Simpel Gewoon op een houten plank of een stoeptegeltje parkeren zodat de auto omhoog komt.BRG schreef:Eerst trouwens een krik regelen die onder een lage MINI past
Het winterbanden topic R50, R52, R53
- Marcel Always Open
- Cabrio-King
- Locatie: Pijnacker
Bericht
Gr, Marcel
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
Why straight when you can corner?
"The UJ flag and the chrome add another 100HP"
- ginoceros
- Volledig MINI minded!
- Contacteer:
Bericht
Heb um aangeschaft vanwege de classic cooper destijds want die was gigalaag !!!kwiebje schreef:Die krik heb ik ook en is een van de weinige krikken die onder een verlaagde mini kan. Normale krikken zijn al te hoog. Maar is ideaal en dan is het zo gepiept en geen gekloot met tegels of plankjes
- marss
- Volledig MINI minded!
Bericht
Oja, ik heb idd en plankje achter in de MINI liggen, anders krijg ik 'um (lees mijn MINI) niet omhoog!!!
marss
Bij gebruik niet onder de auto gaan liggen, voor € 20,- zou ik dat niet geheel vertrouwenSven schreef:Ga me morgen een krik halen bij de Lidl
2 tientjes is niet duur dacht ik zo.
Oja, ik heb idd en plankje achter in de MINI liggen, anders krijg ik 'um (lees mijn MINI) niet omhoog!!!
marss
- michvb
- Leerling Mini lid
- Locatie: Gent
Bericht
Winterbanden zijn absolute rubbish, een pure marketinghype gedicteerd door de bandenconstructeurs. Het mogelijke minieme effect van dergelijke banden gaat volledig verloren omdat mensen zich 'veiliger' voelen en dus harder gaan waardoor de winst nul is.
Mensen: het enige wat helpt in winterweer is een aangepaste rijstijl en bij heel veel sneeuw de kettingen omleggen.
By the way: winterbanden zijn in Duitsland voor buitenlandse voertuigen NIET VERPLICHT.
Het klopt dat ze pas vanaf temperaturen lager dan 7 °C lichtjes verschil kunnen maken - bij alle temperaturen erboven slijten ze dubbel zo snel af dan gewone banden wat dus 'kassa kassa' is voor de bandenconstructeurs.
Vorig jaar ben ik op uitnodiging van Michelin naar Duitsland gereden om er op circuit de nodige tests uit te voeren met gewone banden en winterbanden.
Welnu, Michelin viel daar mooi door de mand want er was helemaal geen verschil voelbaar/meetbaar, uitgezonderd de remweg op bevroren ondergrond bij 80km/h.
Maar wie rijdt 80km/h als er ijs op de baan ligt?
Geldverspilling!
Mensen: het enige wat helpt in winterweer is een aangepaste rijstijl en bij heel veel sneeuw de kettingen omleggen.
By the way: winterbanden zijn in Duitsland voor buitenlandse voertuigen NIET VERPLICHT.
Het klopt dat ze pas vanaf temperaturen lager dan 7 °C lichtjes verschil kunnen maken - bij alle temperaturen erboven slijten ze dubbel zo snel af dan gewone banden wat dus 'kassa kassa' is voor de bandenconstructeurs.
Vorig jaar ben ik op uitnodiging van Michelin naar Duitsland gereden om er op circuit de nodige tests uit te voeren met gewone banden en winterbanden.
Welnu, Michelin viel daar mooi door de mand want er was helemaal geen verschil voelbaar/meetbaar, uitgezonderd de remweg op bevroren ondergrond bij 80km/h.
Maar wie rijdt 80km/h als er ijs op de baan ligt?
Geldverspilling!
- PPCS
- Volledig MINI minded!
- Locatie: Amsterdam
Bericht
Lekker objectief antwoord . Ik rij al een paar jaar op winterbanden en merk het verschil
enorm. Het verschil in grip tussen de banden is erg groot. Probeer maar eens te remmen met zomerbanden
op een gladde weg > kansloos. Maar als jij het zo ervaren hebt dan lijkt me dat je ze dus ook niet nodig hebt. Ik zweer er iig bij!!!
Gr,
PP
enorm. Het verschil in grip tussen de banden is erg groot. Probeer maar eens te remmen met zomerbanden
op een gladde weg > kansloos. Maar als jij het zo ervaren hebt dan lijkt me dat je ze dus ook niet nodig hebt. Ik zweer er iig bij!!!
Gr,
PP
- Bashy
- 4 op een rij!
- Locatie: Werkendam
Bericht
Hier nog 1. Ik ben het dan ook absoluut niet eens met het verhaal dat hierboven geschetst wordt. Mijn winterbanden geven loads meer met grip bij koud weer en/of nat wegdek. Met de zomerbanden was het soms glibberen daar waar ik nu gewoon grip heb.
Bij de ANWB worden ook van die rijderstesten gedaan met en zonder winterbanden en het verschil is groot. Daar blijken de de uitkomsten dus heel anders te zijn dan hetgeen jij hebt meegemaakt.
Bij de ANWB worden ook van die rijderstesten gedaan met en zonder winterbanden en het verschil is groot. Daar blijken de de uitkomsten dus heel anders te zijn dan hetgeen jij hebt meegemaakt.
Onze sponsors