
Berlijn met de Works :))
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Zoals beloofd (en wat je beloofd moet je nakomen
) een beschrijving van onze ervaringen naar en in Berlijn.
Ik ben samen met vriendin en haar zoontje van 9 j. zondagmorgen 05.15 vanuit Nijmegen vertrokken voor de ~ 610 km rit(reisduur ~6 uur, incl. ½ uur pauze).
Heenweg: via Oldenzaal de grens over, vervolgens via de A30 naar en door Bad Oeynhausen. Na Bad Oeynhausen de lange A2 (via Hannover, Braunschweig en Magdeburg) naar Berlijn. Wij konden bij Bad Oeyenhausen gewoon doorrijden vanwege de vroege zondagmorgen. Anders kans op filevorming door de diverse stoplichten in het dorp. Wat ligt er na Magdeburg toch een heerlijke 3-baans snelweg, erg recht, licht golvend en niet zo druk. Heerlijk om je top eens op te zoeken. Ben bij 228 km/uur op de gps maar gestopt vanwege de inzittenden
.
Terugweg: Weer via de lange A2 terug naar Bad Oeynhausen, maar vanwege de spitstijd en de hobbelweg zijn we niet via de A30 teruggereden maar zijn we vóór Bad Oeynhausen op de A2 gebleven tot aan Oberhausen en zijn via de A57 bij Kleef de grens over gegaan. De terugweg was qua km en tijd net zo lang als de heenroute.
Conclusie: de volgende keer rij ik zowel de heen- als terugroute via de A2. Wel rekening houden met spitstijden in het Ruhrgebied.
Het verblijf in Berlijn: We hadden een mooie suite voor 3 personen in het Suite-Hotel aan de Anhalterstrasse in het stadsdistrict Kreuzberg (op korte afstand van de S-Bahn en op korte loopafstand van Checkpoint Charlie).
De auto hebben we in de parkeergarage van het hotel laten staan (10 Euro per dag).
Enkele tips voor Berlijn behalve dan de gebruikelijke:
- De Reichstag, wel vroeg (8.00-8.30) aanwezig zijn anders sluit je in een ellenlange rij wachtenden aan. Is wel gratis, misschien daardoor die lange rijen
.
- De Ballon Garten bij Checkpoint Charlie . Deze gaat voor 18 Euro p.p. 150 m de lucht in en geeft een fantastisch uitzicht op de stad.
- V.W.-dealer aan de ‘Unten dem Linden’ i.v.m de Bugatti Veyron
.
- Neem de fiets bij redelijk fietsweer, je legt zo makkelijk grotere afstanden af naar de diverse bezienswaardigheden en je wordt niet moe van het vele lopen
.
Enkele foto's (zie ook mijn gallery):





Ik ben samen met vriendin en haar zoontje van 9 j. zondagmorgen 05.15 vanuit Nijmegen vertrokken voor de ~ 610 km rit(reisduur ~6 uur, incl. ½ uur pauze).
Heenweg: via Oldenzaal de grens over, vervolgens via de A30 naar en door Bad Oeynhausen. Na Bad Oeynhausen de lange A2 (via Hannover, Braunschweig en Magdeburg) naar Berlijn. Wij konden bij Bad Oeyenhausen gewoon doorrijden vanwege de vroege zondagmorgen. Anders kans op filevorming door de diverse stoplichten in het dorp. Wat ligt er na Magdeburg toch een heerlijke 3-baans snelweg, erg recht, licht golvend en niet zo druk. Heerlijk om je top eens op te zoeken. Ben bij 228 km/uur op de gps maar gestopt vanwege de inzittenden

Terugweg: Weer via de lange A2 terug naar Bad Oeynhausen, maar vanwege de spitstijd en de hobbelweg zijn we niet via de A30 teruggereden maar zijn we vóór Bad Oeynhausen op de A2 gebleven tot aan Oberhausen en zijn via de A57 bij Kleef de grens over gegaan. De terugweg was qua km en tijd net zo lang als de heenroute.
Conclusie: de volgende keer rij ik zowel de heen- als terugroute via de A2. Wel rekening houden met spitstijden in het Ruhrgebied.
Het verblijf in Berlijn: We hadden een mooie suite voor 3 personen in het Suite-Hotel aan de Anhalterstrasse in het stadsdistrict Kreuzberg (op korte afstand van de S-Bahn en op korte loopafstand van Checkpoint Charlie).
De auto hebben we in de parkeergarage van het hotel laten staan (10 Euro per dag).
Enkele tips voor Berlijn behalve dan de gebruikelijke:
- De Reichstag, wel vroeg (8.00-8.30) aanwezig zijn anders sluit je in een ellenlange rij wachtenden aan. Is wel gratis, misschien daardoor die lange rijen

- De Ballon Garten bij Checkpoint Charlie . Deze gaat voor 18 Euro p.p. 150 m de lucht in en geeft een fantastisch uitzicht op de stad.
- V.W.-dealer aan de ‘Unten dem Linden’ i.v.m de Bugatti Veyron

- Neem de fiets bij redelijk fietsweer, je legt zo makkelijk grotere afstanden af naar de diverse bezienswaardigheden en je wordt niet moe van het vele lopen

Enkele foto's (zie ook mijn gallery):




Laatst gewijzigd door Miniboard op 18 okt 2006, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
. Had nog wat gas over
.
De A2 na Magdeburg is een geëigend stuk om het uit te proberen. Een lange rechte en goede betonnen 3-baans snelweg en vrij rustig.
Heb trouwens niet gekeken of hier een snelheidsbegrenzing gold
.
Ben tot 228 km/uur gekomen op de GPS, totdat mijn reisgenote begon te protesterenHans schreef:Topspeed uitgeprobeerd?


De A2 na Magdeburg is een geëigend stuk om het uit te proberen. Een lange rechte en goede betonnen 3-baans snelweg en vrij rustig.
Heb trouwens niet gekeken of hier een snelheidsbegrenzing gold

- Franky2006
- 4 op een rij!
- Contacteer:
- Locatie: Oosterhout
Bericht
In die zelfde straat zat die mini dealer en audi. Jammer dat je hem niet hebt gevonden. Haaks op Unter dem Linde....Heel apart zo midden in een stad als Berlijn.
Gr. Frank
Gr. Frank
** The sky is the limit **
- Miniboard
- Volledig MINI minded!
Bericht
Was zo vol van de Veyron
, dat ik aan niets meer kon denken
.
Verderop nog wel de Peugeot-dealer met de 907? bezocht.
Ik heb wel, in een ander deel van Berlijn, een Mercedes-dealer bezocht waar een Mercedes McLaren in de lucht bengelde. Daarnaast zat een Harley Davidson-dealer.
Aha, ben idd niet de straat haaks op Unter dem Linden ingelopen.Franky2006 schreef:In die zelfde straat zat die mini dealer en audi. Jammer dat je hem niet hebt gevonden. Haaks op Unter dem Linde....Heel apart zo midden in een stad als Berlijn.
Gr. Frank
Was zo vol van de Veyron


Verderop nog wel de Peugeot-dealer met de 907? bezocht.
Ik heb wel, in een ander deel van Berlijn, een Mercedes-dealer bezocht waar een Mercedes McLaren in de lucht bengelde. Daarnaast zat een Harley Davidson-dealer.
- Berthil
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Zuiden
Bericht
Leuk verslag 
De rij voor de Reichstag was inderdaad te lang toen wij er waren, schijnt wel apart te zijn met de glazen koepel.
En wat een auto die Veyron, ook een bezienswaardigheid

De rij voor de Reichstag was inderdaad te lang toen wij er waren, schijnt wel apart te zijn met de glazen koepel.
En wat een auto die Veyron, ook een bezienswaardigheid

Onze sponsors