Wanneer de zomerbandjes er weer op??????????
- Arjan
- Volledig MINI minded!
Bericht
de komende 10 dagen
de komende 15 dagen
weet je precies of je je winterbandjes (< 7 graden) nog nodig hebt
de komende 15 dagen
weet je precies of je je winterbandjes (< 7 graden) nog nodig hebt

Lekker touren met de MINI CLUBMAN D Sparkling Silver-Silver-Silver
- BRG
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik moet mijn winterbanden er eigenlijk om nog leggen
Wilde dat vandaag doen, maar met deze temperaturen is het natuurlijk niet nodig. Half maart ga ik naar Oostenrijk en zij willen geloof ik verplicht winterbanden zien. Ik weet eigenlijk niet tot en met welke datum dat zo is. Iemand hier een idee?
Groet, Huib

Groet, Huib
- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
marss
Zonder opnieuw een discussie op te roepen (want ik geloof dat het meerdere malen is besproken in verschillende topics), maar is het niet zo dat winterbanden op zich NIET verplicht zijn. Maar dat je het juiste schroeisel moet hebben voor de betreffende weersomstandigheden. Voor ons hollanders is het alleen een beetje lastig om altijd het juiste schroeisel te hebben. Speel je op save, dan gooi je je winterbanden er onder. Wellicht is het helemaal niet nodig, omdat de wegen helemaal droog en schoon zijn. Dus ja, wat is wijsheid?BRG schreef:Half maart ga ik naar Oostenrijk en zij willen geloof ik verplicht winterbanden zien.
Groet, Huib
marss
- Menno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Precies, ook daar valt het allemaal wel mee. Ik ben gister nog aangehouden door de Oostenrijkse politie en van de drie agenten was er niet één die naar ons schoeisel keek. Een vignet en snelheid, dat is waar ze naar kekenmarss schreef:Zonder opnieuw een discussie op te roepen (want ik geloof dat het meerdere malen is besproken in verschillende topics), maar is het niet zo dat winterbanden op zich NIET verplicht zijn. Maar dat je het juiste schroeisel moet hebben voor de betreffende weersomstandigheden. Voor ons hollanders is het alleen een beetje lastig om altijd het juiste schroeisel te hebben. Speel je op save, dan gooi je je winterbanden er onder. Wellicht is het helemaal niet nodig, omdat de wegen helemaal droog en schoon zijn. Dus ja, wat is wijsheid?BRG schreef:Half maart ga ik naar Oostenrijk en zij willen geloof ik verplicht winterbanden zien.
Groet, Huib
marss

- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
marss
@ Menno, aai, net dat enige stukje snelweg na Imst (of rijden jullie via de andere kant?)? Daar staan ze iedere zaterdag na de "tunneltjes" te flitsen dan wel op een andere manier te controleren!!! Had je een vignet of mocht je € 120,00 afrekenen?Menno schreef: Een vignet en snelheid, dat is waar ze naar keken
marss
- Menno
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ze stonden daar mooi in het zonnetje te laseren. Kreeg daarom ook korting denk ik
. 38 km/h te hard en maar €35,- af hoeven te rekenen
Wel contant, maar zo moesten ze het hier ook doen!!
Nee onder in Reid de snelweg op. Voordat ik de eerste tunnel inging kon ik onze X5 alweer op de vluchtstrook zettenmarss schreef:@ Menno, aai, net dat enige stukje snelweg na Imst (of rijden jullie via de andere kant?)? Daar staan ze iedere zaterdag na de "tunneltjes" te flitsen dan wel op een andere manier te controleren!!! Had je een vignet of mocht je € 120,00 afrekenen?Menno schreef: Een vignet en snelheid, dat is waar ze naar keken
marss

- Jurgen
- Pralinekes-Boy & km-vreter
Bericht
Bij ons is het de laatste drie dagen al rond de 14°. We hebben gewoon nog geen winter gehad dit jaarPPCS schreef:Tja idd nog maar ff wachten. Zodra de temperatuur echt overdag de +10 graden gaat aantikken ga ik gewoon over.
Ben die kleine wieltjes gewoon zat

- BRG
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Ik weet inderdaad dat de soep in de werkelijkheid niet zo heet gegeten wordt, dus maar even op de site van de ANWB gekeken. De ANWB schrijft op haar site het volgende
Duitsland
Winterbanden
De verkeersregels schrijven voor dat auto’s voor-zien moeten zijn van banden die geschikt zijn voor de weersomstandigheden. In winterse omstandigheden moeten auto’s beschikken over een winteruitrusting. (Winterbanden zijn dus niet verplicht)
Oostenrijk
Winterbanden
Tussen 1 november en 15 april is het verplicht bij winterse omstandigheden op alle wielen óf winterbanden te voeren óf sneeuwkettingen. Het laatste mag slechts als het geen schade aan het wegdek kan toebrengen. Dan moet de gehele weg met sneeuw of ijzel zijn bedekt.
Mischien waren de weersomstandigheden van Menno en Marss niet "winters" genoeg voor controle op de banden?? Enfin ik heb geen 17"sneeuwkettingen, dus schroef de winterwieltjes er begin maart
even onder en dan voor de 30e er weer af (en verlagen) 
Groet, Huib
Duitsland
Winterbanden
De verkeersregels schrijven voor dat auto’s voor-zien moeten zijn van banden die geschikt zijn voor de weersomstandigheden. In winterse omstandigheden moeten auto’s beschikken over een winteruitrusting. (Winterbanden zijn dus niet verplicht)
Oostenrijk
Winterbanden
Tussen 1 november en 15 april is het verplicht bij winterse omstandigheden op alle wielen óf winterbanden te voeren óf sneeuwkettingen. Het laatste mag slechts als het geen schade aan het wegdek kan toebrengen. Dan moet de gehele weg met sneeuw of ijzel zijn bedekt.
Mischien waren de weersomstandigheden van Menno en Marss niet "winters" genoeg voor controle op de banden?? Enfin ik heb geen 17"sneeuwkettingen, dus schroef de winterwieltjes er begin maart

Groet, Huib
- frankie
- Volledig MINI minded!
Bericht
Ik had bij een van m'n vorige auto's winterbanden op stalen velgen, geen gezicht, dus die gingen paar dagen voor de wintersport erop en paar dagen erna er weer af
Nou goed, als je op wintersport gaat, kun je redelijkerwijs ook sneeuw verwachtenmarss schreef:Zonder opnieuw een discussie op te roepen (want ik geloof dat het meerdere malen is besproken in verschillende topics), maar is het niet zo dat winterbanden op zich NIET verplicht zijn. Maar dat je het juiste schroeisel moet hebben voor de betreffende weersomstandigheden. Voor ons hollanders is het alleen een beetje lastig om altijd het juiste schroeisel te hebben. Speel je op save, dan gooi je je winterbanden er onder. Wellicht is het helemaal niet nodig, omdat de wegen helemaal droog en schoon zijn. Dus ja, wat is wijsheid?BRG schreef:Half maart ga ik naar Oostenrijk en zij willen geloof ik verplicht winterbanden zien.
Groet, Huib
marss

Onze sponsors