Ja ik ben er ook benieuwd naar... Iemand die dit weet?horn schreef:vind de grote antenne echt disproportiodinges... eeeh... te groot. Heb toen ik de auto een kwartier had er een kleinere antenne ingedraaid. Vind bij een cabrio door de plaats boven de voorruit die grote zwieper helemaal storen (alleen niet qua geluid).
Ben benieuwd of zo'n haaievin nou wel of niet kan dienen als 'gewone radioantenne'.
Antenne
- JCW_Werk
- Be Mini
- Contacteer:
Bericht
- iDarkDesign
- Transformer
Bericht
Toen ik de MINI net had dacht ik ook met zo'n lange antenne is het net een radiografisch bestuurbare auto!
Mij is ooit verteld dat zo'n sharkfin echt alleen maar voor de sier is en dat de ontvangst bar slecht is als je het achteraf zelf erop zet. Ik wilde het zelf ook hebben, maar heb er toch een chromen stokje in gestoken. Ziet er ook leuk uit. Maar als iemand een mooie sharkfin vindt en deze ook daadwerkelijk een beetje werkt dan doe ik mee!
Ik heb mijn oude spriet nog wel voor je broer, maar misschien wil hij niet liever ook een kort stokje erin? Kost echt 6 euro oid.
Mij is ooit verteld dat zo'n sharkfin echt alleen maar voor de sier is en dat de ontvangst bar slecht is als je het achteraf zelf erop zet. Ik wilde het zelf ook hebben, maar heb er toch een chromen stokje in gestoken. Ziet er ook leuk uit. Maar als iemand een mooie sharkfin vindt en deze ook daadwerkelijk een beetje werkt dan doe ik mee!
Ik heb mijn oude spriet nog wel voor je broer, maar misschien wil hij niet liever ook een kort stokje erin? Kost echt 6 euro oid.
- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Pré-facelift MINI's met navigatie hebben inderdaad een haaienvin
Post-facelift MINI's (vanaf aug 2004) hebben de MINI's een antenne gekregen waarin een radio antenne en GPS module ingebouwd zit (daarom zijn die voetjes gegroeid).
Post-facelift MINI's (vanaf aug 2004) hebben de MINI's een antenne gekregen waarin een radio antenne en GPS module ingebouwd zit (daarom zijn die voetjes gegroeid).
- S-Special
- 4 op een rij!
Bericht
Ze staan op de www.autostyle.nl
Dan naar products !!
En als zoekwoord Antenne in tikken!
Wanneer je naar beneden gaat staan er een aantal verscillende!!!!1
Originele antenne's maar ook dummi's
Dan naar products !!
En als zoekwoord Antenne in tikken!
Wanneer je naar beneden gaat staan er een aantal verscillende!!!!1
Originele antenne's maar ook dummi's

- Mini Poeper
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
- Fred
- Volledig MINI minded!
- Nexus
- Bijna verslaafd
Bericht
Ik heb zo'n haaienvin. Door de vorige eigenaar erop geschroefd. Mijn MINI heeft geen fabrieksnavi (dus ook geen antenne in de achterruit), en daarom hebben ze een soort hulpantenne tussen voorruit en dashboard gemonteerd.
Helaas is de ontvangst toch nog steeds belabberd
Hier wil ik echt wat aan doen.
Weet iemand of die haaienvin makkelijk te vervangen is door 'n originele antenne (of zo'n kortere spriet)? Om even te kijken of de ontvangst dan inderdaad beter wordt. Of moet de hemelbekleding er dan af ofzo?
Helaas is de ontvangst toch nog steeds belabberd

Hier wil ik echt wat aan doen.
Weet iemand of die haaienvin makkelijk te vervangen is door 'n originele antenne (of zo'n kortere spriet)? Om even te kijken of de ontvangst dan inderdaad beter wordt. Of moet de hemelbekleding er dan af ofzo?
- elkay
- 4 op een rij!
Bericht
Ik heb zelf een cabrio met fabrieksnavigatie en tevens zo'n "zendmast" van 25 cm.
Waar zit bij een cabrio met navigatie nu de ontvangst voor het GPS signaal? Zit dat ook in de antenne of elders. Ik ben namelijk wel in voor een kleinere antenne (bijv haaienvin) maar jullie snappen dat de functionaliteit wel overeind moet blijven.
Iemand advies?
Léon
Waar zit bij een cabrio met navigatie nu de ontvangst voor het GPS signaal? Zit dat ook in de antenne of elders. Ik ben namelijk wel in voor een kleinere antenne (bijv haaienvin) maar jullie snappen dat de functionaliteit wel overeind moet blijven.
Iemand advies?
Léon
- katjan
- Mod virus alert!
Bericht
Wij hebben namelijk zo'n kortje gekocht voor op onze cabrio - omdat we die standaard antenne op de cabrio echt te lang vinden - maar die doet het echt niet goed. We hadden al gedacht aan het inkorten van onze originele, maar durven niet echt goed. Als dat mislukt hebben we geen meer hé
En moet je dan bovenop iets afplakken of zo ?
Meen je dat nu ?Sid schreef:wat veel beter werkt dan zo'n kleine antennetje is de standaard antenne nemen en deze vanaf het dikke stuk afknippen.
goede ontvangst en staat stukken beter.
Wij hebben namelijk zo'n kortje gekocht voor op onze cabrio - omdat we die standaard antenne op de cabrio echt te lang vinden - maar die doet het echt niet goed. We hadden al gedacht aan het inkorten van onze originele, maar durven niet echt goed. Als dat mislukt hebben we geen meer hé

En moet je dan bovenop iets afplakken of zo ?
Onze sponsors