Wegenbelasting stopzetten zonder vrijwaring
- Elmar Nieser
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Wegenbelasting stopzetten zonder vrijwaring
Ik heb mijn oude auto ingeruild bij een officiële BMW dealer. Nu heb ik dus een Mini gekocht. Maar nu kon ik mijn eigendomsbewijs niet vinden van de auto die ik heb ingeruild. Maar zonder dat eigendomsbewijs zei dat dealer dat hij de auto niet voor mij kon vrijwaren. En dat mijn wegenbelasting dus niet automatisch wordt stopgezet. Hoe kan ik in hemelsnaam de wegenbelasting stopzetten van die ingeruilde auto? Bij de belastingdienst en RDW krijg ik geen duidelijk antwoord.
- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
Naar mijn weten staat de auto, indien deze nog niet gevrijwaard is, nog steeds op jou naam. Op zich zou je hem dan kunnen terugclaimen
Als je je papieren kwijt bent kan je bij de RDW duplicaten aanvragen. Krijg je wel een 1tje op je kentekenbewijs, en dan moet je ook nog nieuwe kentekenplaten met daarop een 1tje.
site RDW

site RDW
- Elmar Nieser
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Ok vreemd, want ik heb die auto al 3 weken niet meer. ik heb de verzekering al overgezet en heb ook de nieuwe auto al in mijn bezit. De dealer zij echt op een normale toon "dat het wel handig zou zijn als ik die even terug kon vinden"FunkyRAT schreef:Naar mijn weten staat de auto, indien deze nog niet gevrijwaard is, nog steeds op jou naam. Op zich zou je hem dan kunnen terugclaimenAls je je papieren kwijt bent kan je bij de RDW duplicaten aanvragen. Krijg je wel een 1tje op je kentekenbewijs, en dan moet je ook nog nieuwe kentekenplaten met daarop een 1tje.
site RDW

- miniloog
- Leerling Mini lid
Bericht
wanneer je je kenteken kwijt bent moet je een nieuwe aanvragen bij het RDW de kosten hiervan zijn ongeveer 60 euro.
De kentekenplaten werden dan altijd vervangen omdat dit voor de APK verplicht WAS. Dit is sinds 11-2006 vervallen voor de APK.
Nu hoef je dus geen nieuwe platen te halen. scheelt weer een paar tientjes.
probleem opgelost.
De kentekenplaten werden dan altijd vervangen omdat dit voor de APK verplicht WAS. Dit is sinds 11-2006 vervallen voor de APK.
Nu hoef je dus geen nieuwe platen te halen. scheelt weer een paar tientjes.
probleem opgelost.
- Elmar Nieser
- Mod virus alert!
- Contacteer:
Bericht
Ik heb net bij de RDW nieuwe kenteken papieren aangevraagd (za in huis). ik heb zelfs nog een sleutel van de ingeruilde bmw. en hij staat daar gewoon voor de deur. Ik zou hem eigenlijk gewoon op moeten halen en voor de deur bij mij zetten... het IS tenslotte gewoon MIJN auto toch?
Onze sponsors