Berry van Elk op MINI.nl

Van alles over de 1ste generatie MINI.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

Berry van Elk op MINI.nl

10 dec 2006, 20:44

Dutch Supercar Challenge

In zijn klasse!

Berry van Elk zag het meteen zitten: met een gepimpte MINI Cooper S de strijd aanbinden met de gevestigde orde van M3, GTA, Clio RS en Exige rijders. Bij de start van het seizoen werd er schamper gelachen om de eenvoudige MINI, zonder dikke spoilers en vleugels. Maar dat gelach verstomde al snel. Met de in eigen beheer geprepareerde 260 (!) pk turbomotor, reed Berry van de ene naar de andere podiumplaats.

Even leek een derde plaats in de finale op het TT Circuit Assen nog haalbaar. Berry: ‘maar in de eerste race was ik iets te gretig, dook in een gat wat er niet was en ging eraf. De tweede race reed ik weer in de kopgroep. Maar ja, net te weinig punten voor die derde plaats in de eindstand.
Toch ben ik niet ontevreden over het debuut van MINI in de DSC-geweld. Ik heb er drie vóór moeten laten gaan, maar heb er wel 30 achter me kunnen houden ...’

http://www.miniracing.nl
http://www.supercarchallenge.nl

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

15 mei 2007, 02:15

Beetje laat op de website maar toch leuk.

Op weg naar het KiKa weekend kwam ik donderdag de truck van Berry tegen die dus richting Nurburgring ging voor de eerste race van het 2007 seizoen. Helaas moest hij de eerste race op zaterdag missen door een defecte brandstofpomp en moest hij achteraan starten op zondag. Maar dat was geen belemmering voor hem om als eerste te finishen :)

Hier het nieuwsbericht met link naar zijn website.

2 en 3 juni gaat het naar Zolder. Helaas ben ik dan een weekend weg met de motor anders was ik zeker gaan kijken. Het is behoorlijk indrukwekkend wat er mee rijdt in de Dutch Supercar Challenge, dat staat garant voor een mooie racedag als je gaat kijken.

Afbeelding
iDarkDesign
Transformer

15 mei 2007, 10:37

Absoluut leuk. Blijft een mooi gezicht dat kartje tussen die grote jongens.

iDD

Terug naar “MINI-talk”