Wat ik ook hoorde (via iemand anders) dat de cooper-s waarschijnlijk uitgesteld wordt..

Dat gerucht dat er dit jaar al nieuwe MINI's op de Nederlandse markt komen wordt steeds sterker. Zo ie zo zijn ze nu al begonnen in Oxford met gedeeltelijk ombouw voor productie van het nieuwe model (misschien pikken we wat beelden mee tijdens het bezoekje aan Oxford)en ook op het bedrijf waar ik werk ziet het er naar uit dat men binnenkort beginnen met de productie van enkele MINI-delen voor de nieuwe MINI.Hans schreef:Ik was van de week bij een mini dealer voor een gezellig praatje en hoorde opmerkelijk nieuws.. deze dealer krijgt dit jaar 200 mini's toegewezen waarvan 35 van HET NIEUWE MODEL van de Cooper en Cooper-S jaja, het nieuwe model komt dus al dit jaar
Als ik jou was zou ik nu al het MTH spruitstuk en software nemen bovenop jouw JCW, dan heb je zeker 230 pk. Kijk maar eens in ons nieuws naar deze JCW met MTH spruitstuk. Ik verwacht dat de turbomotor een hele andere motorkarakteristiek krijgt dan de huidige compressormotor, meer toeren draaien voordat het vermogen loskomt. Anders rij maar eens in mijn gewone MCS op de testbankdag en voel hoe die al trekt bij 2000 toeren door compressor en MTH spruitstuk. Tenzij je natuurlijk alles 100% JCW wilt houden met garantie. Dan kun je altijd nog overwegen om de Works GP te halenMINIJCW schreef:De nieuwe mini Works gaat 230pk krijgen. Dat wordt sparen en kopen en (driving). Vind het wel raar dat de Cooper met turbo wel in vermogen upgrade maar de Cooper S niet
Ben ook wel benieuwd of de nieuwe Cooper S sneller wordt of hetzelfde blijft of wellicht iets trager? Een Turbo heeft van nature toch last van een turbo-gat en een compressormotor een heel stuk minder?MINIJCW schreef:Op mini2.nl las ik een bericht over de nieuwe MK2. De nieuwe mini Works gaat 230pk krijgen. Dat wordt sparen en kopen en (driving)
Vind het wel raar dat de Cooper met turbo wel in vermogen upgrade maar de Cooper S niet
Jazeker, en het is een supercombinatie. Compressor werkt op lage toeren, turbo neemt het over bij hogere toeren. Volkswagen komt binnenkort met het TSI blok in de Golf GT. Een 1.4 met 170 pk! En een enorm breed toerengebied.Mini Poeper schreef:Is een dit mogelijk op een motor?
Compressor èn turbo?
Als ik alles goed gelezen en gevolgdt heb krijg je straks:Eelke schreef: MINIJCW: Cooper met turbo (en 140 pk) is nog niet veel meer dan een gerucht (al is het wel hardnekkig). Ik zou het persoonlijk wel logisch vinden als de Cooper wat dichter naar de Cooper S getrokken wordt (en dan eventueel een model tussen de One en de Cooper, vergelijkbaar met de huidige Cooper, die zou dan mooi Seven kunnen heten). Ik schreef laatst op MotoringFile nog dat het in de classic-dagen voldoende was om tegen iemand te zeggen dat je een Cooper had om bewonderende blikken te oogsten, nu wordt je gevraagd of het wel een S is. De S zou een goeie portie slagroom moeten zijn op een toch al heel erg lekker gebakje, een vergelijkbare stap als van S naar S Works. Niet bijna 50% meer vermogen (dus naast de slagroom ook nog een groter stuk taart
)
Onze sponsors