Mini experts gewenst Cooper S / Cooper JCW
- BigD
- Winnaar v/d "oranje pylon"
Bericht
Welkom bij dit gezellig clubbie MINIoten
Je plannen klinken goed
Veel succes met de verkoop van de BMW en de zoektocht naar de Mini
Greetz BigD
p.s. ik zou als het budjet het toe laat voor een JCW gaan niet op basis van PK´s maar gewoon omdat ik het vet vind

Greetz BigD
p.s. ik zou als het budjet het toe laat voor een JCW gaan niet op basis van PK´s maar gewoon omdat ik het vet vind

- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
klikkie in Almere

Klikkie in Maastricht

Aan de kentekens te zien, zijn het allebei importjes, dus goed op letten of de historie compleet is.

Klikkie in Maastricht

Aan de kentekens te zien, zijn het allebei importjes, dus goed op letten of de historie compleet is.

- Wint
- Volledig MINI minded!
Bericht
Allereerst welkom hier.
Goeie keus dat jullie voor een S-je gaan.
Voor het prijsverschil van een works en een "S kan je al hele leuke dingen doen, qua vermogenswinst.
Voor (ik dacht € 1000,- exclusief de uitlaat) ga je inderdaad naar 217 PK (inclusief de uitlaat) en houd je een getune GP gewoon lekker bij.
Succes met dit luxe probleem.

Goeie keus dat jullie voor een S-je gaan.
Voor het prijsverschil van een works en een "S kan je al hele leuke dingen doen, qua vermogenswinst.
Voor (ik dacht € 1000,- exclusief de uitlaat) ga je inderdaad naar 217 PK (inclusief de uitlaat) en houd je een getune GP gewoon lekker bij.

Succes met dit luxe probleem.

Save a tree, eat a beaver

- kamiel
- Be Mini
Bericht
jij was het in ieder geval niet, want ik heb jullie nog zien langsrijden en gingen bij een groot stoplicht naar links
Ik zou ook wel eens willen weten wie het was.
Ik weet alleen dat in ons treintje de TBL voorop ging.
Ik heb geen idee, het waren de laatste 25 kilometer van de rit.FastBunny schreef:Achter wie heb je gereden eigenlijk.. gewoon nieuwsgierigkamiel schreef:Ik zou gaan voor een gewone S en vervolgens deze laten tunen bij beek.
Tijdens de midwinterrit heb ik een tijdje achter een dark silveren works gereden en ik moet zeggen dat het vermogen van die works s erg tegen viel, ik had zelfs het idee dat mijn Sje sneller was, wat later ook bleek op het rechte stuk een paar kilometer verder.
Dus bespaar je die 4000euro en ga lekker voor een gewone s met beek tuning plus 15% kleinere pulley![]()
jij was het in ieder geval niet, want ik heb jullie nog zien langsrijden en gingen bij een groot stoplicht naar links

- smartie
- Bijna verslaafd
Bericht
Beetje foute manier om het zo te meten lijkt me........zou zeggen Speedy mini IIIkamiel schreef:Ik heb geen idee, het waren de laatste 25 kilometer van de rit.FastBunny schreef:Achter wie heb je gereden eigenlijk.. gewoon nieuwsgierigkamiel schreef:Ik zou gaan voor een gewone S en vervolgens deze laten tunen bij beek.
Tijdens de midwinterrit heb ik een tijdje achter een dark silveren works gereden en ik moet zeggen dat het vermogen van die works s erg tegen viel, ik had zelfs het idee dat mijn Sje sneller was, wat later ook bleek op het rechte stuk een paar kilometer verder.
Dus bespaar je die 4000euro en ga lekker voor een gewone s met beek tuning plus 15% kleinere pulley![]()
jij was het in ieder geval niet, want ik heb jullie nog zien langsrijden en gingen bij een groot stoplicht naar links![]()
Regards
- kamiel
- Be Mini
Bericht
maar je krijgt toch een redelijk goede indruk wat het verschil in vermogen is bij tussen sprintjes
Ik waswel vergeten bij mijn verhaal te melden dat onze S een beek kuurtje heeft gehad, misschien dat het dan iets geloofwaardiger is
en speedy mini III laat maar komen , lijkt mij erg leuk

Ik waswel vergeten bij mijn verhaal te melden dat onze S een beek kuurtje heeft gehad, misschien dat het dan iets geloofwaardiger is

en speedy mini III laat maar komen , lijkt mij erg leuk

- kamiel
- Be Mini
Bericht
maar dan moet het wel nog ingebouwd worden, kost geloof ik ook iets van 800euro! of je moet zelf erg handig zijn en er het juiste gereedschap voor hebben.
Een JCW kitje heeft geen 15% kleinere pulley, ik dacht maar 14% dus een JCW kitje met een alta 15% kleinere pulley is denk ik serieus geweld en gaat verder dan de opgegeven 210pk van een JWC kitje:mrgreen:
Een JCW kitje heeft geen 15% kleinere pulley, ik dacht maar 14% dus een JCW kitje met een alta 15% kleinere pulley is denk ik serieus geweld en gaat verder dan de opgegeven 210pk van een JWC kitje:mrgreen:
- BRG
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
In deze gezelligheidsrit heb ik niet het maximale van de auto gevraagd. Speedy III geeft misschien wat meer duidelijkheid. Ik twijfel er in ieder geval niet aan dat de S van Kamiel (met Beek kuurtje) ook wel rap zal zijn.
Voor wat betreft het topic; JCW is natuurlijk een mooi (waardevast) pakket, maar vraagt een extra investering. Met een standaard S kan je op goedkopere manieren dus ook een hoop vermogen erbij krijgen. Dit zie je misschien bij latere inruil niet meer terug en een JCW pakket wel. Wat is dus wijsheid in dit verhaal? Ik wens je sterkte bij je keuze
Groeten en enjoy the ride,
Huib
Volgens mij heeft dit betrekking op de brg. Een indruk kan je wel krijgen, maar dan moeten wel beide auto's volle bak gaan.kamiel schreef:maar je krijgt toch een redelijk goede indruk wat het verschil in vermogen is bij tussen sprintjes![]()
Ik waswel vergeten bij mijn verhaal te melden dat onze S een beek kuurtje heeft gehad, misschien dat het dan iets geloofwaardiger is![]()
en speedy mini III laat maar komen , lijkt mij erg leuk![]()
![]()

Voor wat betreft het topic; JCW is natuurlijk een mooi (waardevast) pakket, maar vraagt een extra investering. Met een standaard S kan je op goedkopere manieren dus ook een hoop vermogen erbij krijgen. Dit zie je misschien bij latere inruil niet meer terug en een JCW pakket wel. Wat is dus wijsheid in dit verhaal? Ik wens je sterkte bij je keuze

Groeten en enjoy the ride,
Huib
- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
En vraag eerst of je dealer het wilt doen.. onze dealer had er geen problemen mee, maar ik heb ook andere verhalen gehoord...
Houdt er wel rekening mee dat je de kit nog moet laten installeren en je je MINI dan 2 dagen kwijt bent en een rekening krijgt van 820€ arbeidsloonjbcola schreef:Een gewone S met een JCW kitje van bij Jonkers en dan nog es passeren bij beek....
Is dit niets??
Een jcw kitje bij jonkers heb je voor 2750€ alles erop en eraan... Ben er zelf serieus over aan het twijfelen

En vraag eerst of je dealer het wilt doen.. onze dealer had er geen problemen mee, maar ik heb ook andere verhalen gehoord...

- FastBunny
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
En die opgegeven PK's haal je niet op de testbank (mogelijke oorzaak is het JCW luchtfilter welke op de testbank geen profeit heeft van de 2e opening die bij 4500rpm 'open' gaat. Onze Standaard S kwam op 186PK uit, met Works pakket slechts 200PK!, na een Beek kuurtje (alleen software) komt die op 218PK uitkamiel schreef:maar dan moet het wel nog ingebouwd worden, kost geloof ik ook iets van 800euro! of je moet zelf erg handig zijn en er het juiste gereedschap voor hebben.

Onze sponsors