Mini Cooper Uitvoering orgineel?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Dick en Natascha
Enthousiast
Enthousiast

27 aug 2011, 17:59

Bedankt weer voor alle reakties! :icon_top:
De aero kit (al of niet orgineel) vindt ik wel mooi
het blauwe dashboard is echter voor mij wel wat "te".
Maar smaken verschillen....
Tevens zou ik de spiegels in geheel wit en de achterlichten orgineel ook fraaier vinden.
Deze kleur blauw met een wit dak is mijn inziens wel een mooie combinatie.

Ik ga volgende week zaterdag (in duitsland) eerst kijken bij een Mini Cooper uit eind 2002 in de
combintie geel met zwart dak (60.000km).
Dit is voor het eerst dat ik een Mini ga bekijken dus ik ben benieuwd.
Ik vindt het Forum echt leuk om in rond te neuzen en ik ben bang dat het Mini Virus begint over te slaan!! :yeah
Ga ook nog even kijken in de " te koop" en de " aankoop tips" sectie.
Groet Dick
Marcel Always Open
Cabrio-King

27 aug 2011, 20:43

De vraag gaat over "Origineel" of niet.
Het wordt verwarrend want in de reacties worden door elkaar gebruikt de begrippen 'af fabriek' versus 'orginele mini accessoire' versus een 'aftermarket onderdeel van andere leverancier'.

Het aeropakket (voor-/achterbumper, skirts, aerogrille) is er achteraf opgemonteerd. Volgens mij kon je het in 2003 niet eens meebestellen. Het heet ook geen "JCW Aeropakket" op dat moment want JCW en Aero zijn twee aparte begrippen in 2003.

De dashboardpanelen zouden misschien nog in die kleur in de fabriek gemonteerd kunnen zijn, (ja het dash in carrosseriekleur was zo te bestellen) maar de andere delen zoals ringen en downtubes zijn zeker weten zelf overgespoten. Ik vind dat dit mooi gedaan is , maar ze zijn wel een paar ringen vergeten om het thema netjes "af" te maken. (oa bij de speakers, de versnellingspook, de toerenteller).
Spiegelkappen zijn een orginele mini accessoire, maar heb geen idee of dat er af-fabriek of later opgezet is. Maakt ook niet uit.
De ruitenwissers zijn ook niet orgineel MINI maar zijn Bosch ruitenwissers zoals zoveel mensen hier hebben.

De auto heeft handmatig bediende airco (en geen automatische airco). Dat is een verschil tussen Duitse-chili pakket versus Nederlands chilipakket, want in het Nederlandse pakket is Chili uitgebreider en zit er een volautomatische airco in.

Ik vind het een goede auto voor een redelijk prijsje, zeker als je ziet dat die nog maar 61K kilometer heeft gereden. Vraag wel even naar eventuele versnellingsbak problemen met deze auto in het verleden.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Sven
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 aug 2011, 01:41

Ook de pook en handremhoes lijken mij niet origineel....

Aan de buitenzijde ziet de auto er goed uit! Mooie kleur :lol: ;) en met een Aeropakket. Of ie zo uit de fabriek is gekomen is de vraag, maar het zijn iig originele MINI producten op de antenne na.

De binnenzijde is anders; het dashboard zal origineel zijn maar dan in een andere kleur gespoten, dus niet zo uit de fabriek. Dat was volgens mij pas in het faceliftmodel mogelijk. Die was waarschijnlijk gewoon hetzelfde (alu look) zoals op de deurpanelen.
De pook- en handremhoes lijken me niet origineel MINI en de radio is ook niet origineel.

Dan mijn mening; een bijzondere en erg fraai uitgevoerde MINI! De details op de auto duiden er wel op dat het hij van een liefhebber is geweest.
Ook leuk uitgevoerd met half leder sportstoelen met stoelverwarming en een nette kilometerstand.
Met het dash zou ik geen moeite hebben, die kun je zo veranderen naar een origineel kleurtje net zoals (bijna) alle andere details :wink:

Terug naar “MINI-talk”