hoi erik,
De S verbruikt meer namelijk 6.2liter per 100km(1/16.2)..En de "normale"cooper 5.4liter per 100km(1/18.5)..Dus de S verbruikt gemiddeld 0,8liter per 100km meer..\
Daaan schreef:hoi erik,
De S verbruikt meer namelijk 6.2liter per 100km(1/16.2)..En de "normale"cooper 5.4liter per 100km(1/18.5)..Dus de S verbruikt gemiddeld 0,8liter per 100km meer..\
Heb een One D gekocht, had voordien een Cooper S.
Rijdt helemaal anders, geef ik grif toe maar doe nu met 1 tank gemiddeld 1000 km tegenover vroeger +-500 km.
Het hangt er gewoon van af wat je het belangrijkst vindt maar hier zie ik andere voordelen in.
Nu de motor nog wat tunen tot een goeie 105 Pk en je hebt dan ook meer koppel direct dan de standaard Cooper S van dezelfde generatie.
Volgens mij 1200 toeren. Ik heb het vermoeden dat hij zuiniger zou rijden als ik teruggeschakeld had naar 5e versnelling. Maar hoe ik dat moet meten, geen idee.
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- autosnelweg: 6,6l/100km
- stadsverkeer: gemakkelijk 9 à 10l/100km
Gemiddeld dus rond de 8l en dat vind ik behoorlijk veel volgens de verhouding PK/gewicht. Zal wel aan de CVT automaat liggen waar je bij sequetiëel schakelen de brandstofmeter zo ziet zakken.
Maar wat een heerlijk geluid in dat geval. En een behoorlijke acceleratie.