Een MINI rijder minder

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2007, 05:21

Hoi Kees, goede keuze de Golf GTI :D zal ook mijn keuze zijn.. gewoon een goede auto.. beleving zal wat minder zijn maar je krijg er weer andere dingen voor terug... :wink: succes ermee wel even een foto plaatsen hier he!
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2007, 09:24

GTI niet zo leuk. wel gave auto om naast mini te hebben (hopen dat mijn baas mee leest).
Veel plezier.
Mag van mij wel ff foto in je gallery zetten hoor.
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 jan 2007, 09:26

de nieuwe golf GTI is een hele mooie auto, veel plezier ermee.
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 jan 2007, 10:29

Dank voor de reacties. Maak op uit de reacties dat veel mensen geen GTI gekocht zouden hebben, wat ik helemaal niet erg vind en wat je kan verwachten bij een merkenclub :)

Kan me er deels in vinden, rijbeleving van de mini is gewoon hoger. Maar wat zijn de alternatieven? Een andere R53 kopen? Zie ik niet zitten, alleen de GP vind ik dan echt gaaf.

Een R56? Gaat het voor mij niet worden omdat ik hier niet meer beleving in vind zitten dan in de GTI en dan is de GTI gewoon een betere / completere auto.

In deze klasse is er gewoon weinig echt spectaculairs te krijgen, daarom ga je ook naar andere zaken kijken.
coendek
Stoepsleutelaar

11 jan 2007, 10:38

Hele goeie keus kerel!! goeie keus!!! :D

vind het mooie auto's... lekker degelijk ook en best wel rap... :D

succes met de golf.. en is ie er al als ik dinsdag kom??

cheers

coen
Mini Poeper
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

11 jan 2007, 11:44

Proefrit R56, heb je in een Cooper of in een Cooper S gereden?

Ik heb namelijk al wel in een Cooper gereden en vond de beleving ook iets minder dan in mijn One. Het is nog wel een MINI qua rijden, maar je hebt niet meer het gevoel dat je te maken hebt met het "stoutste jongetje van de klas". Het voelde qua rijden allemaal net te luxe en comfortabel aan, hiermee wil ik NIET zeggen dat een MINI niet luxe mag zijn, maar de rijbeleving moet MINI blijven.

Daarbij moet ik opmerken dat de gereden Cooper op 15" stond. Mijn One met 17" en strutbraces rijdt ook heel anders dan de One van m'n broer die op 15" staat.

Ik weet niet of dit ook voor de R56 Cooper S betreft, ik hoop van niet.
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 jan 2007, 12:35

De GTI staat komende dinsdag nog niet voor de deur, dan rij ik nog even lekker in de MINI :)

Ik heb toen proef gereden met de nieuwe Cooper S met 17 inch.

De nieuwe mini vond ik niet meer rijbeleving hebben als de GTI, maar dus wel veel minder dan mijn huidige. Verder vind ik de compressormotor veel mooier klinken en aan het gas hangen. Dat is een nadeel van een turbomotor (heeft de GTI ook). Voordeel is dat je er wat luier mee kan rijden, meer vermogen onderin maar dat past niet bij het opzwepende karakter van een mini (wat het zou moeten zijn).
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2007, 12:37

ben benieuwd naar je gti, ik zou zeggen plaats wat fotootjes..misschien spotten we je dan toch nog een keertje.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2007, 13:05

Waarom geen GP dan, kees? :?
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 jan 2007, 15:22

Hans schreef:Waarom geen GP dan, kees? :?
Zoals al eerder gezegd heb ik nu een hele goede deal kunnen sluiten. Heb kwa inruil (zonder korting op de nieuwe auto te rekenen) hetzelfde bedrag voor mijn mini terug gekregen als ik er 3 jaar geleden voor betaalt heb.

GP is ongekend gaaf, maar ook erg duur. Ik had daar met toe te betalen bedrag nooit uitgekomen. En als het toe te betalen bedrag veel hoger hoger had gekund / had ik dat gewild, dan had ik gewacht op de 130i 3 deurs.
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 jan 2007, 15:25

Weinig reacties met onderbouwing, vind ik jammer.

Je eerlijke mening geven mag best hoor, een GTI heeft ook (voor de hand liggende) nadelen.

Ik vind dit soort discussies altijd wel leuk, gewoon lekker praten over alternatieven voor een Mini met voor- en nadelen.

Nadeel van merkenclubs vind ik altijd de merkblindheid, daarom ben ik ook meer op forums aanwezig met meerdere merken, geeft leukere (op een normale manier) discussies.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2007, 15:31

Dat mag natuurlijk ook, ben laatst ook met een vriend van me wezen proefrijden in een seat leon tfsi met 150 pk (nieuw model). En ik moet zeggen dat wil ook wel vooruit. Iedereen heeft zo zijn eigen keuze en dat is juist het leuke om daar over te praten. Ben daarom zeer benieuwd naar je GTI. En wat ga je allemaal naast de uitlaat en de chip nog meer aanpassen ?
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

11 jan 2007, 16:07

Ik denk zo min mogelijk.

Uitlaat en chip komen er zeker in, maar pas over een half jaar tot een jaar.

Wielen zijn besteld, 18inch BBS CH, in combinatie met Eibah sports-line veren. Heb getwijfeld over Bilstein onderstel, rijdt superstrak maar ERG stug. Dit is prima te doen en optisch een stuk mooier.
robertmeer
One wheel wonder
One wheel wonder

11 jan 2007, 16:14

wat vinden jullie van de nieuwe opel corsa opc dan die ziet er ook lekker uit zeg.
ben sinds kort de trotse eigenaar van een nieuwe mini cooper.
Hans
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

11 jan 2007, 16:30

Ik denk dat een GTI weinig echte nadelen heeft... Tja, het blijft een Golf :roll: maar is gewoon een betere auto dan een Mini, zeker dan een R56! Daarom kan ik jouw keus ook prima begrijpen, ik heb er ook sterk over na zitten denken, was ook zakelijk gezien een betere keus voor mij maar nu ben ik nog jong (ahum..) en wil gewoon echt van elke kilometer een plezier kilometer van maken en dat lukt niet met een GTI.. rijdt een beetje saai.. Met een andere chipje heb je zo 250PK of meer en dan houd er geen Cooper-s of GP je meer bij.. zelf zal ik het onderstel niet aanpassen want dit is al perfect (volgens de pers) maar zal er een ander spruitje met uitlaat onder zetten met een JD chip (of Beek chip) en klaar is de GTI. Misschien een optie om onder die 17inch wielen een semi slick setje te monteren voor op het circuit :wink:
Oja, kees, je heb gelijk over die merkenclubs.. (heb je waarschijnlijk bij elk merk) hier heb ik ook het idee dat de Mini heilig is en de rest is flut* :s er zijn gewoon veel betere auto's dan de Mini maar niet altijd leuker.. maar dat is ook het leuke van www.driving-fun.com ,he kees! :wink:
Laatst gewijzigd door Hans op 11 jan 2007, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “MINI-talk”