Misverstand onderhoud dealer

Van alles over de 1ste generatie MINI.
coendek
Stoepsleutelaar
Berichten: 21196
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:13

18 nov 2007, 13:01

iDarkDesign schreef:Ik ben het niet eens met de bovenstaande uitspraken over het verwijderen van de naam etc.

Laat deze ondernemer maar het tegendeel bewijzen!!

Als ik ergens belazert wordt dan spui ik ook mijn mening op allerhande websites en vooral het gastenboek in de hoop dat deze gelezen wordt door nieuwe klanten, zodat ze voorzichtig dat pand zullen betreden.

Dat neemt niet weg dat ik het wel ook persoonlijk opneem met de onderneming welke 8 van de 10 keer niet echt klantvriendelijk zijn als je wat te melden hebt over hun product.

Dus laat maar lekker staan!

iDD
dubble that...

Guilty until proven innocent ;)
320d touring
BBQ hulpkok
Locatie: ergens tussen Utrecht en Den Bosch
Berichten: 798
Lid geworden op: 18 mar 2006, 18:59

18 nov 2007, 13:09

Het probleem net dit soort dingen is juist dat 99 van de 100 klanten niet gaan controleren of de werkzaamheden die op de factuur staan ook uitgevoerd zijn. Helaas komt deze dealer door dit bericht nu ineens veel slechter over dan de rest, maar ik durf de uitspraak wel te maken (ook na eigen ervaringen) dat dit bij bijna alle dealers voor komt. Ze zien dat schijnbaar als een acceptabele manier om wat extra marge te maken, ik noem het ordinaire diefstal.
Kijk maar eens op je factuur voor onderhoud, er staat bijna altijd ruitensproeiervulling, klein materiaal en vaak ook een litertje koelvloeistof als je hem inlevert met alle reservoirs vol. Is volledig geaccepteerd in de autobranche. :s

Onze BMW gaat nu ook naar een BMW specialist die vrijwel net zo duur is als de dealer, maar wat er op de factuur staat is 100% zeker weten ook gedaan ! De Mini heeft nog fabrieksgarantie en TLC dus daar zitten we nog 5 jaar aan dealer vast.
tysie
Be Mini
Be Mini
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 748
Lid geworden op: 22 mar 2007, 11:41

18 nov 2007, 16:42

Ik moet denk ik even opmerken dat toen ik de Mini ophaalde er tegen mij werd gezegd dat er een
monteur mee aan de gang was geweest welke een "echte liefhebber" zou zijn :s daar zet ik dus nu
terecht denk ik mijn vraagtekens bij.

Ik voel mij gewoon bedrogen en de schade is al aangericht, het vertrouwen is weg.

Ondanks het feit dat de eigenaar misschien de beste bedoelingen heeft, vind ik dat als hij € 90,00 inc.
BTW aan uurloon rekent, exc. de marge op de door hem geleverde goederen en diensten, je daar als
klant heel wat van mag verwachten. Ik mag dus ook verwachten dat men zowel aan de producten als
aan de diensten een kwaliteitsnorm stelt.

Wat heeft het anders voor zin om je auto naar de merkdealer te brengen :s

Dit soort praktijken verwacht ik van goedkope 3e rangs autoboer maar niet van een officiele merkdealer
zoals Maaral BMW.

Ik merk dat ik alweer boos wordt, zoals ik al zei het vertrouwen is weg.

Ik vind dan ook dat ik Maaral BMW/Mini dealer best met naam en toenaam mag verkondigen op ons forum.
Het betreft hier per slot van rekening de doelgroep en wellicht zijn er nog meer leden van dit forum die
hun Mini bij hen in onderhoud hebben. Welke ik met deze boodschap alert wil maken.

Ik begrijp best dat ze dat niet prettig zullen vinden bij Maaral, maar ik ben ook "not amused!"

Ik laat de naam van Maaral BMW/Mini dealer Alkmaar dus ook gewoon staan.

Hoe e.e.a wordt opgelost laat ik jullie uiteraard weten.

Wordt dus vervolgd....... a.s. maandag horen jullie het van me.
marcelclemens
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Locatie: Hillegom
Berichten: 787
Lid geworden op: 09 jul 2006, 18:01

18 nov 2007, 16:56

peter schreef:We zijn daar een paar keer geweest. Eerst voor een Mini en later voor een armsteun. Het gebrek aan interesse was verbazingwekkend. (toen was het overigens nog GEEN Van Poelgeest).

Van Poelgeest Amstelveen daarintegen is TOP.
Ik heb precies dezelfde ervaring, Amstelveen is TOP, ik ben laatst nog wel in Heemstede geweest en de
service is naar mijn mening wel verbeterd sinds het van Poelgeest is geworden.

@ tysie: Misschien is het in het vervolg alleen wel netjes om de betreffende dealer eerst nog een kans te geven
voordat je hem meteen aan de schadpaal nagelt.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

18 nov 2007, 17:05

Romano schreef:hoe kan ik ergens op reageren ,zodat de tekst van de ander in een ander venster staat?
Door op de "quote" button in diens tekst te klikken.

Eventueel wat overtollige tekst uit die quote deleten.

Vervolgens kun je je eigen commentaar in het veld typen.
florisvandam
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Voorhout
Berichten: 3898
Lid geworden op: 08 dec 2006, 11:39

18 nov 2007, 19:14

Kan niet anders zeggen dat de service van Van Poelgeest TOP is, hele nette verkopers en goede monteurs die in de werkplaats werken.
En Virgil is er inderdaad niet meer, is overgestapt naar Mercedes, verrader :lol: , maar Diederik is nu de nieuwe MINI man bij Poelgeest en vind het een toffe peer.

gr.
floris
Ook het gevoel dat je teveel premie voor je MINI verzekering betaalt!!!
Vul vrijblijvend het inventarisatieformulier in en wij brengen een scherpe offerte uit.
Jenkins
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Sittard
Berichten: 2201
Lid geworden op: 15 mar 2007, 09:45

18 nov 2007, 20:03

Romano schreef:
Jenkins schreef:
Romano schreef:hoe kan ik ergens op reageren ,zodat de tekst van de ander in een ander venster staat?
Door op de "quote" button in diens tekst te klikken.
dank u
You're welcome!
En je ziet; erg gemakkelijk.

:wink:

On topic:

Toen we onze Pepperwhite kochtten, was dat met 2 jaar gratis onderhoud volgens de Service Intervalmelding.
(actie van de koopzondag dat we Mini kochtten)
Toen we onze eerste servicebeurt moesten laten doen was ik benieuwd wat ik te horen zou krijgen als ik Mini weer moest ophalen.
Je raadt het al?

Gelukkig had ik het emailje geprint waarin de verkoper bevestigde dat de eerste 2 jaar onderhoud gratis zou zijn.
De collega van de servicebalie bleek dat printje nodig te hebben om mijn factuur te corrigeren...

:roll:
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

18 nov 2007, 20:15

Jenkins schreef: Gelukkig had ik het emailje geprint waarin de verkoper bevestigde dat de eerste 2 jaar onderhoud gratis zou zijn.
De collega van de servicebalie bleek dat printje nodig te hebben om mijn factuur te corrigeren...

:roll:
Klopt, ik ben nog geen merk tegen gekomen waar de sales en aftersales computersysteem geintegreerd zijn. De werkplaats kan dus de systemen van de verkoop niet inkijken en omgekeerd. Ook kan de verkoper die het beloofd heeft het bedrijf verlaten hebben. Daarnaast is het zo dat iedere afdeling (magazijn, werkplaats en verkoop) hun eigen resultaat moet draaien. Ze hebben jouw 'bewijs' dan nodig zodat het management de kosten op de juiste afdeling kan boeken. Zo werkt het tegenwoordig.

Daarnaast zal je de klanten de kost moeten geven die de boel proberen te belazeren.... Er staat bij ons op de zaak nu een auto waarvan de distributieriem is gebroken. De klant heeft er een zaak van gemaakt omdat wij bij het laatste onderhoud (4 maanden geleden) de riem niet hadden vervangen. Deze riem hadden wij niet vervangen omdat de klant de kosten niet wilde betalen. Wij hadden hem namelijk gebeld toen de auto bij ons op de brug hing.

Gelukkig is de riem niet binnen 3 maanden na het onderhoud gebroken anders waren wij nog verantwoordelijk geweest ook omdat we het niet zwart op wit hadden gezet met een handtekening van de klant erbij dat hij geen toestemming gaf om de riem te vervangen.
Ossie
The Calendar Guy
Locatie: Haarlem
Berichten: 2539
Lid geworden op: 23 sep 2007, 13:43

18 nov 2007, 20:28

robindonne schreef:jazeker de hypotheker.
nee ik bedoel jazeker ik heb wel ervaring met de mini dealer in heemstede.
Niets anders dan goede woorden en naar mijn idee zijn al die mensen daar wel oke.
Doe de groeten aan virgil
Helaas, Virgil werk daar al een tijdje niet meer...Hij is nu verkoper bij Martin Schilder in Haarlem.

Ossie
Ossie
The Calendar Guy
Locatie: Haarlem
Berichten: 2539
Lid geworden op: 23 sep 2007, 13:43

18 nov 2007, 20:31

Tevens kan ik mijn handen in het vuur steken voor de service van Van Poelgeest in Heemstede, mijn vader heeft daar 38 jaar gewerkt tot 2 maanden geleden.

Ik zelf ben daar kind aan huis en durf te melden dat daar niet gerotzooit wordt. :mrgreen:

Ossie
Gebruikersavatar
Peter
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Roelofarendsveen
Berichten: 6591
Lid geworden op: 25 sep 2005, 21:21

18 nov 2007, 20:32

Dan is ie dus alweer weg bij MB en nu bij VW/Audi....
Ossie
The Calendar Guy
Locatie: Haarlem
Berichten: 2539
Lid geworden op: 23 sep 2007, 13:43

18 nov 2007, 20:37

Ja, ik geloof zelfs binnen een week tijd! Hij had het niet naar zijn zin, niet zo gek als je van BMW/MINI naar Mercedes gaat. Dat is als vloeken in de kerk..

Terug naar “MINI-talk”