Vervangen remblokken en remschijven

Van alles over de 1ste generatie MINI.
binkie
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

Vervangen remblokken en remschijven

25 okt 2010, 15:59

Hallo allemaal, ik ben van plan de remschijven en remblokken van mijn cooper te vervangen..... nu heb ik begrepen dat voor het terugduwen van de drukcylinder een speciaal tool voor nodig is..... omdat deze nl. niet alleen terug geduwd moet worden maar ook gedraaid. Is er geen andere mogelijkheid om dot voor elkaar te krijgen of moet ik echt zo'n tool hebben? Zo ja waar krijg ik zoiets?

Groet, Marc.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

25 okt 2010, 17:57

Ik heb de set bij Beek Auto Racing gekocht, ik dacht 65 Euro (rechts op de foto).
Één keer de achterblokken zelf doen en je hebt het er uit.
Gaat ontzettend makkelijk, binnen een half uur de achterste remblokken gewisseld en dan moet ik nog de remklauwen er afhalen omdat ik grotere remschijven heb en draadeinden i.p.v. bouten

Afbeelding

Er zijn er die het wel zonder die tool voor elkaar hebben gekregen maar hoe weet ik niet. Gevaar altijd is beschadigen van de afdichtingsrubbers, met de tool heb je daar geen last van.
reddevilduc
4 op een rij!
4 op een rij!

25 okt 2010, 21:53

. . . . voorzichtig me een tang kan ook maar dan heb je wel kans op beschadigingen.
Zo'n tooltje is altijd beter en makkelijker
Rein
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 okt 2010, 10:49

tang werkte hier ook prima, maar zo'n tooltje is het geld ook niet eigenlijk. Kun je deze tool ook gebruiken voor de R56/R60? Ik bedoel het draai-duw principe
BMW 118d / Audi S3 8V / Cooper S Roadster
Gone: Peugeot 106 / R53 Pure Silver / R52 S Chili Red / Range Rover Evoque SD4 Dynamic
Beamer
One wheel wonder
One wheel wonder

02 nov 2010, 12:52

ik heb net een universeel tool binnen via EBC voor nog geen 48 euri's.
de meeste moderne auto gebruiken deze constructie. Alleen wil de diameter van de pinnen en de afstand tussen de pinnen nog variereren. In deze set zitten dus uitwisselbare schijfjes.

Terug naar “MINI-talk”