Oprijwagen te huur ?

Van alles over de 1ste generatie MINI.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2008, 18:44

Als je het CVO erbij hebt kijken ze nergens naar, behalve KM stand en chassisnr. Dat wordt allemaal ingevoerd in de database en hup je kunt weer naar buiten rijden.
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

01 jul 2008, 18:49

frankie schreef:Als je het CVO erbij hebt kijken ze nergens naar, behalve KM stand en chassisnr. Dat wordt allemaal ingevoerd in de database en hup je kunt weer naar buiten rijden.
hmmm....blijkt per RDW vestiging wel wat verschil in te zitten jammer genoeg.
kennis die bij de RDW in Venlo werkt gaf aan dat ze per auto een lijst in de pc hebben zitten met leverbare opties en die gaan ze allemaal afstrepen. Betekent voor de Mini die ik op het oog heb en zo ongeveer alle opties heeft een lekkere bijtelling.

ik kom er zojuist achter dat je via Delcopa in Belgie transitplaten kunt verkrijgen en zodoende de auto naar Nederland kunt rijden
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

01 jul 2008, 20:25

De RDW en Douane/Belastingdienst zijn natuurlijk 2 afzonderlijke diensten. Bij de RDW verzorgen ze het kenteken. Door de RDW wordt de auto "gekeurd" (het al eerder genoemde kilometerstand en chassisnr checken). Als dat achter de rug is mag je naar de volgende dienst....

Bij de Douane/Belastingdienst is het gewoon van belang dat je al een ingevuld BPM formulier hebt, je een beetje van de domme houdt, niet te bijdehand overkomt en vriendelijk doet tegen de beambte Kijk een panodak kun je niet verbergen, maar climate control ipv handbediende airco zou ik me niet druk om maken en niet opgeven, zelfde geldt voor half leren stoelen of volledig leer. Harman Kardon? Stereo installatie staat als standaard, dus weet jij veel dat dat extra is. Bij mij werd het lijstje in het kantoor gewoon even doorgenomen. Beste man heeft de auto niet eens gezien.
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

04 jul 2008, 09:41

ik voer ook mini's in maar ze gaan altijd naar de auto kijken met een lijst en gaan in en rond de auto kijken wat voor opties erop zitten!
de douane is ook niet meer van het stenen tijdperk dat ze dingen zoals clima of handbediend over het hoofd zien!
maar ehh auto met tegenbewijs invoeren!!
scheelt aanzienlijk op je bpm!
schrijven ze km stand en gebruiksporen en dergelijke af

en che het klopt de rdw en douane hebben een lijst in de pc met alle opties,maar kan je geen handelaarskenteken regelen ergens is voor benelux!
succes!
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 jul 2008, 10:02

henne schreef:ik voer ook mini's in maar ze gaan altijd naar de auto kijken met een lijst en gaan in en rond de auto kijken wat voor opties erop zitten!
de douane is ook niet meer van het stenen tijdperk dat ze dingen zoals clima of handbediend over het hoofd zien!

en che het klopt de rdw en douane hebben een lijst in de pc met alle opties,maar kan je geen handelaarskenteken regelen ergens is voor benelux!
succes!
Henne....dat valt wel te regelen denk ik maar ik ben er steeds vanuit gegaan dat handelaarskenteken niet buiten NL geldt.
anywayz...wellicht is het niet meer nodig want we gaan dit weekend in NL naar een Mini kijken die goedkoper is dan de de importwagen die ik op het oog heb inclusief BPM en keuringskosten. Hopelijk is ie zo goed als uit de contacten tot nu toe blijkt.
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jul 2008, 14:19

henne schreef:ik voer ook mini's in maar ze gaan altijd naar de auto kijken met een lijst en gaan in en rond de auto kijken wat voor opties erop zitten!

succes!
Henne,

Het scheelt volgens mij enorm of je als "handelaar" of als "onwetende particulier" bij de Douane staat. Want bij mij zijn ze echt NIET mee naar buiten geweest (terwijl het toch redelijk weer was :P).
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

04 jul 2008, 15:14

handelaar of particulier maakt niets uit!
soms ben je als handelaar nog voordeliger uit!
ik voer ze in met een taxatie rapport en dan krijg je een aanzienlijke korting op je bpm en bij mij blijven ze ook wel eens binnen maar asl ze een slechte bui hebben willen ze nog wel eens kijken :lol:
en ligt er ook aan welk rdw/douane station je gaat wat dat verschilt ook nog wel eens!
greetz
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

04 jul 2008, 17:11

henne schreef:handelaar of particulier maakt niets uit!
soms ben je als handelaar nog voordeliger uit!
ik voer ze in met een taxatie rapport en dan krijg je een aanzienlijke korting op je bpm en bij mij blijven ze ook wel eens binnen maar asl ze een slechte bui hebben willen ze nog wel eens kijken :lol:
en ligt er ook aan welk rdw/douane station je gaat wat dat verschilt ook nog wel eens!
greetz
met name dat laatste daar heb ik ook ervaring mee mbt invoeren van motoren, zou niet mogen maar op elk RDW/Douanestation blijken ze er ander werkwijzes op na te houden. Zoiets heb je natuurlijk ook met APK keurmeesters, de een is strenger dan de ander he !!!
frankie
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!

04 jul 2008, 18:26

Ik zeg: allemaal naar Waddinxveen, daar gaat er niemand mee naar buiten :mrgreen:
horn
Be Mini
Be Mini

05 jul 2008, 06:39

arnhem ook niet bij mij. sterker nog, ze vroegen naar aanleiding van de computerlijst welk type het was (terwijl het op de duitse papieren voor hun neus stond) en dan nog mijn woord accepteren dat het écht niet de special edition was van 7000 euro duurder... 'hardtop'? nee mevrouw, zit er niet bij... :mrgreen: :s

Je kan overigens gewoon twee keer een eendagskenteken aanvragen. Je mag met dat eendagskenteken rijden van je huis naar het rdw station waar je hem aanvraagt en terug. Wat ik dus gedaan had was er op de dag van invoer eentje aanvragen bij rdw arnhem. Kon ik lekker vanaf de grens mee naar huis - omg Utrecht - rijden en als ik aangehouden werd kon ik altijd zeggen dat ik niet alle papieren bij me had en dus de keuring in Arnhem (die ik helemaal niet heb gedaan) niet goed verlopen was en ik onderweg naar huis was. Vervolgens een eendagskenteken aangevraagd voor Nieuwegein op de dag dat ik hem ging laten keuren.

Bij nader inzien bleek ik overigens met het Duitse 3-daags exportkenteken gewoon in Nederland te mogen rijden. Eendags kentekens derhalve beide niet nodig gehad.

Kan een hoop schelen, importeren! BPM kan je simpel zelf uitrekenen op de autoweek site. Succes!
Het leven heeft geen zin
Nou, ik toevallig wél!

Afbeelding
henne
Mod virus alert!
Mod virus alert!
Contacteer:

05 jul 2008, 17:56

het makkelijkste station is nieuwegein!
ik ga zelf naar zwolle en daar word het voor mij ook steeds makkelijker!
je leert de mensen daar kennen en dan gaat het allemaal ook wat makkelijker!
met ambtenaren van de douna -rdw moet je toch geluk hebben en net hoe de bui is !
betalen moet je aan het einde van de rit toch wel welk staton je ook bent!
groeten
ginoceros
Volledig MINI minded!
Volledig MINI minded!
Contacteer:

05 jul 2008, 18:02

Jongens bedankt voor al jullie bijdragen maar het topic ging over een oprijwagen en die is niet meer nodig want ik heb een NL Coop S gekocht vandaag en ga hem eind vd week halen.

Terug naar “MINI-talk”