Waar op letten bij aanschaf Mini

Van alles over de 1ste generatie MINI.
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: waar op letten bij aanschaf mini

19 aug 2013, 13:18

riena schreef:of deze

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/mini ... =mympBuyer" onclick="window.open(this.href);return false;
op zich een nette auto, maar ik denk dat het voor jou eerst duidelijk moet zijn wat je zelf belangrijk vind aan de auto dan alleen de prijs. Is dat kleur, wel of geen leer, cruise control, panoramadak om maar eens wat zijstraten te noemen
riena
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 aug 2013, 11:22

Re: waar op letten bij aanschaf mini

19 aug 2013, 13:29

de kleur is sowieso belangrijk wit of zilver/grijs
cruise controle hoeft voor mij niet.
leer mag geen pre.
wil geen engelse vlag op het dak.
wil wel dat de binnenkant netjes is.
wat zijn de voordelen of nadelen van een panormadak?
het moet een veilige auto zijn ( weet dat iedereen dat wilt) ivm met kids en geen grote kosten naar de tijd.
ben hier ook terecht gekomen omdat ik niks weet van een mini en maar 1 ding in me hoofd heb een MINI, maar dacht ja leuk maar waar moet ik opletten bij aanschaf.
ga over 5 weken afrijden en moet me toch nu wel inlezen wat me te wachten staat bij het kopen van.
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: waar op letten bij aanschaf mini

19 aug 2013, 13:33

riena schreef:wat mijn aanspreekt aan die mini is vooral omdat die wit is heb iets met wit. hij mag eventueel ook zilver zijn.( de binnenkant ziet er niet zo geweldig uit)
wil dat die net iets meer heeft dat standaard, vind de orginele mini banden ook een plus.
Dus kleur zilver/ wit
Originele velgen

En wat bedoel je met iets meer dan standaard? Bedoel als je alleen al op zilveren Mini's zoekt vanaf 2002 en prijs tot 6.000 heb je er al meer dan 200
riena
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 aug 2013, 11:22

Re: waar op letten bij aanschaf mini

19 aug 2013, 13:40

das veel haha.
wat zijn niet de standaard opties?
wil sowieso stuurbekrachting, in hoogte verstelbare stoel ( ben niet een van de grootste)
cv, regensenors lijkt me wel handig, weet niet of het standaard is dat die piep bij het achteruit rijden bij te dicht naderen van.
getint glas
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: waar op letten bij aanschaf mini

19 aug 2013, 13:42

riena schreef:de kleur is sowieso belangrijk wit of zilver/grijs
cruise controle hoeft voor mij niet.
leer mag geen pre.
wil geen engelse vlag op het dak.
wil wel dat de binnenkant netjes is.
wat zijn de voordelen of nadelen van een panormadak?
het moet een veilige auto zijn ( weet dat iedereen dat wilt) ivm met kids en geen grote kosten naar de tijd.
ben hier ook terecht gekomen omdat ik niks weet van een mini en maar 1 ding in me hoofd heb een MINI, maar dacht ja leuk maar waar moet ik opletten bij aanschaf.
ga over 5 weken afrijden en moet me toch nu wel inlezen wat me te wachten staat bij het kopen van.
Het voordeel is met het panoramadak is dat je een beetje het cabrio gevoel hebt. Nadeel is dat ze soms moeilijk dicht of open als ze in de zon hebben gestaan.
Alle auto's zijn in principe veilig.

Ik moet wel heel eerlijk zeggen dat het onderhouden van de MINI duur is. Mocht je er iets aan hebben dan ben je niet met een paar tientjes klaar. Hou daar rekening mee!!
Het is geen garantie als je een auto koopt dat er niets mee is of gaat komen. Dit kan binnen een week al maar ook pas na maanden.

Je kunt dan bijvoorbeeld bij een garage extra garantie bij kopen van een half jaar/jaar. Zitten extra kosten aan verbonden.

Neem iemand mee als je gaat kijken en proef ritten gaat maken.
Koop de mini met verstand en niet met gevoel
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: waar op letten bij aanschaf mini

19 aug 2013, 13:47

riena schreef:das veel haha.
wat zijn niet de standaard opties?
wil sowieso stuurbekrachting, in hoogte verstelbare stoel ( ben niet een van de grootste)
cv, regensenors lijkt me wel handig, weet niet of het standaard is dat die piep bij het achteruit rijden bij te dicht naderen van.
getint glas
Stuurbekrachtiging is standaard. Cv ook.

In hoogte verstelbare stoel durf ik niet met zekerheid te zeggen
Regensensors niet
Parkeersensoren niet
Getint glas ook niet
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: waar op letten bij aanschaf mini

19 aug 2013, 13:50

Wat spreekt je niet aan in diegene die ik je liet zien, die op het forum te koop staat?
riena
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 aug 2013, 11:22

Re: waar op letten bij aanschaf mini

19 aug 2013, 13:53

de prijs
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: waar op letten bij aanschaf mini

19 aug 2013, 14:00

Volgens mij kost hij 6000 dus wel in je budget.
riena
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 aug 2013, 11:22

Re: waar op letten bij aanschaf mini

19 aug 2013, 14:01

o ok verkeerd gekeken volgens dacht dat er stond 8000 euro
riena
Leerling Mini lid
Leerling Mini lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 19 aug 2013, 11:22

Re: waar op letten bij aanschaf mini

19 aug 2013, 14:13

ik heb hem/haar een pb gestuurd.

als ik dus iets wil kopen zou het dus beter zijn via een dealer, en extra garantie vragen.
hoe kom ik erachter dat de koppeling, versnellingsbak kapot is, en hoe zie ik dat die veel olie verbruikt?
Cannuccia
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Uithoorn
Berichten: 4013
Lid geworden op: 12 aug 2008, 08:44

Re: waar op letten bij aanschaf mini

19 aug 2013, 14:16

Als je iets meer opties dan standaard wilt zou ik eerder kijken naar een Cooper dan een One. Naast het verschil in motorvermogen heeft een Cooper al standaard meer opties. Let verder op het optiepakket wat genoemd wordt, als het al genoemd wordt. Salt is de basisuitrusting, Chili is het uitgebreide optiepakket. Daarnaast kunnen natuurlijk meer opties zijn aangekruist.
Volgens mij is in hoogte verstelbare stoel standaard op een Cooper (correct me if I am wrong)
Parkeersensoren en regensensoren zijn opties die je niet heel veel ziet op prefacelift MINI's. Daar moet je dan echt naar op zoek.
Airco is trouwens geen standaard optie bij MINI, dat zou ik ook zeker doen. Meestal hebben ze het wel, maar je zult zien dat jij net de MINI vindt zonder airco.
MINI F56 Cooper Iced Chocolate ~ KW V1 ~ Speedline Marmora 18x8 ET45
Justa Cooper

Afbeelding

Vorige projecten:
~ De Cabbie ~ De Dubman ~ De AB R50 ~ De eerste ~
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: waar op letten bij aanschaf mini

19 aug 2013, 14:31

riena schreef:ik heb hem/haar een pb gestuurd.

als ik dus iets wil kopen zou het dus beter zijn via een dealer, en extra garantie vragen.
hoe kom ik erachter dat de koppeling, versnellingsbak kapot is, en hoe zie ik dat die veel olie verbruikt?
Meestal is de dealer iets duurder dan particulier. Maar wil je zekerheid dan zou je een aankoopkeuring kunnen laten doen bij Dekra, dealer of ANWB. En je kan extra garantie inkopen.
Die keuze kan ik niet voor je maken om dit wel of niet te doen.

Als je die van het forum koopt, dan zit het meestal wel goed. Die zijn met liefde en beleid omgegaan met hun mini. Koppeling en versnellingsbak moet je kunnen horen/ voelen. Maar dat is voor veel mensen lastig. Onderhoudsboekjes nakijken of daar al iets van is vervangen.
Olie is een bekend iets, Mini zijn naast benzine ook oliesleurpers
pegasus
4 op een rij!
4 op een rij!
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 123
Lid geworden op: 14 mei 2013, 15:53

Re: waar op letten bij aanschaf mini

19 aug 2013, 14:33

Cannuccia schreef:Als je iets meer opties dan standaard wilt zou ik eerder kijken naar een Cooper dan een One. Naast het verschil in motorvermogen heeft een Cooper al standaard meer opties. Let verder op het optiepakket wat genoemd wordt, als het al genoemd wordt. Salt is de basisuitrusting, Chili is het uitgebreide optiepakket. Daarnaast kunnen natuurlijk meer opties zijn aangekruist.
Volgens mij is in hoogte verstelbare stoel standaard op een Cooper (correct me if I am wrong)
Parkeersensoren en regensensoren zijn opties die je niet heel veel ziet op prefacelift MINI's. Daar moet je dan echt naar op zoek.
Airco is trouwens geen standaard optie bij MINI, dat zou ik ook zeker doen. Meestal hebben ze het wel, maar je zult zien dat jij net de MINI vindt zonder airco.
Ben het helemaal eens met Cannuccia :), Maar kan zijn dat de Cooper misschien buiten je budget ligt.
De meesten met jou prijs categorie zijn een One. En wat betreft de stoelen heb je gelijk.

Terug naar “MINI-talk”