Ik heb een pre-facelift met one ball mod en die ploft er ook lekker op los.hondema schreef:welke ploft meer dan de pre fl of fl?boris_brznjef schreef:De coating zit ook op een pre-facelift charger als het de JCW kit heeft.
Andere belangrijke verschillen:
- kortere versnellingsbakverhoudingen
- limited slip diff (optioneel)
- ecu die meer ploffen uit de uitlaat geeft
'Potentie' R53 pre-facelift vs facelift
- martinvh
- 4 op een rij!
Bericht
Re: 'Potentie' R53 pre-facelift vs facelift
- hondema
- Nieuwsgierig
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
De "one ball mod" is het verwijderen van een van de twee einddempers.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- martinvh
- 4 op een rij!
Bericht
De rechterdemper wordt er dan tussenuit gehaald en dus direct van motor naar linkerdemper.
Klinkt erg goed voor weinig centen
Exact. De routing van de uitlaat is normaal van motor naar rechterdemper en dan door naar linkerdemper waar de eindpijpjes uit komen.Marcel Always Open schreef:De "one ball mod" is het verwijderen van een van de twee einddempers.
De rechterdemper wordt er dan tussenuit gehaald en dus direct van motor naar linkerdemper.
Klinkt erg goed voor weinig centen

- hondema
- Nieuwsgierig
Bericht
En krijg je dan geen foutmeldingen en kom je door de APK?
Bij wie hebben jullie het laten doen, want dit klinkt heel verleidelijk
- martinvh
- 4 op een rij!
Bericht
Inderdaad geen foutmeldingen want de mod is ver ná de lambda sensor. En APK meet alleen gasdichtheid.
Let op: hij klinkt na de mod een stuk lekkerder maar als je rustig rijdt hoor je er niets van. Wil je constante (Sjonnie) herrie, koop dan een Miltek zonder tussendemper
Waar woon je? Ik weet een goed adresje in Den Haag. Kun je daarna meteen door naar Beekhondema schreef:En krijg je dan geen foutmeldingen en kom je door de APK?

Inderdaad geen foutmeldingen want de mod is ver ná de lambda sensor. En APK meet alleen gasdichtheid.
Let op: hij klinkt na de mod een stuk lekkerder maar als je rustig rijdt hoor je er niets van. Wil je constante (Sjonnie) herrie, koop dan een Miltek zonder tussendemper

- martinvh
- 4 op een rij!
Bericht
Oh ik zie dat je in Vlaardingen woont. Kom vrijdagavond naar de tunnelrun en je weet hoe het klinkt en meteen wat het verschil is met een 15% poelie en software van Beek
- hondema
- Nieuwsgierig
Bericht
Ik hoop dat je vrijdagavond bedoelt, want dan kan ik wel na een bepaalde tijd. Waar is die tunnelrun? En dat adres in de buurt van Den Haag, waar is dat?
- martinvh
- 4 op een rij!
Bericht
Tunnelcruise: http://www.newminiclub.nl/forum/viewtopic.php?t=34814
Het adres waar je die uitlaat kan laten doen heet Piet De Lasser. Echt een goede (oude) vent die de hele dag niets anders doet dan aan auto's lassen. Je moet hem maar even googelen en bellen (hij is nog van pre-emailen tijdperk).
Het adres waar je die uitlaat kan laten doen heet Piet De Lasser. Echt een goede (oude) vent die de hele dag niets anders doet dan aan auto's lassen. Je moet hem maar even googelen en bellen (hij is nog van pre-emailen tijdperk).
- hondema
- Nieuwsgierig
Bericht
Thanks, ik heb hem al gevonden via Google. Weet je misschien ook wat de one mod ongeveer moet gaan kosten?
- martinvh
- 4 op een rij!
- hondema
- Nieuwsgierig
Bericht
Piet gebeld en de one ball mod wordt zaterdagochtend uitgevoerd, ben heel benieuwd