Gaat toch kriebelen.....

Van alles over de 1ste generatie MINI.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2006, 00:10

Mijn koppeling gaat op zich ook wel redelijk zwaar, maar dat vind ik niet erg...Maar als ik dat vergelijk met een volvo s60 is die weer heel erg zacht... Voordat je verder gaat denken zou ik op onderzoek gaan en de auto op diverse plaatsen laten keuren... 8)
lisette
Enthousiast
Enthousiast

08 jun 2006, 15:10

Deze auto staat volgens mij al maanden (lees; sinds import) te koop. Ik heb hem zien staan op link. Wij hebben er toen nog naar geinformeerd. De eigenaar/ handelaar gaf aan dat hij schadevrij was. Wij hebben hem niet bekeken, dus ik kan niet zeggen of het echt een schadevrije is. Maar dat hij al maanden te koop staat betekent in mijn ogen dat er inderdaad iets niet klopt. Zoveel S-jes zijn er niet tweedehands en de nette zijn altijd vrij snel verkocht.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2006, 15:59

Mijn koppeling ging ook zwaar, dacht dat dat hoorde. Bij de garage (waard die overigens ook vandaan kwam vier weken daarvoor) reden ze 'm naar binnnen. OH daar moet een nieuwe koppeling in meneer. Gelukking NEXT garanatie en inderdaad daarna el mes door de boter. Dus zeker niet zwaar.
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 jun 2006, 16:43

Hans J schreef:Mijn koppeling ging ook zwaar, dacht dat dat hoorde. Bij de garage (waard die overigens ook vandaan kwam vier weken daarvoor) reden ze 'm naar binnnen. OH daar moet een nieuwe koppeling in meneer. Gelukking NEXT garanatie en inderdaad daarna el mes door de boter. Dus zeker niet zwaar.
Ja wat is zwaar. Hij gaat iets zwaarder dan mijn vorige auto maar dat was al zo bij aflevering. Als je een dan een dag in een Cuore of een Polo rijdt en daarna weer in de Cooper S merk je wel dat die zwaarder gaat maar kan dat een niet goed werkende koppeling zijn?
Afbeelding
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2006, 16:46

FastBunny schreef:Ja wat is zwaar. Hij gaat iets zwaarder dan mijn vorige auto maar dat was al zo bij aflevering. Als je een dan een dag in een Cuore of een Polo rijdt en daarna weer in de Cooper S merk je wel dat die zwaarder gaat maar kan dat een niet goed werkende koppeling zijn?
Als je van een ander auto naar een Mini gaat voel je idd dat ie zwaarder gaat als anderen maar dan zou de koppeling bij iedereen kapot zijn want ik heb dat ook gemerkt en zullen er dan wel meer volgen denk ik zo :(
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 jun 2006, 16:50

new mini schreef:Als je van een ander auto naar een Mini gaat voel je idd dat ie zwaarder gaat als anderen maar dan zou de koppeling bij iedereen kapot zijn want ik heb dat ook gemerkt en zullen er dan wel meer volgen denk ik zo :(
Vind het geen ramp dat die wat zwaarder gaat, maar neem aan dat de dealer er wel naar kijkt als die voor een beurt gaat of moet je zoiets aangeven?
Afbeelding
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2006, 16:52

ik weet niet ik heb nu mijn tweede Mini en is nog niets aan verandert dus neem aan dat het gewoon bij Mini hoort :roll:
erik-de-perik
Mod virus alert!
Mod virus alert!

08 jun 2006, 16:54

ik heb er gisteren ook in gereden, maar de koppeling gaat net zo zwaar als die van porsche..... dat kan niet goed zijn lijkt mij. Verder ziet ie er van buiten prima uit, maar hij is vanbinnen een beetje geleefd. Plus dat ie 80k kilometers gereden heeft.

Ik spaar ook nog ff door voor een s-je, maar ik merk wel dat op dit moment erg weinig wordt terug gegeven voor een mini
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 jun 2006, 16:57

erik-de-perik schreef:maar ik merk wel dat op dit moment erg weinig wordt terug gegeven voor een mini
Vreemd, de vraag is groot bij de dealers maar het aanbod is laag. Ze halen zelfs tweedehandse MINI's uit Duitsland. Daarbij vroeg laatst hoeveel ik nog terug kreeg bij eventuele inruil. Dit was niet buitengewoon laag, maar dat ik echt tevreden was...
Raymond
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2006, 17:43

Mini Poeper schreef:
erik-de-perik schreef:maar ik merk wel dat op dit moment erg weinig wordt terug gegeven voor een mini
Vreemd, de vraag is groot bij de dealers maar het aanbod is laag. Ze halen zelfs tweedehandse MINI's uit Duitsland. Daarbij vroeg laatst hoeveel ik nog terug kreeg bij eventuele inruil. Dit was niet buitengewoon laag, maar dat ik echt tevreden was...
De mini dealer wilde voor mijn auto weinig geven omdat zij hem zelf niet kunnen verkopen als mini next. Ze kunnen de km's niet garanderen etc (nog meer van die punten) dus ze zijn er naar hun zeggen niet happig op. Ze mogen hem van bmw nederland niet zelf verkopen. Verders moeten ze veel kosten maken en houden ze een marge voor eventuele onkosten. Zo is hun verhaal (Arnhem). Er zit ongeveer +/- 5tot 8k tussen in teruggave een aanbod. Met een bouwjaar verschil van 1jaar. Vind ik toch wel wat veel. Mini poeper zou bijv maar 17 a 18 terug krijgen. En ze verkopen m voor bijv 21a 22.

Als ik een S ga kopen, moet ie gewoon goed zijn, en heb dus geen zin om al die dingen te achterhalen. (nu dan... :D) het grootste punt is dat ik mijn S'je zo kan kopen zoals ik hem hebben wil. Anders wacht ik maar even. Geld bijleggen moet ik toch, dan maar iets meer. Heb ik wel wat ik hebben wil...... iedere dag het vakantie gevoel >)
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

08 jun 2006, 20:55

Raymond schreef: Mini poeper zou bijv maar 17 a 18 terug krijgen. En ze verkopen m voor bijv 21a 22.
Oh ja?
Ik kreeg toch een ander bedrag te horen. 8)
Misschien omdat ik er iets meer opties op heb zitten dan jij?

Toen we de MINI's kochten vonden wij dat er teweinig verschil zat tussen het bedrag van een NEXT en een nieuwe, daarom nieuw besteld.
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2006, 21:43

Mini Poeper schreef:
Raymond schreef: Mini poeper zou bijv maar 17 a 18 terug krijgen. En ze verkopen m voor bijv 21a 22.
Oh ja?
Ik kreeg toch een ander bedrag te horen. 8)
Misschien omdat ik er iets meer opties op heb zitten dan jij?

Toen we de MINI's kochten vonden wij dat er teweinig verschil zat tussen het bedrag van een NEXT en een nieuwe, daarom nieuw besteld.
Noem mij aub de dealer die voor een One van ongeveer een jaar meer dan 18K terug geeft!! Ik wil hem paaien voor de inruil van de CooperScabrio in de toekomst :mrgreen: Heb namelijk vanmorgen berichten gehoord over inruilen waar je niet vrolijk van wordt.

Mijn vorige Cooper (redelijk "vol" opties, en toegevoegde bling bling): Nieuw 25K---> na 1,5 jaar 19K ------> verkocht 23K
marjo
Enthousiast
Enthousiast

08 jun 2006, 21:56

Uh...Benno,
Niet verkocht voor 23K.....toch ietsie minder geloof ik....
ff naar de rekening kijken... :X
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

08 jun 2006, 21:59

Heb je Vincent lief aangekeken dan?
marjo
Enthousiast
Enthousiast

08 jun 2006, 22:00

daar gaan we het niet over hebben.....moet aan mijn reputatie denken

Terug naar “MINI-talk”