wel je mond open doen anders bereik je natuurlijk niks.
En het voordeel van deze club is dat als een lid het voor elkaar gekregen heeft ze niet bij andere leden het kunnen afwijzen, samen staan we sterk toch??
Hoop jullie hiermee van dienst te zijn.
gr.
Floris van Dam
Ik kan jullie aanraden als jullie voor het vervangen van een ruit naar de dealer gaan even te vragen of zij de helft van het eigen risico voor hun rekening nemen.
Je kan wel inzien als ze dat niet zouden doen bijna alle ruitschade door Car Glass afgewikkeld worden vanwege het financiele voordeel.
Veel delaers zullen dan ook de helft van het eigen risico voor rekening maar je moet er uiteraard wel om vragen!!!
Het zelfde geld met het laten repareren van een schade, sommige verzekeraars werken met Topherstellers of Schadegarant herstellers.
Als je je MINI bij zo'n aangesloten hersteller brengt heb je recht op vervangend vervoer en geen eigen risico of een vermindering van € 135,-voor diegene die een verhoogd eigen risico hebben, dat is toch al gauw een voordeel van € 135,--.
Ik weet dat alle of bijna alle oficiele MINI dealer geen van beide zijn dus zou je in theorie die € 135,-- zelf moeten betalen, de vervangend vervoer regeling is vaak uitstekend geregeld bij de officiel MINI dealers.
Maar als je zegt dat er in de buurt een Tophersteller of Schadegarant dealer is krijgen ze het toch wel vaak warm en zullen ze ook het eigen risico voor hun rekening nemen.
Ik heb hierover gebeld met Renova, dit vanwege een vraag van Peerkie en Marcel van Renova vermelde mij dat zij ook het eigen risico voor hun rekening nemen.
Je moet net zoals in het geval van de ruitschade wel je mond open doen anders bereik je natuurlijk niks.
En het voordeel van deze club is dat als een lid het voor elkaar gekregen heeft ze niet bij andere leden het kunnen afwijzen, samen staan we sterk toch??
Hoop jullie hiermee van dienst te zijn.
gr.
Floris van Dam
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
- camillo
- Nieuw Lid
Bericht
Carglass/autotaalglas DenHaag regio
Iemand ervaringen in de regio Den Haag? Waar kan ik het beste naartoe met de MINI? ruit moest vervang worden, bedankt
mini one rood met checked dak
- Sepp
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Rotterdam Zuid
Driemanssteeweg 130
3084 CB Rotterdam
Tel. 010 - 485 44 73
Hebben bij mij 2x een nieuwe voorruit geplaatst (de 4e en de 6e). Tja heb al heel wat ruiten laten vervangen
Plaatsing gebeurt perfekt, ze regelen de financiële afhandeling met je verzekering en ze nemen inderdaad de helft van het eigen risico voor hun rekening als je erom vraagt.
P.S. Ik kan je uit eigen ervaringen adviseren om niet naar Carglass, Glasgarage, enz te gaan.
Is bij mij nog nooit goed gegaan.

Re: Carglass/autotaalglas DenHaag regio
F. Breeman BMW/MINIcamillo schreef:Iemand ervaringen in de regio Den Haag? Waar kan ik het beste naartoe met de MINI? ruit moest vervang worden, bedankt
Rotterdam Zuid
Driemanssteeweg 130
3084 CB Rotterdam
Tel. 010 - 485 44 73
Hebben bij mij 2x een nieuwe voorruit geplaatst (de 4e en de 6e). Tja heb al heel wat ruiten laten vervangen

Plaatsing gebeurt perfekt, ze regelen de financiële afhandeling met je verzekering en ze nemen inderdaad de helft van het eigen risico voor hun rekening als je erom vraagt.
P.S. Ik kan je uit eigen ervaringen adviseren om niet naar Carglass, Glasgarage, enz te gaan.
Is bij mij nog nooit goed gegaan.

- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Heb dit bij Mini Den Haag laten doen, op de manier zoals Floris hierboven beschrijft.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- camillo
- Nieuw Lid
Bericht
ruit Vervang Regio Den Haag
Sepp/Marcel, bedankt voor jullie reactie, ivm verzekering moet ik naar Carglass/Autotaalglass. (Helaas...) ik heb ook lekkages on der de vloer maat 2de keer en de lekkage word ontdenkt naar 1. 1.5 jaar (ik dacht: lekkage=verkeert ruit montage, maar nu 2 ruiten 2 lekkages? , mah....)
mini one rood met checked dak
Onze sponsors