TomTom HULP nodig?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 08:17

Uh..... niet direct moet ik even maken dan! Maar dat moet te doen zijn. Hoe wil je hem? Landscape of portrait richting?

MR
Robbee
Be Mini
Be Mini
Contacteer:

02 okt 2007, 09:18

Portrait graag :D

Alvast bedankt !
Aik
Nieuw Lid
Nieuw Lid

02 okt 2007, 20:27

Super! :))
Ik had op het forum al iets gelezen dat je het MINI logo als startlogo kon gebruiken. Was me alleen nog niet gelukt.
Op de MINI moet ik nog een paar weekjes wachten... maar kan in ieder geval al genieten van het logo :mrgreen:

Thanks!
Aik
Arjan
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 20:34

Hé Marc!

Dit is serive zeg!

Thnx!!
Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 20:48

Geen dank :roll: :roll:

MR
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

02 okt 2007, 20:59

Vandaag de XL thuisgekregen. Zeer prettig apparaat moet ik zeggen. Werkt stukken sneller dan de PDA met TomTom die ik heb, en dat was toch geen misselijke PDA. Maar sinds daar Windows Mobile 5 op draait is het ding nog maar moelijk vooruit te branden met TomTom 5 én 6.

De ingebouwde GPS ontvanger werkt uitstekend wanneer de XL voor de Mini radio gemonteerd is. Geen ontvangstvermindering dus geen extra antenne nodig.

Het Mini opstartlogo staat er al op. Ik heb wel de flitspalen van flitspalen.nl gehaald want die laat ver snelheid de afbeelding met de snelheid zien én tevens een stem die ropet hoe hard je moet gaan om er door te komen zonder flits :)

Met een nieuw apparaat natuurlijk ook weer wat nieuwe vragen :)

De flitspalen in de NP-lijst hebben een zeer cryptische korte omschijving, TomTom kan kennelijk de tekens niet lezen. Gelukkig staat er een goed icoontje bij zodat ik kan zien wat het is dus geen probleem, maar zou leuk zijn om de juiste omschirjving te zien.

Kan ik het blauw van TomTom vervangen door Amber van de Mini? Dus niet de kaarten maar de frames waarin de teksten staan e.d. Ik heb geloof ik wel advanced editors daarvor gezien maar is die er ook al voor de XL met TomTom 6? Ik ben ook niet vies van wat bestanden bewerken door wat kleurcodes te veranderen maar dan is het wel handig te weten waar dat moet.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 21:06

Berthil,

Mail me ff die bestanden dan check ik da even!

Het tweede punt is niet mogelijk helaas. Kan je me aangeven welke versie je hebt. Vergeet niet een backup te maken van je device via TomTom Home. Installeer versie 2.0 op je PC dan kan je allerlei andere dingen downloaden voor je XL.

MR
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

02 okt 2007, 21:10

Ik heb meteen de originele staat gebackupped :)

Ik stuur je zo even één set flitspaalbestanden.

Ik heb TomTom Home 1.5 en hij vroeg me te updaten net toen ik updates voor de XL aan het halen was dus dat heb ik even uitgesteld maar nu vraagt hij niet meer. Hoe kan ik dat weer triggeren of kan ik gewoon de laatste TomTom Home versie ophalen van de website en die over deze installeren?

Edit, heb het gevonden via Voorkeuren, maar nu wordt er geen update meer gedetecteerd.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

02 okt 2007, 21:24

Via de website vind je TomTom Home de laatste versie. Nu heb je al TomTom Home 2.0. Dat is de nieuwste versie:

http://www.tomtom.com/plus/service.php?ID=17

MR
parklaneworks
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

02 okt 2007, 21:29

Dit is een supertopic. Heel veel waardevolle info! MR dit is top!!
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

02 okt 2007, 21:36

Hier nog een leuke manier van dingen installeren direct van het web via TomTom Home 8)

[url=tomtomhome://Install(http://www.newminiclub.nl/data/mini_night.toc)]AfbeeldingInstalleer Mini Night kleurenschema via TomTomHome[/url]

@MR, misschien heb je er wat aan in je eerste topic :)

Versienummer van TomTomHome blijft op 1.5 staan na installeren van de laatste download via de link hierboven.
Toch eerst de oude versie van TomTomHoem deïnstalleren? Ik krijg anders namelijk alleen de vraag of ik functies wil toevoegen, herstellen of het in zijn geheel wil verwijderen.

Edit: Na een herstart van TomTomHome heeft deze zich toch geupdate naar versie 2
HK
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2007, 21:05

Giga top deze topic.
Maar kan die niet verplaatst worden naar een andere plaats?
Ik ben bang dat veel R56-rijders deze informatie missen.
Of misschien een link bij Mini-talk R56.
Het is maar een idee.
Ik ga nu aan de slag met mijn Tom-Tom.
Bedankt voor het verzette werk.
MR
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

03 okt 2007, 21:31

Ja als je het niet hier neerzet dan gaan de R55 of R53 mensen wat roepen hahaha! Nou ja het staat goed hier denk ik ;) Gewoon ff zoeken erop en alle nieuwe berichten doornemen denk ik dan.

De vraag over de TomTom 720 en het opstarten! Nee dat werkt niet zo ver ik nagevraagd heb. Helaas... Zelf nog niet getest, maar dacht dat dat niet zo werkte.

@Robbee, ik mail het even naar je zometeen!

MR
Jurgen
Pralinekes-Boy & km-vreter

03 okt 2007, 21:44

MR schreef:De vraag over de TomTom 720 en het opstarten! Nee dat werkt niet zo ver ik nagevraagd heb. Helaas... Zelf nog niet getest, maar dacht dat dat niet zo werkte.
Das jammer, was wel heel handig bij die van mijn vader. Maarjah, toch bedankt voor de informatie. Morgen eens naar tomtom zelfs bellen voor een nieuwe versie van de TMC ontvanger. Ik zal het daar ook nog is laten weten. Khou je op de hoogte.
Afbeelding
Berthil
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Nederland

03 okt 2007, 23:54

De nieuwe XL met TMC doet het lekker in de Mini, vandaag heb ik hem ingebouwd. Ik heb gewoon de meegeleverde plaksteun afgedremeld en hem op de 'no holes dashmount' geschroefd, ging prima.

De TMC draad is alleen wel erg kort, die moest ik direct achter de kilometerteller langs naar de voorruit trekken om nog wat ontvangst te krijgen. Is daar een verlengsnoer voor te krijgen?
Is het ook normaal dat de TMC steeds naar een zender zoekt en na het vinden weer opnieuw gaat zoeken of is de ontvangst dan niet al te best?

Het Topic staat trouwens prima hier in het interieur en audio topic, gelukkgi is dat beide aanwezig in de eerste en tweede generatie Mini's :)

Terug naar “MINI-talk”