Ik vind dat iedereen het zelf moet weten wat hij of zij doet. Mijn mini staat ook op mijn moeders naam verzekerd. Ten eerste omdat ik ten tijde van de aankoop van de mini de auto moest laten verzekeren tegen een lagere premie. Wanneer je als 23 jarige een cooper S wilt verzekeren vragen ze meteen het maximale. Ten tweede mijn moeder kan door omstandigheden geen auto meer rijden jammer genoeg. Dus rijdt ik voor haar die kilometers wel. En ten derde wanneer je als bestuurder een verzekering gaat afsluiten kun je altijd bij de diverse maatschappijen gaan shoppen voor de beste prijs. En tevens is het makkelijk aantonen dat je als bestuurder schadevrij rijdt want ze slaan dat namelijk op, dus kan je het altijd opvragen.
Tevens vind ik het raar dat verzekeringsmaatschappijen dat als fraude zien. Ik vind het gewoon een manier om goedkoper uit te zijn. De maatschappijen verdienen toch wel genoeg te zien aan de grote gebouwen. Dan moeten ze maar zorgen dat de premies omlaag gaan.
Mijn inziens is het weer een nieuwe middel om zich in te dekken om minder schades te vergoeden....
Collectieve miniverzekering leden NewMINIclub
- CooperS-lightningblue
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik rij er alleen zo nu en dan in saint . En die regeling van het overnemen van het aantal schadevrije jaren. Onze verzekeraar/tussenpersoon stelde het zelf voor om het zo te doen.
Bovendien, wat nou als ik de auto koop. Hem betaal, op pap en/of mams naam/bedrijf/wat-dan-ook zet, hun hem verzekeren, omdat hij juridisch gezien van hun is, en er zelf mee rond ga rijden? Hoe gaan ze dat controleren? Zetten ze iedere dag een ambtenaar voor de deur om te kijken wie er welke auto meeneemt? Want dat verschilt iedere dag bij ons.
Ach ja, het is toch niet mijn auto?!florisvandam schreef:wil je er wel even op wijzen dat er sinds 1 januari 2006 een nieuwe wet n.l. de Wet financiele dienstverlening van kracht is.
Deze wet machtigd de verzekeraar extra stappen te ondernemen als er sprake is van fraude.
En onder fraude wordt per 1 janauri 2006 gezien een auto op je vader of moeders naam verzekeren zodat je qua premie voordeliger uitkomt.
De verzekeraar mag zelf een schade niet uitkeren als ze er achter komen dat er sprake is van premie ontduiking.
Wat betreft de no- claim over nemen van je vader, als blijkt nav je leeftijd, dat jij de opgebouwde schadevrije jaren niet kan hebben opgebouwd, bv. je bent 26 (dus 8 jaar je rijbewijs) en je hebt 12 schadevrije jaren opgebouwd, de verzekeraar de korting niet zal overnemen op jouw eigen polis.
Ik probeer je niet onnodig bang te maken maar wil je er wel even op wijzen dat het niet meer zo eenvoudig is dan in het verleden, verzekeraars controleren tegenwoordig streng op alle mogelijke vormen van fraude.
met vriendelijke groet,
Floris

Bovendien, wat nou als ik de auto koop. Hem betaal, op pap en/of mams naam/bedrijf/wat-dan-ook zet, hun hem verzekeren, omdat hij juridisch gezien van hun is, en er zelf mee rond ga rijden? Hoe gaan ze dat controleren? Zetten ze iedere dag een ambtenaar voor de deur om te kijken wie er welke auto meeneemt? Want dat verschilt iedere dag bij ons.

- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
kijk in sommige gevallen is het voor de verzekeraar niet te achterhalen, zoals misschien in jouw geval!!
En je hebt gelijk, de verzekeraars zullen echt geen ambtenaar bij je op de uitkijk zetten maar er zijn wel andere manieren om aan informatie te komen.
Als je huidige tussenpersoon zegt dat het kan dan geloof ik dat graag, wij zijn als kantoor ook altijd erg creatief voor onze klanten.
Maar bedoel meer dat als je niet middels een tussenpersoon werkt en je belt bv FBTO op, dan kunnen er problemen ontstaan.
Je kan zowiezo altijd shoppen voor een voordeliger premie, raad ik de mensen ook altijd aan.
Maar om schadevrije jaren te krijgen moet je toch echt een auto op je naam verzekerd hebben en de verzekeraar geven niet zomaar op hoeveel jaar je schadevrij rijd.
Die opgave noemen ze een B/M verklaring wordt alleen uitgegeven bij royement van het contract op tussentijdse opzegging nav bv. verkoop.
En je hebt gelijk, de verzekeraars zullen echt geen ambtenaar bij je op de uitkijk zetten maar er zijn wel andere manieren om aan informatie te komen.
Als je huidige tussenpersoon zegt dat het kan dan geloof ik dat graag, wij zijn als kantoor ook altijd erg creatief voor onze klanten.
Maar bedoel meer dat als je niet middels een tussenpersoon werkt en je belt bv FBTO op, dan kunnen er problemen ontstaan.
Je kan zowiezo altijd shoppen voor een voordeliger premie, raad ik de mensen ook altijd aan.
Maar om schadevrije jaren te krijgen moet je toch echt een auto op je naam verzekerd hebben en de verzekeraar geven niet zomaar op hoeveel jaar je schadevrij rijd.
Die opgave noemen ze een B/M verklaring wordt alleen uitgegeven bij royement van het contract op tussentijdse opzegging nav bv. verkoop.
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Of ik het verder eens ben met de werkwijze van sommige maatschappijen laat ik maar even in het midden....
En verder is het mijn pakkie aan niet, dus iedereen moet doen waar die zin in heeft.
Vind ik niet zo raar, de basis van verzekering is om een bepaald risico te dekken. Daarbij gaan ze uit van een aantal parameters om dat risico te bepalen. Het is feitelijk bewezen dat beginnende bestuurders meer ongelukken maken dan meer ervaren bestuurders. Wanneer je dus bij het aangaan van de verzekering een regelmatige bestuurder aangeeft met bijvoorbeeld 20 jaar rijervaring, wordt op basis daarvan een berekening gemaakt terwijl je zelf met een nog nat rijbewijs eigenlijk de regelmatige bestuurder bent en de verzekeringsmaatschappij dus eigenlijk een veel hoger risico tot uitbetalen heeft.kwiebje schreef: Tevens vind ik het raar dat verzekeringsmaatschappijen dat als fraude zien. Ik vind het gewoon een manier om goedkoper uit te zijn.
Of ik het verder eens ben met de werkwijze van sommige maatschappijen laat ik maar even in het midden....

En verder is het mijn pakkie aan niet, dus iedereen moet doen waar die zin in heeft.

- Berthil
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk dat ik met 567 euro (all-risk, 75% no-claim) al laag zit bij de collectieve verzekering van mijn werkgever, en dan heb ik ook nog een flink bedrag aan accesoires bijverzekerd. Maar als het nog goedkoper kan hoor ik dat graag.
Wat leuk zou zijn is een lage bijdrage aan een nieuwe voorruit, nu moet ik voor elke voorruit 68 euro bijbetalen. Er zitten al twee nieuwe in door steenslag en het zal vast ook nog wel een derde keer gebeuren.
Wat leuk zou zijn is een lage bijdrage aan een nieuwe voorruit, nu moet ik voor elke voorruit 68 euro bijbetalen. Er zitten al twee nieuwe in door steenslag en het zal vast ook nog wel een derde keer gebeuren.
- florisvandam
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
berthil,
dat soort dingen zijn nou juist die punten wat je in een collectief kan aankaarten!!
Ik weet wel bij alleen steenslag dat je geen eigen risico hebt, maar dan wordt de ruit geharst en niet bij vervanging.
Komt zeker door die rondjes op nurbergring en zandvoort!!!!!
dat soort dingen zijn nou juist die punten wat je in een collectief kan aankaarten!!
Ik weet wel bij alleen steenslag dat je geen eigen risico hebt, maar dan wordt de ruit geharst en niet bij vervanging.
Komt zeker door die rondjes op nurbergring en zandvoort!!!!!
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
- FunkyRAT
- Be Mini
Bericht
Laatst schade gehad, all risk (wa-extra heet dat nu toch?) inzittenden verz, nog niet begonnen met schadevrije jaren opbouwen etc etc. Ik wordt ongeveer 50 hoop ik, dan heb ik als ik over een paar jaren 25 ben heb ik nog 25 jaar om 25 schadevrije jaren op te bouwen, genoeg tijd dus! En mensen van 18-23jr worden (terecht) genaaid voor wat betreft autoverzekeringen.
Heb ook nagedacht over de VVAA omdat jongeren daar op een hogere schaal beginnen, misschien moet ik dat toch maar gaan doen...
Heb ook nagedacht over de VVAA omdat jongeren daar op een hogere schaal beginnen, misschien moet ik dat toch maar gaan doen...
- MarkG
- Leerling Mini lid
Bericht
Verzekering
Goed idee.
Zit nu op zo'n €650,-- per jaar all risk met 75% no-claim.
Verzekerd bij alianz.
Succes
Zit nu op zo'n €650,-- per jaar all risk met 75% no-claim.
Verzekerd bij alianz.
Succes
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ook ik heb net als Henk eerst een brik gehad en heb nu de MINI. We hebben allebei dezelfde polis bij Interpolis. Henk is vergeten te vertellen dat we ook inzittende verzekering hebben. Dit blijkt dus niet vanzelfsprekend te zijn... erg raar. Terwijl dat maar heel weinig meer kost.
- Bas
- Mod virus alert!
Bericht
Interresant, zie toch aardig wat verschillen
Neem aan dat er een groot verschil zit in de polisvoorwaardes
Ik betaal €850,- p/j all-risk zonder eigen risico, inzittende verzekerd, 75% no-claim, 15000 km/j
Ben benieuwd naar je aanbieding
vr.gr. Bas

Neem aan dat er een groot verschil zit in de polisvoorwaardes
Ik betaal €850,- p/j all-risk zonder eigen risico, inzittende verzekerd, 75% no-claim, 15000 km/j
Ben benieuwd naar je aanbieding

vr.gr. Bas

- Peter
- Volledig MINI minded!
Bericht
Floris, volgens mij heb je niet zoveel aan deze antwoorden.
Ik denk dat je een voorbeeldlijstje moet maken met bijv.
Maatschappij:
Dekking:
Postcode: regio om te voorkomen dat ze de auto voor de deur komen pikken
Nieuwwaarde:
Aantal schadevrije jaren
Leeftijd verzekerde
Man/vrouw
etc...
Zijn volgens mij allemaal factoren die van belang zijn om een prijsbeeld te bepalen.
Ik denk dat je een voorbeeldlijstje moet maken met bijv.
Maatschappij:
Dekking:
Postcode: regio om te voorkomen dat ze de auto voor de deur komen pikken
Nieuwwaarde:
Aantal schadevrije jaren
Leeftijd verzekerde
Man/vrouw
etc...
Zijn volgens mij allemaal factoren die van belang zijn om een prijsbeeld te bepalen.
- robertmeer
- One wheel wonder
Bericht
verzekering
Ik ben bij ohra 75% ik betaal 720 euro per jaar.
ben sinds kort de trotse eigenaar van een nieuwe mini cooper.
- grand_cru
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
Snap wel geen woord van jullie terminologie (no-claim, VVAA, ...). Bij ons vind je wel het bonus-malus systeem terug, en nu ook nog diverse systemen met jokers en zo
Het verzekeringstopic bestaat al een tijd op mini2.be en kun je HIER terugvindenpje en daan schreef:enne voor onze belgiësche clubleden is het misschien mogelijk dat ze zelf zo iets op zetten via de newminiclub dus ook collectief...

Snap wel geen woord van jullie terminologie (no-claim, VVAA, ...). Bij ons vind je wel het bonus-malus systeem terug, en nu ook nog diverse systemen met jokers en zo