Non-actief

Van alles over de 1ste generatie MINI.
LUV2XLR8
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 okt 2007, 07:46

Mijn vorige (lease) auto's (1. VW Golf IV 1.4 16v, 2. VW Golf IV TDI) hadden nooit dergelijke problemen. Het is inderdaad waar dat ik nu veel rustiger met de MINI rij dan in het begin toen ik hem net had, maar dat kan én mag de oorzaak niet zijn van alle problemen bij elkaar. Je hebt het wel over een auto van € 30.000 (ruim 66.000 oude guldens!!!).

Tegenwoordig scoor ik ruim 650 km op één volle tank en rij dus superzuinig voor MINI begrippen. Ruim 1:12 tot 1:13 in stadsverkeer (90%) is tegenwoordig een normaal gemiddeld verbruik bij mij.

Wat betreft de meetings; voorlopig ff niet, wellicht later weer eens. En nogmaals; nee, het ligt niet aan de club en/of de mensen!!! Zou dat wel het geval zijn geweest had ik deze post toch niet gemaakt...

Zoals ik reeds zei in mijn allereerste post van dit topic;
LUV2XLR8 schreef:Who knows, some day, some where...
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Hans J
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 okt 2007, 09:12

Begrijp het gevoel hoor. Ik heb een A3 gehad die in twee jaar bijna meer in de garage heeft gestaan dan dat ik ermee gereden heb.
Ook de S die ik hiervoor had heeft in het begin nogal wat bij de garage gestaan maar dat waren op de koppeling (90.000 km) na wat lulligheidjes

Jammer dat je je zo voelt over die mini Ik was die S ook zat maar ben nu zooooooo blij met mijn one cabrio.
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 okt 2007, 09:34

vind het erg lullig voor je dat je dit allemaal meemaakt met je MINI, lijkt der inderdaad op dat het een maandag morgen auto is.

gr.
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 okt 2007, 10:54

Wat ik me hier af vraag is het volgende.

Er zijn zat dealers en waarschijnlijk ook medewerkers van Mini Nederland die dit forum lezen.
En dus ook dit soort berichten zien.

Hoe MAKKELIJK is het voor 'n bedrijf om met dit soort klanten (de duidelijk zeer ontevreden klanten!)
kontakt op te nemen en in overleg te treden om te zien of er een goede oplossing te vinden is?

Vooral ook, omdat de negatieve berichten over de kwaliteit van Mini steeds meer naar boven komen.
Dit zijn toch open doelen?

:?

Mijn 2 centjes.
Sepp
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 okt 2007, 12:54

Ik kan me je gevoel best voorstellen Marco. Ik heb dat juist met m'n vorige auto gehad (Opel Corsa Sport uit 2002). Daar was vanaf het begin zoveel mee mis dat ik hem na 2 jaar weg heb gedaan en MINI ben gaan rijden. Met m'n MINI is ook weleens wat, maar niet zoals bij jou het geval is. Soms snap je gewoon niet dat de jouwe altijd wat mankeert en die van een ander helemaal niet. Zo lees ik de laatste tijd ongeveer elke dag op dit forum dat er weer een versnellingsbak naar de haaien is. Dat stemt mij ook niet echt vrolijk. En die versnellingsbak ellende heb jij trouwens ook al gehad. Maar ik zou de tijd die je nog MINI rijdt toch nog zo leuk mogelijk maken. Dus lekker op de meetings blijven komen.
Afbeelding
"We've got a thing that's called...MINI love"
new mini
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 okt 2007, 16:01

Wens je veel sterkte in deze rot situatie is echt balen dat het zo moet gaan! :( :(
Hoop voor je dat je over 16 maanden wel een leuke keuze kan maken in ander auto.Je laat ons toch zeker wel weten welke keuze gaat worden?
Je kan toch ook met ander auto naar meetings komen we kennen je allemaal al zo,n tijd en dan gaan we je echt wel missen!

Strekte nogmaals
CooperS-lightningblue
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 okt 2007, 16:15

Je hebt er ook echt TE veel gezeik mee zeg! :( Inderdaad elke keer wel wat. Heel vervelend. Ik hoop dat mijn auto na deze ratel weer goed is, maar als ik dan je verhaal lees zakt de moed me in de schoenen...

Vind het erg jammer dat je er mee stopt, je blijft toch wel met ons in contact toch? :wink: Dan moet je maar eens meerijden!
Afbeelding
maus105
Bonkey

25 okt 2007, 16:56

ik heb hetzelfde model cooper en word ook niet vrolijk van de verhalen maar heb tot nog toe geen last gehad mijn auto heeft ook nog maar35000gelopen misschien is dat het nou jammer voor je dat je het niet meer leuk vind heb je 1keer ontmoet met de mergelstede route en vond je een aardige pik dus
maar goed succes met naar een andere auto zoeken :wink:
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

25 okt 2007, 17:27

maus105 schreef:ik heb hetzelfde model cooper en word ook niet vrolijk van de verhalen maar heb tot nog toe geen last gehad mijn auto heeft ook nog maar35000gelopen misschien is dat het nou jammer voor je dat je het niet meer leuk vind heb je 1keer ontmoet met de mergelstede route en vond je een aardige pik dus
maar goed succes met naar een andere auto zoeken :wink:
das een lange zin :wink:

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
kwiebje
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

25 okt 2007, 18:02

Wat ik me hier af vraag is het volgende.

Er zijn zat dealers en waarschijnlijk ook medewerkers van Mini Nederland die dit forum lezen.
En dus ook dit soort berichten zien.

Hoe MAKKELIJK is het voor 'n bedrijf om met dit soort klanten (de duidelijk zeer ontevreden klanten!)
kontakt op te nemen en in overleg te treden om te zien of er een goede oplossing te vinden is?

Vooral ook, omdat de negatieve berichten over de kwaliteit van Mini steeds meer naar boven komen.
Dit zijn toch open doelen?
Dat noemen ze ook wel de arrogantie van de autobedrijven. Als ze verkopen graag, maar als er problemen zijn geven ze niet thuis. Of ligt het aan andere factoren.

Note: ik maak gebruik van merkloze garages A) omdat deze veel vaker tijd hebben B) de helft goedkoper zijn voor dezelfde werkzaamheden.
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"

25 okt 2007, 21:56

maus105 schreef:ik heb hetzelfde model cooper
Die van Marco is een facelift :wink: En zelfs die hebben veel problemen zie je wel :(

Eigenlijk is het heel simpel: met een auto moet je GELUK hebben welk merk, model of type je het ook hebt :wink:

Greetz BigD
Nexus
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd

26 okt 2007, 09:15

Ik snap je gevoel Marco. De relatie met mijn MINI gaat ook even door een diep dal dus ik zit stiekem ook eens te kijken wat je zoal aan ander moois kan rijden voor hetzelfde (vele!) geld.

Maar dan kijkt ie me weer aan met z'n ronde puppy-eyes...

Ik snap dat we gek zijn op dit autootje en dat we 'm daarom wat vaker iets vergeven, maar eigenlijk moeten we ook wel kritisch blijven als je bedenkt dat we de hoofdprijs betalen voor zo'n autootje. BMW is ook maar een groot bedrijf dat vooral veel aandeelhouders blij wil maken, dus als het winstmaken boven klanttevredenheid/productkwaliteit moet kiezen, zal ze dat doen. Respect voor jou Marco, dat jij zo durft te redeneren. Op een gegeven moment is het gewoon goed geweest.

En toch hoop ik jullie weer eens te zien op een meeting natuurlijk..!
k33z
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 okt 2007, 09:30

Hup, weg bij die duits/engelse rommel! Lekker een VAG gaan rijden :)
Killer-Bee
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 okt 2007, 14:30

Heb meerdere lease wagens gehad:

- Volkswagen Vento; kapotte koppakking na 65000 km. Olie in het koelsysteem
- Volkswagen Passat; slechte versnellingsbak die ze nooit hebben willen vervangen. Ergerde ik mij 3 jaar lang kapot aan.
- Honda Odyssee (in Japan); de beste wagen die ik ooit gehad heb, maar verder een saaie bak.
- Opel Zafira; kapotte turbo na 70.000 Km. Dat is scarry, ben je ineens alle power kwijt terwijl je aan het inhalen bent.
- Landrover Defender nr. I; vastloper na 280.000 km.
- Landrover Defender nr II; lekkende versnellingsbak, maar dit was na 1 dag sleutelen verholpen.
- Nu Volkswagen Passat; regelmatig electronica problemen en schokbreker problemen

Als 2e auto heb ik een Mini. Ok, ook wat problemen maar dat hoort nu eenmaal bij autorijden. Er zijn echter maar 2 auto's die tijdens het rijden NOOIT de grijns :D van mijn bek afkrijgen. De Defender en de Mini.

Frank
Corner like a Mini - Sting like a Bee!
minipino
Mod virus alert!
Mod virus alert!

26 okt 2007, 20:10

hoop niet dat het aan je spiegels ligt....die waren best proffi geinstalleerd!

Terug naar “MINI-talk”