Mini Cooper start ineens niet meer

Van alles over de 1ste generatie MINI.
onnaj
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2013, 21:05

Mini Cooper start ineens niet meer

18 jun 2013, 21:09

Hoi,

De Mini van mijn schoonouder start ineens niet meer. Het enige wat je hoort is een soort TAK TAK TAK. Hij heeft power genoeg, maar ergens gaat er iets mis.
Het is een Cooper 1.6 benzine uit 2001 als ik me niet vergis.

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Weet iemand toevallig software om de mini mee uit te lezen? En welke interface moet ik hiervoor gebruiken?

Hopelijk kan iemand snel de vraag beantwoorden. Bedankt in ieder geval.
Gebruikersavatar
Robert
NMC Moderator
NMC Moderator
Berichten: 3191
Lid geworden op: 18 okt 2005, 15:34

Re: Mini Cooper start ineens niet meer

18 jun 2013, 22:22

Klikkende geluiden, knipperende lampen bij starten is vaak een kapotte accu. Probeer eens of ie met een startkabel of jumpstarter wel aanslaat.
onnaj
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2013, 21:05

Re: Mini Cooper start ineens niet meer

18 jun 2013, 22:26

Robert schreef:Klikkende geluiden, knipperende lampen bij starten is vaak een kapotte accu. Probeer eens of ie met een startkabel of jumpstarter wel aanslaat.
Thanks, ga dat morgen proberen. Neem meteen de multimeter mee. Heb behoorlijk veel ervaring met auto's maar dat klikken gaat echt hard. Vandaar dat ik aannam dat er genoeg power in de accu zat.

Zo dacht ik ook dat de stuurbekrachtiging niet goed was, totdat ik dit forum leerde kennen. Het hoort gewoon bij de Mini haha! Wel echt super mooie auto overigens en hopelijk kan ik zelf nog ooit een S voor de deur zetten. Liefst de compressor want die klinkt het mooiste én het koppel is meteen paraat :D
Gebruikersavatar
Marcel Always Open
Cabrio-King
Locatie: Pijnacker
Berichten: 8529
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:18

Re: Mini Cooper start ineens niet meer

22 jun 2013, 07:18

TAK TAK TAK geluid bij omdraaien startsleutel is HET geluid dat aangeeft dat je accu leeg is.
Onvoldoende prik om te starten, maar og wel klein beetje prik om de radio te doen aangaan bijv.


En als de orginele 2001 accu er nog in zit, is het wel tijd vooor nieuwe accu.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
onnaj
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 18 jun 2013, 21:05

Re: Mini Cooper start ineens niet meer

22 jun 2013, 16:55

Ik had het nog nooit zo hard gehoord bij een auto die niet startte. Daarom dacht ik in 1e instantie niet aan de accu. Maar de accu is inmiddels vervangen en hij start direct. Zat nog rond de 10,5 - 11V spanning op.

Thanks in ieder geval!

Terug naar “MINI-talk”