Nieuwe Mini Parklane nu al stuk?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Maaij
King of the Groupbuy
Contacteer:

22 jul 2006, 23:28

Nooit leuk als je nieuwe auto zo snel kapot gaat.

Hoop dat alles snel opgelost is.
erik
One wheel wonder
One wheel wonder

23 jul 2006, 09:43

Het is heel vervelend als je wagen stuk gaat en zeker als het een nieuwe is. Gelukkig bestaat de sevice card van MINI.
Persoonlijk ook een panne meegemaakt tijdens een meeting en we reden net in Nederland.
Jullie hebben nog een BMW als vervangwagen gekregen. Wij moesten het met deze doen :
Afbeelding

Al bij al krijg je toch nog een goede service vind ik, ophaal van de wagen, taxi naar je vervangwagen toe en een vervangwagen, is niet bij alle merken zo. Zonder ne € te betalen. Zo hoort het ook vinden wij.
Maar plezant is het nooit !
Yvon
Wingman
Contacteer:

23 jul 2006, 10:08

Dat is balen zeg! :(

Veel sterkte met de reaparatie. Zelf nooit problemen gehad met mini bij reparatie (binnen garantie) langer dan 3 uur krijg je en leenauto. Mijn dealer doet altijd stinkend zijn best om een mini mee te geven. Helaas vorige keer niet gelukt, dus kreeg ik een bmw 318i mee.

De meet doen we gewoon een volgende keer, meetings genoeg :mrgreen:
Afbeelding

4 op een rij!

23 jul 2006, 10:15

Jullie hebben gelijk, peugeot 204, is natuurlijk een foutje, zou geloof ik 207 moeten zijn, maar weet ik veel, als je zoiets overkomt, let je er meer op hoe lang het gaat duren, wat die reparatie betreft en ben je op dat moment niet erg vrolijk, omdat de Mini, waar je 3 maanden op heb moeten wachten en die je amper 2 dagen hebt, dan zo snel defect is, zo doende, dus excuus voor het door elkaar gooien van de type aanduiding van Peugeot.
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

23 jul 2006, 10:38

wat maken die nummers nu uit ;-)

Jullie willen gewoon in die heerlijke MINI rijden en terecht. Dit is ongelooflijk balen voor jullie. Ze zullen vast hun best doen om het weer tip-top in orde te maken. En dan lekker gaan genieten :)
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

23 jul 2006, 11:01

Dank je wel voor de reactie, ik heb er het volste vertrouwen in dat Breeman de Mini Parklane keurig netjes zal repareren, ik vind het wel aardige mensen daar, sinds vrijdagavond staat de Parklane bij het sleepbedrijf en ik had liever, dat ze de Parklane direct op zaterdagmorgen naar Breeman hadden gebracht, maar dat kon niet eerder volgens het sleepbedrijf dan op maandagmiddag, want zo zijn de regels?? ze zouden trouwens ook niet eerder bij Breeman terecht kunnen?? Navraag bij Breeman leerde mij, dat dat onzin is en Breeman zou proberen om de Parklane op maandagmorgen binnen te krijgen en er dan zo snel mogelijk aan beginnen, ze zouden mij bellen, zodra de Parklane binnen is, ik ben benieuwd.
Yvon
Wingman
Contacteer:

23 jul 2006, 11:13

Wat betreft de regels, dat zou best kunnen.

Toen vorig jaar mijn vorige mini in de prak werd gereden (op een zaterdag) werd deze door de sleepdienst naar een plaatsje bij Hilversum gebracht. Na heel wat heen en weer bellen met de verzekering, sleepbedrijf en schadebedrijf werd hij uiteindelijk maandagmiddag naar het schadebedrijf gereden.

Sleepbedrijf had een goedkeurig van verzekering nodig om mini naar schadebedrijf te brengen (en dit is nogwel een schadebedrijf van de dealer zelf).

Erg fijn die regeltjes.... :|
Afbeelding

4 op een rij!

23 jul 2006, 11:25

Zou kunnen met een schade, door bijvoorbeeld een aanrijding, dan heb je ook met een tegenpartij te maken, maar wat ik heb, is volgens mij een pure fabrieksfout van de Mini fabriek, als ik het zo mag noemen en dan is dit dus, volgens mij, gewoon pure garantie, toch?
ik hoop echter niet, dat ik de zo bekende maandagmorgen auto heb gekocht, ( heb jij weleens van dit fenomeen gehoord?) want dan kan ik er op wachten, dat ik in de toekomst eventueel nog meer problemen krijg, als dat inderdaad zou blijken, ruil ik die Parklane direct weer in voor een nieuwe. Want je gaat toch twijffelen, 2 dagen? en dan al stuk, dat geeft toch te denken.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jul 2006, 09:44

@ Lech. Dat is echt rot hagel nieuw en dan in twee dagen stuk ik hoop niet dat jij naar je hoofd hebt gekregen wat ik naar mijn hoofd heb gekregen toen de onze na 1 dag met platte band stond, en na twee dagen weer. (bleek verkeerd gemonteerd). Zelfstandig als mijn vriendin is wilde ze dat natuurlijk zelf oplossen. Zij pech dat ze blond is. Pech voor die kerel bij dealer dat hij haar mevrouwtje noemde die heeft het ook zwaar gehad. En daarna ik natuurlijk weer over kouwe kak bij bmw arrogante zakken etc. Jij moest perse een mini. etc etc. Daarna is ze gelukkig wel steeds goed geholpen. We vragen tegenwoordig direkt maar naar Gerard bij Dubblesteyn. Die doet niet zol lullig.
Sterkte
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

24 jul 2006, 10:01

Dank je wel Hans, voor het begrip, doet een mens goed, al die steun betuigingen, mijn vrouw blijft zich maar angstig afvragen wat zij verkeerd heeft gedaan. Ik zei, jij rijd al meer dan 30 jaar auto, dus je kan echt niks verkeerd doen, het is misschien gewoon een maandagmorgen auto, toen ze vroeg wat dat dan is, een maandagmorgen auto, realiseerde ik me ineens, dat ik dat beter niet had kunnen zeggen, vooral niet, nadat ik haar had uit gelegd, wat dat betekend, je had die grote angstige kijkers eens moeten zien. Toen heb ik tegen haar gezegd, kijk als in de praktijk blijkt dat dat zo zou zijn, ruilen we de Mini gewoon in voor een nieuwe, waarop zij zei, ja maar dan heb ik zeker niet al die extra's, wat ik nu heb op die parklane, ach we zien het wel, maar nogmaals, na 2 dagen al? geeft toch een aardige deuk in het vertrouwen, die je nu eenmaal had in de kwaliteit in de BMW/Mini.
pje en daan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

24 jul 2006, 10:21

hoihoi

niet doen niet doen...gewoon lekker gaan rijden.
komt allemaal goed.
we heben eens een seat ibisa gekocht..nieuw model 2 maanden oud 3000km op de teller een demo....
wat maakt het uit lekker veel korting dus wij helemaal blij...na ee week terug bij de garage en dat hebben we 9 maanden vol gehouden..toen ging dat kl*te ding er uit na dat er nog een joggie tegenaan was gefiets ..hadden we het helemaal gehad...
stomstomstom
we hadden een kl*te garage die niks voor ons deden,zelfs met het weer als vandaag zat danielle 3uur lang in hun glazen kooi te wachten op haar auto kreeg nog geen glaasje water aangeboden.
leen auto gehad ..voor 5 euro benzine verreden en een rekening van 28euro gehad..nooit betaald uiteraard.
wat wij hadden moeten doen was de importeur moeten bellen en het hele verhaal bij hun neer moeten leggen en een nieuwe auto moeten eissen...hadden we gekregen ook...
nee wij niet wij kochten een (s)opel corsa....en hebben daar met veel plezier in gereden..voor ons nooit meer een seat.

jullie hebben geen maandagmorgen auto maar een maandag morgendruk groep.
jullie auto is op een dinsdag gemaakt..zoals alle parklane's(l*l verhaal)
heb zelf een classic park lane gehad en dat was een super auto.

morgen of woensdag rijden jullie weer helemaal blij rond..

suc6

gretjes
piedro(eat)
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jul 2006, 10:28

Wij hebben van mercedes ook een maandag morgen auto gehad. Daar ging echt allles aan stuk. Maar coulance kennen ze bij de firma daimler benz niet helaas. En ze durven ook nog een rekening te sturen die met de laatste inkt uit de printer gemaakt was, onleesbaar dus. We hebben de auto ongeziens in geruild op een volvo s60 waar we nu 3 jaar met veel plezier in hebben gereden. En de s60 hebben we nu weer ingeruild voor een C70 waar we ook weer een hoop plezier in gaan beleven. Maja autodealers zijn vaak arrogant. En je moet ze echt achter hun vet aan zitten!
Lech, ik hoop voor jou en je vrouw dat het snel op gelost is. En anders gewoon een nieuwe eisen :D
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

24 jul 2006, 15:09

Ben net gebeld door Breeman, de Mini Parklane was binnen en ze zouden er direct aan beginnen, hee, dat rijmt, zeer vriendelijke mensen, was iemand van de werkplaats en hij vroeg wat de klacht was, de man alles uitgelegd en deze zei, dat zoiets met een spiksplinternieuwe Mini, niet had mogen gebeuren en zou proberen, om de Mini binnen 3 dagen gerepareerd te hebben. Er moet mischien zelfs een nieuwe versnellingsbak in en dat is toch een vrij grote operatie zei hij. We wachten in spanning af. Zo, zijn jullie weer op de hoogte.

Leo
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

24 jul 2006, 15:31

Suc6 Lech!

Je MINI is bij Breeman in goede handen als ik de verhalen hier op het forum zo lees.

Hoop dat je snel het verlossende telefoontje krijgt om 'm weer op te halen na de operatie.
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

24 jul 2006, 17:11

Dank je wel Arjan, zal wel goed komen, toch?

Terug naar “MINI-talk”