Rammelbak !

Van alles over de 1ste generatie MINI.

Beste fun auto voor erbij

Mini Cooper S park lane
35
85%
mercedes A200 turbo
1
2%
Seat Leon FR
1
2%
Ford Focus ST
4
10%

Totaal aantal stemmen: 41
Demelza
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

24 jun 2006, 00:23

@iDarkDesign: Zeker een schatje, maar ook wel een erg grote foto... Pagina wordt helemaal uit z'n verband gerukt... :X

Om even op de topicstarter te reageren... (even in gedachten houden dat ik vanuit een iets ander oogpunt kijk, heb namelijk een classic en geen nieuwe...)

Mijn vader heeft een BMW 320i. En het klinkt misschien raar, maar ik vind er geen barst aan om er in te rijden. Tuurlijk, het is een luxe auto, comfortabel, etc, maar eigenlijk gewoon vooral saai.
Daarentegen de Mini Checkmate van m'n vriend met sportonderstel+ vind ik super om in te rijden. Dan heb je pas echt het idee dat je in een auto zit en niet in een comfortabele bank op wielen waarmee je geen hobbel in de weg voelt... (no offence hoor, ieder zijn smaak ;) ).

Misschien is het een idee om voor een Cooper te gaan in plaats van een Cooper S? Deze heeft namelijk standaard veel meer een BMW-vering ipv de Cooper S met z'n sportonderstel+. Daarbij komt dat als je, naar mijn mening, een Cooper S niet regelmatig op z'n staart gaat trappen, je eigenlijk net zo goed en ook nog goedkoper af bent met een Cooper. Net zo leuk qua uiterlijk en waarschijnlijk voor je vrouw ook meer dan voldoende PK's...

Enneuh... als je de vering stroef vind moet je misschien eens een ritje gaan maken in een classic mini ;)
Demelza
Mini Cooper 1.3i, 1998, Hawaiian Blue + Union Jack rooftop
Nissan Figaro, 1991, Pale Aqua
Toyota IQ, 2011, Pearl White
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jun 2006, 12:10

Ik rij zelf een S works van 2005. Hiervoor reed ik BMW.
De BMW moest voor onderhoud naar de garage en toen ik door de showroom liep kwam ik bij de mini. Kreeg meteen een warm gevoel en een smile op mijn gezicht. Even erin gezeten en toen kwam de verkoper naar mij toe. Heb diezelfde dag dus nog een mini besteld. Dat ik meer dan een ton aan guldens aan een mini heb uitgegeven, doet me niks. Heb er elke dag plezier van :D
Was ook al bij de focus ST en Leon gaan kijken, maar dat zijn geen auto's die je een lange tijd plezier geven.
En qua rammeltjes, ondanks dat ik het JCW onderstel heb en 18"runflat, is alles piekfijn in orde.
En maandag mag ie weer lekker 2000km rijden, en kan je nu al zeggen, die tijd vliegt voorbij in een mini :D
Succes met je beslissing
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jun 2006, 16:18

:lachuh wie heeft er voor de Leon FR gekozen?
marjo
Enthousiast
Enthousiast

24 jun 2006, 16:48

Ikke...zegt de gek.
Uitleg:
Mini Cooper = Fun auto maar ook een auto voor dagelijks gebruik. :D
Mercedes...alleen de merknaam al. :X
Ford....als het nu een Ford GT was geweest... :wink:
Blijft over de Leon :oops:
M7 Racing
Enthousiast
Enthousiast

24 jun 2006, 17:11

Van de MINI krijg je geen spijt geloof me, kom desnoods eens lang op de werkplaats daar zie wat een mini allemaal kan hebben.

Gr.

Carlo
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jun 2006, 17:18

Na een probleemloze Cooper gereden te hebben, nu sinds januari dit jaar een S cabrio. Ja, hij rammelt. Ofwel rammelen? Bij open dak en de ramen omhoog over klinkerweg, dan rammelen de ramen. Maar dat zullen ze bij een nieuwe XK-8 van Jag ook doen. Wel hoogst irritant is het rammelen van de gordels tegen het interieur als je alleen in de auto rijd. Verder heb ik aan mijn S cabrio nog niets raars horen rammelen.
Weet van bekende van het forum dat zijn One uit 2002 ook aardig "losjes" in elkaar zat. Ook hij heeft inmiddels zijn 2de MINI. Dus de liefde zit dieper dan een rammel.

Fun.......... Tja, dat moet je niet hier vragen maar aan onafhankelijke instanties. Iedereen zal hier positief over zijn MINI liefde praten.

Suc6 met jullie keuze.

Ciao
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

24 jun 2006, 17:34

Ben benieuwd wie voor de Seat Leon FR heeft gekozen ;)
FunkyRAT
Be Mini
Be Mini

24 jun 2006, 17:40

@benno

Je kan de passagiersgordel over het stoelgedeelte wat je in je stoel houdt bij bochten (waar de side airbag inzit) laten lopen, en de achtergordels, die zitten in de zijkanten (als je de stoelen neerklapt en weer omhoogklapt komen de gordels in de zijkanten tussen bank en zijwand). Kan geen kwaad en rammelt dan zelfs niet bij kinderkopjes.

Weet niet of het laatste voor de cabrio ook mogelijk is, maar die passagiersgordel kan in ieder geval over je zijwaartse steun.
320d touring
BBQ hulpkok

24 jun 2006, 18:27

@ benno

Die jaguar XK cabrio rammelt absoluut niet, zelfs niet met 20 inch :shock: wielen, 'k heb er vorige week een half uurtje in mogen rijden (van mijn werkgeefster), haar XKR cabrio rammelt wel.
Heb net ook 2 uurtjes met een golf R32 bij pon (mee)gereden. Meeste indruk maakte de DSG versnellingsbak die zelfs tussengas geeft in de sport stand.
Welke auto het ook wordt, ik ga er ook een keer mee naar m'n ouders in zuid spanje. (vrouw en kind vliegen toch, en ik durf dat niet, en vindt rijden ook leuker)

@ berthil

Die filmpjes zijn echt geweldig, daar hoor ik geen rammels, hoeveel PK zit er eigenlijk in jouw mini, want hij gaat zo te zien net zo snel als een R32, zoniet sneller !

@ idarkdesign

Als bij mij zo'n wagenpark zou staan dan was de keuze zonder nadenken op de mini gevallen !

@ funkyrat

Als een nieuwe park lane niet voor 15 september (2e keer naar spanje)geleverd kan worden denk ik er ook sterk over voor een R56 te gaan.

@ dave c

Ik geef mijn vrouw niets, we werken er samen even hard voor !

@ franky2006

ah, een lotgenoot is ons al voorgegaan !

@ cooperS-indiblue

aan die optie had ik ook al gedacht, maar als ik op bmw.de kijk en daar voor een 2005 ongeveer 6000 euro bij optel vindt ik het verschil niet erg groot. Daar komt nog bij dat een uitschakelbare bijrijdersairbag en chronopakket voor ons eigenlijk een must zijn, en die beide opties vrij zelden voor komen. Maar mocht dit serieus worden dan graag hulp, want het zou voor ons de eerste ingevoerde auto worden.

@ demelza

Classic mini is mij bekend, ik werd altijd erg bang van vrachtwagenbanden die boven het dak van de mini uitstaken !

@ minijcw

waar gaar de reis naartoe, en rijdt je die afstand net als ik ook in 1 dag ?

@ iedereen op dit forum

Bedankt voor het medeleven bij deze moeilijke beslissing !
MINIJCW
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jun 2006, 20:10

Wij gaan naar familie in Alicante, lekker aan zee, 2weken niks doen en verwend worden :mrgreen:
Ik heb het altijd in een keer gereden, maar dit jaar is de eerste keer dat we overnachten in Frankrijk. Terug weg gaat wel in een ruk, want dan wil je naar huis :D
karretje
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

24 jun 2006, 20:42

MINIJCW schreef:Wij gaan naar familie in Alicante, lekker aan zee, 2weken niks doen en verwend worden :mrgreen:
Ik heb het altijd in een keer gereden, maar dit jaar is de eerste keer dat we overnachten in Frankrijk. Terug weg gaat wel in een ruk, want dan wil je naar huis :D
Heeeeeeeeeeeeeeeeeele fijne vakantie Coen en veel plezier. :P
En natuurlijk oppassen onderweg en veilig weer terug. :wink:

Groeten :)(
MINI...................................The best there is.
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jun 2006, 21:56

320d touring schreef: @ cooperS-indiblue

aan die optie had ik ook al gedacht, maar als ik op bmw.de kijk en daar voor een 2005 ongeveer 6000 euro bij optel vindt ik het verschil niet erg groot. Daar komt nog bij dat een uitschakelbare bijrijdersairbag en chronopakket voor ons eigenlijk een must zijn, en die beide opties vrij zelden voor komen. Maar mocht dit serieus worden dan graag hulp, want het zou voor ons de eerste ingevoerde auto worden.
Je moet ervoor zorgen dat je onder of echt nét boven de 20.000 euro blijft in Duitsland. Samen met het feit dat de auto dan een jaar oud is en 6000 kilometer heeft gereden is het toch het interessantst om te doen. Niet voor te veel opties kiezen, kost allemaal BPM en is zelfs achteraf inbouwen nog interessanter dan mee-invoeren.
http://www.mini.de en dan bovenin naar het kopje waar gebrauchtwagen staat. Staan er behoorlijk veel!
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

24 jun 2006, 22:03

Ik weet niet hoeveel pk er nu in zit, maar het wordt steeds meer :)
De R32 liep inderdaad niet weg, die was goed bij te houden 8)
Goed gezien :)

Was trouwens samen met badkarma op de terugweg van de 8 zaligheden en die hield het ook prima bij.

Ik heb trouwens ook mijn auto uit Duitsland gehaald. Via een firma waar ik de specs heb opgegeven, en na twee weken al stond hij voor de deur. Firma bestaat helaas niet meer.
320d touring
BBQ hulpkok

06 mei 2007, 13:15

M7 Racing schreef:Van de MINI krijg je geen spijt geloof me, kom desnoods eens lang op de werkplaats daar zie wat een mini allemaal kan hebben.

Gr.

Carlo
Je had gelijk, we hebben er inderdaad geen spijt van ! :mrgreen:

Terug naar “MINI-talk”