Dak Restylen poging 1

Van alles over de 1ste generatie MINI.
SCUD
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 mei 2007, 12:36

Ja, ik ook. Heb net gebeld met MINI Nl, en een klacht ingediend. Het werd uiteindelijk een klasiek "kastje muurtje" verhaal. Mini Nl verwijst mij gewoon net zo hard weer terug naar de dealer. Maar niemand kan op dt moment zeggen WAAROM er op een duidelijke constructie fout een verloop tijd van 3 jaar zit. Een beetje schandelijk in mijn ogen, en heb het idee dat de medewerker van MINI NL die ik aan de lijn had dat ook wel vondt. Ik zou iniedergeval morgen bevestiging van het gesprek en de klacht krijgen, en dan wordt er zo snel mogelijk aan een antwoord gewerkt, zei men. Ik ben eigenlijk best bereid hier wat ver in te gaan, want ik vind dat dit gewoon onder coulance geregeld moet worden, na 3, 4 of na 10 jaar. Het is een constructie fout, geen slijtage.
Surreality Just Got Funky!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

29 mei 2007, 12:37

Zou ik niet accepteren, dit is toch echt duidelijk een montage- of zelfs een ontwerpfout. Hier is niks aan slijtage of achterstallig/verkeerd onderhevig waardoor ze er onderuit zouden kunnen komen.
SCUD
Mod virus alert!
Mod virus alert!

29 mei 2007, 12:38

My thoughts exactly Berthill....ben er ook mee bezig, en ik geef ook zeker niet op!
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

29 mei 2007, 13:11

Idd gewoon volhouden en er zeker voor gaan :D
SCUD
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 jun 2007, 12:41

Na 2 dagen al een uitspraak van MINI NL. Ben erg teleurgesteld eigenlijk. Gezien de leeftijd van mijn MINI (2003???????) is er van coulance geen sprake meer, en moeten de reparatie kosten op mezelf verhaald worden.
"Veel spijt, sorry...blah blah blah...excuses voor Uw ongemak"
Ben hier niet tevereden mee, en uiteindelijk geven ze geen antwoord op mijn vraag WAAROM er op een duidelijke construktie fout een "tijd voor coulance" hangen.
To be continued...
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2007, 13:00

Zooo dat is idd mooie kloten zeg en ik vind het ook zeker niet netjes van ze :( :(
Maar neem aan dat je het hier niet bij laat zitten?
SCUD
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 jun 2007, 13:17

Moet je eerlijk zeggen dat ik geen idee heb wat verder te kunnen bereiken. Het ligt ZEKER niet aan Renova, die hebben me verder netjes behandeld (as usual) maar wat betreft de coulance regeling moet ik echt bij MINI Nl zijn, en die zegt simpelweg dat er een tijd van 3 jaar of 100000km's aan vast hangt. Ik zit erover heen (vreemd genoeg doet het probleem zich nu pas voor) en heb geen recht op coulance. He bedrijf waar ik in eerste instantie de "restyling" heb laten doen werkt op basis van "no cure no pay", en zei me dat ik bij hun verder kon gaan met reparatie. Nu we weten wat er moet gebeuren zal het geen probleem zijn...het valt me alleen erg tegen van BMW/MINI Nl.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2007, 13:19

Mmm ja is idd niet netjes en valt me ook heel erg tegen!

Is voor jouw ook balen dat het na 3 jaar gebeurd zeg! :(
Maar nu ga je dus veder waar je de 1ste keer hebt laten maken en wat vinden hun ervan dan?
Kan Renova misschien niet een vriendlijk prijsje voor je maken ofzo zou dan ook wel weer leuk zijn voor je?
henkietenk
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2007, 14:53

Ja dat is id erg klote! Succes met de reparatie!
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jun 2007, 15:16

SCUD schreef:Ben hier niet tevereden mee, en uiteindelijk geven ze geen antwoord op mijn vraag WAAROM er op een duidelijke construktie fout een "tijd voor coulance" hangen.
Goh!
:(

Beetje sprakeloos van.

:(
MoNkToNk
Mod virus alert!
Mod virus alert!

01 jun 2007, 15:24

Beetje jammer van Mini NL :( Ik had overigens niet anders verwacht, het woord service komt bij BMW / Mini NL niet voor in hun vocabulaire. :mad:
SCUD
Mod virus alert!
Mod virus alert!

05 jun 2007, 12:01

Goed, bij MINI Nl valt dus geen coulance te verwachten bij een construktie fout, maar...gelukkig wil de restyler die de eerste poging heeft gewaagt, de nodige modificatie uitvoeren en eventueel het dak wederom restylen. Ik wordt weer ingepland, "no cure, no pay" was gezegt, en ik had de "pay" al gedaan, dus zij willen toch graag ook voor de "cure" zorgen. Niets dan lof voor dit bedrijf tot nu toe!

Van Leeuwen Autoherstel, bekend van de VERWEN JE AUTO DAG in Den Bosch. (Leen auto's zijn gele MINI's!!!)
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

05 jun 2007, 12:21

Heel netjes van Van Leeuwen, MINI krijgt een koude douche.
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jun 2007, 15:06

Dat is idd heel erg netjes van Van Leeuwen en nu maar hopen dat wel gaat lukken dan deze keer :D :D
Maar vind en blijft schandalig van Mini NL :evil:
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

05 jun 2007, 16:53

Ik vat zo iets dus niet he...

Een bedrijf dat zich zooo gemakkelijk achter een garantietermijn o.i.d. verschuilt!
:mad:
En dat, terwijl ook deze kwestie weer zo'n enorm open doel is,
om je als bedrijf van je goede zijde te laten zien...
En kunt tonen dat je service en klantvriendelijkheid WEL hoog in het vaandel hebt staan.
Dus niet alleen geïnteresseerd bent in verkoopcijfers, marge en winst.

We weten allemaal dat service, zeker op korte termijn, geld kost.
Maar de schade die men zich zelf berokkent
door het afwijzen van een garantieclaim is maar moeilijk in geld uit te drukken!
BMW en dus ook Mini staan al niet bekend als zijnde een coulante importeur.
Ze hadden deze kans zo gemakkelijk kunnen aangrijpen en dit bekende mankement en erkende fout,
ook na verstrijken van een garantietermijn, kostenloos te verhelpen.

Maar helaas. Het schijnt lekker te zitten, die ivoren toren.
:p

Terug naar “MINI-talk”