Mijn naam is Jeroen uit Zandvoort. In de afgelopen jaren ben ik een groot Mini-fan geworden en heb nu een Indi blauwe R53 (2003) en een grijze R50 (2002). Ik ben nieuw op het forum. Wel al veel gelezen op het forum maar dan nu eindelijk een account aangemaakt

Ik heb een probleem met de centrale deurvergrendeling van de R50. Ik heb verschillende discussies in dit forum en andere forums doorzocht, maar kan het antwoord helaas niet vinden. Hopelijk heeft iemand een tip...
Het volgende is aan de hand:
Als ik de deuren sluit met de afstandsbediening in de sleutel, gaan de sloten dicht maar ze gaan ook meteen weer open.
Als ik de accu loskoppel en weer opnieuw aansluit, werkt alles prima. Alle sloten sluiten met behulp van de afstandsbediening. Ik kan dit onbeperkt herhalen. Maar als ik daarna de sleutel in het contactslot doe en deze op "ON" heb gezet, gaan de sloten dicht en dus direct weer open. Als ik de accu loskoppel werkt alles weer naar behoren totdat ik de sleutel weer in het contactslot doe…
Ik heb meerdere ecu-scans uitgevoerd, maar geen fouten in de sloten gevonden. Geen vocht bij de bcm in de voetenruimte en ik heb beide “deuractuators” vervangen. Maar het probleem is nog steeds niet opgelost...
Als ik in de auto zit kan ik tijdens het rijden wel de auto op slot doen via de schakelaar op de middenconsole. Dat werkt dus wel gewoon. Help…
Heeft iemand een idee? Bij voorbaat dank.