Mini experts gewenst Cooper S / Cooper JCW

Van alles over de 1ste generatie MINI.
mso
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 1277
Lid geworden op: 19 feb 2007, 13:56

21 jan 2008, 18:39

Kijk voor de gein is naar de Mini Cooper S van coendek (lid van newminiclub.nl) die is bomvol opties en hij doet hem waarschijnlijk op korte termijn weg! Dan heb je echt iets bijzonders :)
BigD
Winnaar v/d "oranje pylon"
Locatie: Breda
Berichten: 8509
Lid geworden op: 09 jan 2007, 21:21

21 jan 2008, 18:41

Welkom bij dit gezellig clubbie MINIoten :D Je plannen klinken goed 8) Veel succes met de verkoop van de BMW en de zoektocht naar de Mini

Greetz BigD

p.s. ik zou als het budjet het toe laat voor een JCW gaan niet op basis van PK´s maar gewoon omdat ik het vet vind 8) :wink:
Gebruikersavatar
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Berichten: 10024
Lid geworden op: 29 okt 2016, 08:03

21 jan 2008, 18:45

klikkie in Almere
Afbeelding

Klikkie in Maastricht
Afbeelding

Aan de kentekens te zien, zijn het allebei importjes, dus goed op letten of de historie compleet is. 8)
Wint
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Onder de Erasmusbrug
Berichten: 1764
Lid geworden op: 26 apr 2006, 18:42

21 jan 2008, 18:56

Allereerst welkom hier. :wink:
Goeie keus dat jullie voor een S-je gaan.
Voor het prijsverschil van een works en een "S kan je al hele leuke dingen doen, qua vermogenswinst.
Voor (ik dacht € 1000,- exclusief de uitlaat) ga je inderdaad naar 217 PK (inclusief de uitlaat) en houd je een getune GP gewoon lekker bij. 8)
Succes met dit luxe probleem. :mrgreen:
Save a tree, eat a beaver
Afbeelding
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

21 jan 2008, 19:15

FastBunny schreef:
kamiel schreef:Ik zou gaan voor een gewone S en vervolgens deze laten tunen bij beek.

Tijdens de midwinterrit heb ik een tijdje achter een dark silveren works gereden en ik moet zeggen dat het vermogen van die works s erg tegen viel, ik had zelfs het idee dat mijn Sje sneller was, wat later ook bleek op het rechte stuk een paar kilometer verder.
Dus bespaar je die 4000euro en ga lekker voor een gewone s met beek tuning plus 15% kleinere pulley :mrgreen: :mrgreen:
Achter wie heb je gereden eigenlijk.. gewoon nieuwsgierig :)
Ik heb geen idee, het waren de laatste 25 kilometer van de rit.
jij was het in ieder geval niet, want ik heb jullie nog zien langsrijden en gingen bij een groot stoplicht naar links :mrgreen:
Ik zou ook wel eens willen weten wie het was.
Ik weet alleen dat in ons treintje de TBL voorop ging.
Gebruikersavatar
Ivo
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Locatie: Utrecht
Berichten: 8165
Lid geworden op: 07 nov 2016, 23:22

21 jan 2008, 20:40

@kamiel: Dan reed je in het zelfde treintje als ik. Ik reed als tweede in de rij achter TBL. Ik denk dan dat jij achter de DS Cooper S JCW van BRG reed. Die heeft namelijk een groot deel van de rit achter mij gereden.
Afbeelding
smartie
Bijna verslaafd
Bijna verslaafd
Berichten: 900
Lid geworden op: 03 feb 2007, 23:58

21 jan 2008, 21:43

kamiel schreef:
FastBunny schreef:
kamiel schreef:Ik zou gaan voor een gewone S en vervolgens deze laten tunen bij beek.

Tijdens de midwinterrit heb ik een tijdje achter een dark silveren works gereden en ik moet zeggen dat het vermogen van die works s erg tegen viel, ik had zelfs het idee dat mijn Sje sneller was, wat later ook bleek op het rechte stuk een paar kilometer verder.
Dus bespaar je die 4000euro en ga lekker voor een gewone s met beek tuning plus 15% kleinere pulley :mrgreen: :mrgreen:
Achter wie heb je gereden eigenlijk.. gewoon nieuwsgierig :)
Ik heb geen idee, het waren de laatste 25 kilometer van de rit.
jij was het in ieder geval niet, want ik heb jullie nog zien langsrijden en gingen bij een groot stoplicht naar links :mrgreen:
Ik zou ook wel eens willen weten wie het was.
Ik weet alleen dat in ons treintje de TBL voorop ging.
Beetje foute manier om het zo te meten lijkt me........zou zeggen Speedy mini III
Regards
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

22 jan 2008, 10:55

maar je krijgt toch een redelijk goede indruk wat het verschil in vermogen is bij tussen sprintjes :mrgreen:
Ik waswel vergeten bij mijn verhaal te melden dat onze S een beek kuurtje heeft gehad, misschien dat het dan iets geloofwaardiger is :p
en speedy mini III laat maar komen , lijkt mij erg leuk :mrgreen: >) :mrgreen:
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

22 jan 2008, 11:20

Een gewone S met een JCW kitje van bij Jonkers en dan nog es passeren bij beek....
Is dit niets??

Een jcw kitje bij jonkers heb je voor 2750€ alles erop en eraan... Ben er zelf serieus over aan het twijfelen :roll:
kamiel
Be Mini
Be Mini
Locatie: Maastricht
Berichten: 654
Lid geworden op: 21 dec 2006, 20:47

22 jan 2008, 11:25

maar dan moet het wel nog ingebouwd worden, kost geloof ik ook iets van 800euro! of je moet zelf erg handig zijn en er het juiste gereedschap voor hebben.

Een JCW kitje heeft geen 15% kleinere pulley, ik dacht maar 14% dus een JCW kitje met een alta 15% kleinere pulley is denk ik serieus geweld en gaat verder dan de opgegeven 210pk van een JWC kitje:mrgreen:
BRG
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: NL
Berichten: 1846
Lid geworden op: 31 mei 2007, 20:46

22 jan 2008, 13:00

kamiel schreef:maar je krijgt toch een redelijk goede indruk wat het verschil in vermogen is bij tussen sprintjes :mrgreen:
Ik waswel vergeten bij mijn verhaal te melden dat onze S een beek kuurtje heeft gehad, misschien dat het dan iets geloofwaardiger is :p
en speedy mini III laat maar komen , lijkt mij erg leuk :mrgreen: >) :mrgreen:
Volgens mij heeft dit betrekking op de brg. Een indruk kan je wel krijgen, maar dan moeten wel beide auto's volle bak gaan. :mrgreen: In deze gezelligheidsrit heb ik niet het maximale van de auto gevraagd. Speedy III geeft misschien wat meer duidelijkheid. Ik twijfel er in ieder geval niet aan dat de S van Kamiel (met Beek kuurtje) ook wel rap zal zijn.

Voor wat betreft het topic; JCW is natuurlijk een mooi (waardevast) pakket, maar vraagt een extra investering. Met een standaard S kan je op goedkopere manieren dus ook een hoop vermogen erbij krijgen. Dit zie je misschien bij latere inruil niet meer terug en een JCW pakket wel. Wat is dus wijsheid in dit verhaal? Ik wens je sterkte bij je keuze :wink:

Groeten en enjoy the ride,

Huib
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

23 jan 2008, 11:18

jbcola schreef:Een gewone S met een JCW kitje van bij Jonkers en dan nog es passeren bij beek....
Is dit niets??

Een jcw kitje bij jonkers heb je voor 2750€ alles erop en eraan... Ben er zelf serieus over aan het twijfelen :roll:
Houdt er wel rekening mee dat je de kit nog moet laten installeren en je je MINI dan 2 dagen kwijt bent en een rekening krijgt van 820€ arbeidsloon :roll:

En vraag eerst of je dealer het wilt doen.. onze dealer had er geen problemen mee, maar ik heb ook andere verhalen gehoord...
Afbeelding
Gebruikersavatar
FastBunny
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:
Locatie: Breda
Berichten: 1171
Lid geworden op: 18 nov 2005, 10:54

23 jan 2008, 11:20

kamiel schreef:maar dan moet het wel nog ingebouwd worden, kost geloof ik ook iets van 800euro! of je moet zelf erg handig zijn en er het juiste gereedschap voor hebben.

Een JCW kitje heeft geen 15% kleinere pulley, ik dacht maar 14% dus een JCW kitje met een alta 15% kleinere pulley is denk ik serieus geweld en gaat verder dan de opgegeven 210pk van een JWC kitje:mrgreen:
En die opgegeven PK's haal je niet op de testbank (mogelijke oorzaak is het JCW luchtfilter welke op de testbank geen profeit heeft van de 2e opening die bij 4500rpm 'open' gaat. Onze Standaard S kwam op 186PK uit, met Works pakket slechts 200PK!, na een Beek kuurtje (alleen software) komt die op 218PK uit :)
Afbeelding
jbcola
Brugse zot
Locatie: Seychellen
Berichten: 10532
Lid geworden op: 08 jul 2007, 16:09

23 jan 2008, 14:31

FastBunny schreef: Onze Standaard S kwam op 186PK uit,

:shock:

Standaard?? Is dat niet wat veel?

Terug naar “MINI-talk”