Wie heeft er ervaring met een Cooper S automaat?????

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Damien-98
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

Wie heeft er ervaring met een Cooper S automaat?????

24 jun 2007, 10:27

Hallo allemaal!

Wij staan in dubio...........zijn voornemens een Cooper S cabrio aan te schaffen maar twijfelen enorm tussen een automaat of handschakel?

We hebben reeds in een schakel gereden maat zijn zelf automaat rijders! Wie heeft een Cooper S automaat en hoe rijdt dit?

Gaat het ten koste van het sportieve gevoel? Zijn er veel problemen mee?

Graag jullie reactie!!

Bedankt
Marco
blackmamba
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

24 jun 2007, 11:23

Marco,

Sportief rijden doe je niet in een automaat. :rijden Aan de andere kant zijn er maar heel weinig cooper-sjes automaat volgens mij, dan heb je dus wel wat speciaals. Ik zou het niet doen...maar wie ben ik??

Denk alleen maar eens aan het bochtenwerk, mooi standgas met hoge toeren door de bocht trekken, volgens mij heb je met een automaat dan minder controle?

André
MINIac
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

automaat

24 jun 2007, 19:08

Ben het oneens met de vorige "spreker". In plaats van de versnelling in een lagere stand te zetten is het een kwestie van even je automaathandle te bewegen naar rechts, in manual te zetten, daardoor gaat het toerental omhoog en kan je met de flippers en met de pook sequential schakelen en net zo mooi door een bocht heen trekken als met een gewone handgeschakelde. Het is wel verbazend dat iemand die veel rally ervaring heeft met de oude Mini's, Rauno Altonen zie hiervoor Mini International juist gezegd heeft dat het jammer was dat zo'n automaat niet ter beschikking was tijdens het rijden van de Monte Carlo rally.
Maar het is moeilijk om "handschakelaars" te overtuigen van het gemak van een automaat. Wat wordt er momenteel in de F1 gebruikt???

Angel
bolli
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid

25 jun 2007, 09:54

Ik zou in elk geval eens gaan testrijden met een automaat indien je daar intresse in hebt.
Zelf ben ik ook benieuwd wat dit geeft maar omdat je ze zo moeilijk vindt in okkazie ga ik zelf voor een handgeschakelde, anders vindt ik er nooit één naar mijn smaak.
Wil zelf ook nog wel eens een testrit doen met de ( flippers aan het stuur ) halfautomaat. Maar dan uit nieuwschierigheid. :wink:
MINIac
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig

automaat

26 jun 2007, 10:06

Ben erg enthusiast over de MCS -JC Works met automaat. Gaat zeker zo snel als een hand geschakelde. Met de pook en de flippers op ht stuur kan je ook nog schakelen als je dat wil.
Zeker een aanrader als je automaat gewend bent. Het is het gemak!!

Angel

Terug naar “MINI-talk”