Om even op de topicstarter te reageren... (even in gedachten houden dat ik vanuit een iets ander oogpunt kijk, heb namelijk een classic en geen nieuwe...)
Mijn vader heeft een BMW 320i. En het klinkt misschien raar, maar ik vind er geen barst aan om er in te rijden. Tuurlijk, het is een luxe auto, comfortabel, etc, maar eigenlijk gewoon vooral saai.
Daarentegen de Mini Checkmate van m'n vriend met sportonderstel+ vind ik super om in te rijden. Dan heb je pas echt het idee dat je in een auto zit en niet in een comfortabele bank op wielen waarmee je geen hobbel in de weg voelt... (no offence hoor, ieder zijn smaak

Misschien is het een idee om voor een Cooper te gaan in plaats van een Cooper S? Deze heeft namelijk standaard veel meer een BMW-vering ipv de Cooper S met z'n sportonderstel+. Daarbij komt dat als je, naar mijn mening, een Cooper S niet regelmatig op z'n staart gaat trappen, je eigenlijk net zo goed en ook nog goedkoper af bent met een Cooper. Net zo leuk qua uiterlijk en waarschijnlijk voor je vrouw ook meer dan voldoende PK's...
Enneuh... als je de vering stroef vind moet je misschien eens een ritje gaan maken in een classic mini