Verlengen Mini garantie???

Van alles over de 1ste generatie MINI.
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

17 apr 2007, 13:39

Nou, als je zoals wij hebben meegemaakt, dat je binnen de 500 kilometer al aan de 3e nieuwe versnellingsbak toe bent en een dealer(die ik niet met naam wil noemen) verteld dan vrolijk, zonder een spier te vertrekken, ja, zo iets kan gebeuren? nou, dan heb ik daar toch zo mijn eigen gedachte over en dit viel binnen de garantie, dan denk ik bij mezelf, stel dat zoiets buiten de garantie periode valt, dan ben je daar lekker klaar mee, dan kan ik zeker een robbertje gaan knokken over een coulance regeling, nou, daar wil ik echt niet afhankelijk van worden, je mag van mij best weten, wat ik heb meegemaakt, wil ik echt niet nog eens een keer mee maken, ik hoop niet dat jullie het mij kwalijk nemen, maar toen ben ik echt geschrokken van de houding van Mini service, vandaar dat ik zo voorzichtig en argwanend ben.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2007, 13:51

Het heeft er inderdaad alle schijn van dat Lech een behoorlijke kater heeft opgelopen.
Verklaart z'n bezorgdheid in elk geval.
:(
coendek
Stoepsleutelaar

17 apr 2007, 13:53

ben nu toch wel benieuwd wat er gebeurd is dan...
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2007, 13:54

Als je dealer zegt dat een vergelijkbaar uitgeruste nieuwe MINI je ongeveer 35.000 euro gaat kosten, dan probeert hij je een veel duurdere auto aan te smeren dan nodig is. Voor dat bedrag heb je een gloednieuwe Cooper S Chili met opties als Lounge leer en metallic lak en dan heb je sowieso alles wat je One Park Lane ook heeft plus nog zaken als bi-xenon en 17 inch lichtmetaal (om nog maar te zwijgen over 175 pk i.p.v. 90).
Afbeelding
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

17 apr 2007, 17:07

coendek schreef:ben nu toch wel benieuwd wat er gebeurd is dan...
Ikke niet.
coendek
Stoepsleutelaar

17 apr 2007, 17:08

Blont-007 schreef:
Ikke niet.

nee ik ook niet....

maarrreee VERTEL! ;)
Blont-007
NMC Legend
NMC Legend

17 apr 2007, 17:12

:X
mini7benno
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2007, 18:11

coendek schreef:
Blont-007 schreef:
Ikke niet.

nee ik ook niet....

maarrreee VERTEL! ;)
Het hele relaas van Lech staat uit en te na beschreven in een draadje elders op het forum. Laten we geen oude koeien uit de sloot gaan halen.

Zijn er trouwens automerken waar je wel garantie bij kan kopen? Heb er zelf geen ervaring mee, (altijd mini gereden sinds 1996). In het geheugen ligt mij nog een uitspraak van iemand op het Toyota forum, onder het kopje garage-ervaringen: "Ik heb mijn rode Starlet nu al 18 jaar........ Wanneer gaat hij eens kapot?"
Pretty Cooper
Bling-Bling Queen

17 apr 2007, 18:21

Blont-007 schreef::X
Idd de Lech-story ligt me nog vers in het geheugen :X Laat alsjeblieft in de doofpot. :wink:
Afbeelding

-The MINI is simply too beautiful to be true-
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

17 apr 2007, 18:24

Bij de meeste merken kan je garantie bijkopen. Prijzen zijn erg schappelijk. Ik heb het zelf ook gevraagd voor onze MINI aangezien ik niet overtuigd ben van de kwaliteit... Maar helaas.
320d touring
BBQ hulpkok

17 apr 2007, 20:24

peter schreef:Bij de meeste merken kan je garantie bijkopen. Prijzen zijn erg schappelijk. Ik heb het zelf ook gevraagd voor onze MINI aangezien ik niet overtuigd ben van de kwaliteit... Maar helaas.
Dat zal nu net de reden zijn dat Mini dat niet aanbied, ze zijn blijkbaar zelf ook niet overtuigd van de kwaliteit van hun product. Wel een beetje jammer dat extra garantie voor een fordje fiesta wel mogelijk is maar voor de Mini niet. :s
remy68
Enthousiast
Enthousiast

17 apr 2007, 23:33

Je kunt beter genieten in plaats van (te ver) vooruit kijken! Anders heb je niet echt een leuk leventje...
Lech
4 op een rij!
4 op een rij!

18 apr 2007, 07:52

Nou, wat een reacties, het is niet mijn bedoeling om oude koeien uit de sloot te halen, ik dacht enkel maar, als mijn vrouw zo gek is op haar Mini Parklane, nou dan kunnen wij allicht even kijken of, als er geen Parklane uitvoering meer wordt geleverd, er een mogelijkheid bestaat voor het betaald verlengen van de garantieperiode, dat leek mij trouwens helemaal zo'n gekke vraag niet, maar dat blijkt helaas niet mogelijk te zijn, dus vandaar.
Dat er een nieuw model Mini is uitgekomen, geeft mij misschien de mogelijkheid om na anderhalf jaar eens te vragen aan de diverse gebruikers, hoe die nieuwe Mini bevalt, ten opzichte van het vorige model. Ik vind het namelijk belangrijk om van hun ervaringen gebruik te mogen maken, dat heeft bij mij althans, een grote invloed op het besluit of de nieuwe, na anderhalf jaar, ook weer een Mini wordt. Ik kan nu al wel vertellen, dat de huidige Parklane zeer goed bevalt en als er een nieuw model met Parklane uitvoering zou komen, onze beslissing nu al genomen zou zijn, ik vind het namelijk een unieke combinatie, zowel in kleur als in uitvoering.
koekie
Enthousiast
Enthousiast

19 apr 2007, 19:40

Je kunt toch ook naar een andere garage gaan als je garantie is verlopen, dat heb ik tot nu toe altijd gedaan met mijn auto`s. Mijn eerste auto was een oude kever, dat was bij volkswagen niet te betalen, maar bij mijn "mannetje"altijd goed te doen.
Daarna kever cabrio, zelfde verhaal, als extra wagen de Twingo, ook daar na de garantietermijn bij mijn "mannetje". Scheelt echt enorm. (over de Espace waarin ik reed nog maar niet te spreken). Het is een legaal mannetje, niets aan zwart of wat dan ook, maar het uurloon is gewoon veel goedkoper. Ik heb dan wel geen leenwagen, maar die man brengt me naar huis en brengt later de auto terug.

Of is dit vrouwenlogica :oops:

En ik wil zeker het verhaal niet verstoppen, want voor mij is het verhaal van Lech een half jaar langer bedenktijd geweest om uiteindelijk toch een Mini te kiezen. Maar ik blijf positief, en denk dat wat er binnen twee jaar niet uit komt, wel goed zit.

Terug naar “MINI-talk”