Ik heb het chronopakket, erg handig!
Olie is redelijk snel warm. Bij mijn 206je duurde het langer.
Nu duurt het zo'n 10-15 minuten en staat hij op 70 graden. Maakt opzich nie uit of je continue 80 rijdt of stadsverkeer.
Wanneer is de Mini nou warm?vervolg: Oliemetertje inbouwen
- wlevels
- 4 op een rij!
- Contacteer:
Bericht
Mooi setje gezien van alta, zo'n oil temp gauge kit, beetje prijzig maar wel enorm mooi. Weten jullie nog andere opties zoals dit?(eigenlijk wil ik de olietemperatuurmeter ergens een beetje wegwerken, echter dit is wel heel netjes he).
Outmotoring
Outmotoring
Laatst gewijzigd door wlevels op 13 feb 2008, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hans
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik denk dat dit de beste plaats is voor een inbouwsetje, de houder is orgineel mini en de meters zijn van Racetech, oranje lampjes erin en klaar! Ik had een compressordruk meter en een olietemp/oliedruk meter bij www.minispeed.nl

valt totaal niet op hier onderaan, anders moet je even in de topic van berthil kijken, hij heeft ze naast de toerenteller zitten, ook mooi maar dan zijn ze echt opvallend.

valt totaal niet op hier onderaan, anders moet je even in de topic van berthil kijken, hij heeft ze naast de toerenteller zitten, ook mooi maar dan zijn ze echt opvallend.
- wlevels
- 4 op een rij!
- Contacteer:
Bericht
Kan ze helaas niet vinden, wat kosten die metertjes?Hans schreef:Ik denk dat dit de beste plaats is voor een inbouwsetje, de houder is orgineel mini en de meters zijn van Racetech, oranje lampjes erin en klaar! Ik had een compressordruk meter en een olietemp/oliedruk meter bij www.minispeed.nl
- wlevels
- 4 op een rij!
- Contacteer:
Bericht
Is er iemand die eens achteraf de chrono teller geinstalleerd heeft?Zoja moest daar nog iets speciaals gebeuren voor de olietemperatuur?Zit deze olietemperatuursensor standaard al geinstalleerd, hoeft er alleen een sensorkabel naar de chrono teller getrokken te worden of hoe moet ik me dat voorstellen?
Misschien is het mogelijk, om deze kabel bij BMW aan te schaffen, en vervolgens een los tellertje hierop aan te sluiten en/of een kapotte chrono-teller te slopen?Deze teller komt toch niet echt in het zicht
(ik ben maar wat hardop aan het denken)
Misschien is het mogelijk, om deze kabel bij BMW aan te schaffen, en vervolgens een los tellertje hierop aan te sluiten en/of een kapotte chrono-teller te slopen?Deze teller komt toch niet echt in het zicht
(ik ben maar wat hardop aan het denken)
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
Bericht
Niet bij de R53 (compressor) maar zou wel verstandig zijn bj de R56 (turbo) die sowieso een hitteprobleem heeft met de turbo.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- wlevels
- 4 op een rij!
- Contacteer:
Bericht
Eventueel als ik wat meer centjes heb ga ik wel voor zo'n ALTA-kit die je aan beide kanten van de toerenteller plaatst. Echter tot die tijd ga ik het met een wat goedkopere oplossing doen.
Op Ebay.de een hoop metertjes gevonden die werken met een temperatuursensor op de plaats van de schroef om de olie af te laten. Weet niet in hoeverre dit goed werkt, echter kan me verder niets erbij voorstellen hoe je anders de temperatuur moet meten.
Aantal voorbeeldjes:
Ebay teller 1
Ebay teller 2
Ebay teller 3
Weet iemand hoe het zit met de maat van de schroef voor de olie af te laten. Is deze bij verschillende merken/modellen anders, of is dit een algemene maat?Daarbij, weet iemand de maat van deze schroef (om de olie af te laten)?
Indien iemand vind dat dit niks is, en dat ik dat beter niet kan doen, mogen jullie dat natuurlijk ook zeggen
Ik ga toch voor een NOG wat minder opvallende plaats. Ik weet nog niet waar, maar ik werk hem echt ergens weg waar hij niet te zien is (ding hoeft ook niet mooi te zijn, maar puur functioneel).Hans schreef:Ik denk dat dit de beste plaats is voor een inbouwsetje, de houder is orgineel mini en de meters zijn van Racetech, oranje lampjes erin en klaar! Ik had een compressordruk meter en een olietemp/oliedruk meter bij www.minispeed.nl
Eventueel als ik wat meer centjes heb ga ik wel voor zo'n ALTA-kit die je aan beide kanten van de toerenteller plaatst. Echter tot die tijd ga ik het met een wat goedkopere oplossing doen.
Op Ebay.de een hoop metertjes gevonden die werken met een temperatuursensor op de plaats van de schroef om de olie af te laten. Weet niet in hoeverre dit goed werkt, echter kan me verder niets erbij voorstellen hoe je anders de temperatuur moet meten.
Aantal voorbeeldjes:
Ebay teller 1
Ebay teller 2
Ebay teller 3
Weet iemand hoe het zit met de maat van de schroef voor de olie af te laten. Is deze bij verschillende merken/modellen anders, of is dit een algemene maat?Daarbij, weet iemand de maat van deze schroef (om de olie af te laten)?
Indien iemand vind dat dit niks is, en dat ik dat beter niet kan doen, mogen jullie dat natuurlijk ook zeggen

Onze sponsors