Hallo allemaal,
Wij zijn van plan deze mini te kopen :http://www.bedofflowers.nl/mini
Zoals jullie kunnen zien een mooi exemplaar met leuke opties.
Nu heb ik al een mondelingen deal met de verkoper en heb ik papieren meegekregen om hem over te kunnen schrijven.
Prijs die ik ga betalen is 9100,-
Bij de papieren zitten ook het laatste APK keurings rapport wat ik nu pas eigenlijk lees.
Die maakt o.a. melding van de volgende "Binnenkort te verwachten gebreken (adviespunten en/of reparatiepunten)
code ac2: er is een schokdemper aanwezig die lekkage vertoont
code ac3: er is roestschade aanwezig (grootte van 1,5 t/m 2,0 E of meer dan 15% dikte afname)
code ac4: er is een stuur of fuseekogel aanwezig met een slijtagespeling kleiner of gelijk aan 1,0 mm
code ac5: zichtbare mechanische delen van het remsysteem vertonen verregaande slijtage
ccode ra1: het airbag en/of gordelspansysteem functioneert niet naar behoren.
Nu ben ik niet autotechnisch aangelegd en heb ook geen ervaring in autoaankopen via marktplaats dus dit maakt mij een beetje ongerust. De auto ziet er voor zover ik dat kan beoordelen zeer goed uit en rijdt verder ook fantastisch.
Graag hoor ik van de lezers hier wat advies over hoe ik hiermee om zou moeten gaan. Moet ik 'm bijvoorbeeld nog eens laten (APK) keuren bij een andere garage of iets dergelijks of misschien de koop afblazen ?
Ik hoop dat ik wat reakties krijg. In ieder geval alvast bedankt voor het nemen van de moeite.
groeten,
Ruud
Hulp gevraagd in verband met aankoop Mini
- spenki
- Sponsor
- Contacteer:
Bericht
Hoi:
Deze punten staan op elk APK formulier, het licht er alleen aan of ze aangevinkt zijn!
Ik zou me meer zorgen maken ivm garantie, ik zie nl dat het een automaat is en die
gaan net als de schakelbakken veelvuldig stuk.(kostenpost ca 4000,-)
GR Roy
Deze punten staan op elk APK formulier, het licht er alleen aan of ze aangevinkt zijn!
Ik zou me meer zorgen maken ivm garantie, ik zie nl dat het een automaat is en die
gaan net als de schakelbakken veelvuldig stuk.(kostenpost ca 4000,-)
GR Roy
- GreyCooperS
- Forum Junky
Bericht
Ik neem aan dat deze gebreken worden opgelost voor je de auto koopt?
Is namelijk geen minimaal lijstje...remmen compleet vernieuwen, dus wss blokken en schijven, is al een paar honderd euro..
Dan nog Airbag of gordelspanners die niet correct werken...
Ik zou deze auto niet zonder verhelpen van deze gebreken kopen. Als de gebreken wel worden verholpen, zou ik daarna een aankoop keuring (dealer, ANWB, Dekra) laten uitvoeren en onder voorbehoud van die keuring de koop al dan niet laten doorgaan..
Succes met je keuze
Is namelijk geen minimaal lijstje...remmen compleet vernieuwen, dus wss blokken en schijven, is al een paar honderd euro..
Dan nog Airbag of gordelspanners die niet correct werken...
Ik zou deze auto niet zonder verhelpen van deze gebreken kopen. Als de gebreken wel worden verholpen, zou ik daarna een aankoop keuring (dealer, ANWB, Dekra) laten uitvoeren en onder voorbehoud van die keuring de koop al dan niet laten doorgaan..
Succes met je keuze
- ruud0209
- Nieuw Lid
Bericht
gelukkig kan die ook HTML : http://www.bedofflowers.nl/mini/index_html.htmlpeter schreef:Kan de site niet bekijken ivm flash....

- Evomini
- Enthousiast
Bericht
Haha, ook ik ben opgelucht dit te lezen!
Ik had exact hetzelfde, las mijn apk formulier na aankoop en las die punten. Zat me al rot te zoeken naar die speling, roest en lekke schokdemper maar kon al niks vinden! Nu begrijp ik waarom, maar niet echt een duidelijk formulier overigens.....
bedankt Roy en Peter
Ik had exact hetzelfde, las mijn apk formulier na aankoop en las die punten. Zat me al rot te zoeken naar die speling, roest en lekke schokdemper maar kon al niks vinden! Nu begrijp ik waarom, maar niet echt een duidelijk formulier overigens.....
bedankt Roy en Peter
- GreyCooperS
- Forum Junky
- Floor-is
- Volledig MINI minded!
Bericht
Volgende keer nog even een stukje fatsoenlijke HTML om (te resizen en) de foto's te vertonen, dan kunnen we er allemaal van genieten 
Voor nu denk ik zo dat jij de Mini al gekocht hebt, dus van harte!

Voor nu denk ik zo dat jij de Mini al gekocht hebt, dus van harte!
GP0064 met KW's, Janspeed spruit met racecat. Optische aanpassingen.
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Mijn vrouw rijdt een R53 DS met Cravenspeed CAI, PlayMini cat-back, JCW BBK (Tarox discs en blokken)
Onze sponsors